Server/account transfer - Inte en dag flr tidigt

Inaktiv
Server/account transfer - Inte en dag flr tidigt
Inaktiv

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:up:

Inaktiv

fan vad nice. Men 25$....är lite att ta i. Pengamaskinen Blizzard vill ha mer...

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

fan vad nice. Men 25$....är lite att ta i. Pengamaskinen Blizzard vill ha mer...

SWG 50$
EQ 50$

Eller nåt sånt, detta är endå hyffsat billigt för en "lyx" funktion


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

En femma hade la räckt ($ alltså), och att man bara kunde göra det med kreditkort 8)

Medlem

Dom måste ha ett relativt högt pris för att hålla guld-försäljarna borta.


signatur
Inaktiv
Skrivet av cammo:

Dom måste ha ett relativt högt pris för att hålla guld-försäljarna borta.

Tror inte det kommer att hjälpa...det har ju inte hjälpt hittils.
Problemet är inte guld-fösäljarna det är folk som köper deras tjänster.

Medlem

Grejen med högt pris och inte gratis transfer är för att man inte skall kunna köpa massa prylar på 1 server och sen flytta och lägga upp på en annan och sen när prylarna sålt flytta tillbaka. Därför så behövs det en kostnad så att average joe inte skall kunna utnyttja de olika ekonomierna so mifnns på servrar.


signatur
JB
Medlem

Spela WOW i 5 år och du 1st 499kr spel, har kostad dig 4.999kr? Eller 14.999kr? Dyrt låter som att WOW är i alla fall.

Medlem

säg att man har 2-3st lvl60s + 2-3 midlvl alts så blire ju $100-$150..
1000pix för att byta server är lite i överkant imo :\


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

för det första lär det ju vara "alla chars" man flyttar..
men om det inte skulle vara det så är man ju helt hjärndöd om man flyttar icke-60s


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av JBRAA:

Spela WOW i 5 år och du 1st 499kr spel, har kostad dig 4.999kr? Eller 14.999kr? Dyrt låter som att WOW är i alla fall.

Vill man ha många wow accounts kan e säkert bli 15000.

Inaktiv

lite snabbt tycker jag det ser vettigt ut.

Inaktiv

Well, jag planerar att flytta en karaktär....men 25$ känns lite overkill....får väl se när denna "feature" kommer.

Medlem
Skrivet av prikk:

för det första lär det ju vara "alla chars" man flyttar..
men om det inte skulle vara det så är man ju helt hjärndöd om man flyttar icke-60s

om man inte kan leva utan sina bankchars fyllda med div skit då?


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Jag tycker det är på tok fördyrt. Stackars mig som är student. Jag får sluta spela wow.... eller.. bara låta bli att flytta karaktärer då... men iaf... töntigt att ha det så dyrt.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Randa inte när dem öppnar en ny server och 50 guldfarmare flyttar dit med 100k guld var och pajjar ekonomin direkt på server. Men som asgt detta är en extra funktion, och de vanliga server flytt som blizzard ordnar finns fortfarande gratis. Och hur ofta vill man flytta gubbar? Har inte behövt det ännu så...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

typ när polarna migrerat medans man själv haft ett uppehåll


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:

typ när polarna migrerat medans man själv haft ett uppehåll

Jo men de ska iallfall göra det enklare för guilds att migrera, man skickar helt enkelt en lista på guild memebers så får dem 2 veckor extra på sig för flytt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

HUR FLYTTAR MAN EN GUBBE TILL EN ANNAN SERVER????????

Medlem
Skrivet av huntee:

HUR FLYTTAR MAN EN GUBBE TILL EN ANNAN SERVER????????

Det kan du inte ännu på ett bra tag.


signatur
Medlem

Så som jag förstått det är det 25 dollar per CHAR.
Dvs man kan inte flytta hela sitt konto till en annan server.

Vilket iof verkar jävligt cepe, men men, blizzard är ju som de är.

Ta inte mina ord för att vara 100% sanna dock, men det är det jag lyckats få fram hittils.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Randa inte när dem öppnar en ny server och 50 guldfarmare flyttar dit med 100k guld var och pajjar ekonomin direkt på server. Men som asgt detta är en extra funktion, och de vanliga server flytt som blizzard ordnar finns fortfarande gratis. Och hur ofta vill man flytta gubbar? Har inte behövt det ännu så...

I see your point, men jag håller fast vid att jag tycker det är på tok för dyrt. Då är det bara rika som kan flytta dem omkring hur mycket de vill. Tycker bara det är orättvist att jag som är student (sommarjobbar nu visserligen) inte kommer ha råd att flytta en karaktär bara för att det är snor dyrt. Det borde gå på något annat sätt. Genom gå en undersökning eller så och betala en mindre summa. Som säkert kommer ta 6 - 12 månader då alla kommer vilja men då har man ju verkligen visat att man vill flytta på karaktärshelvetet.
Jag som aldrig kan bestämma mig för något skulle gynnas i sinnet av att veta att jag skulle kunna byta server om jag ville.
Typ som nu så spelar jag på en "normal" server. Det är grymt tråkigt att inte köra pvp. Jag vet att man kan vara pvp enabled men om en orc springer förbi och inte är det så är det inget kul iaf. Tycker det tappar charmen med spelet att inte gå omkring att vara rädd för att bli mos. Orka börja om med ännu en ny karaktär på en ny server (IGEN, har ca 6-7 karaktärer) Så jag vill flytta till en pvp server då... men ja... jag kommer inte ha råd... *synd om mig*


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Har för mig att dom har regler hur många gånger du får flytta och sen blir det väntetid innan du kan göra det igen, så dom rika kommer inte ha rätt att flytta omkring hur som helst heller
Du kommer tyvärr inte kunna flytta från en normal server till en pvp server heller :/ så det är synd om dig ^-^ Spelar på RPPVP server och det är hur roligt som helst, spelade på en PVP server förut.

Och jag är också stundent och har minst 3800 kr räkningar varje månad och jobbar inte på min fritid. Och detta pris känns inte helt overkligt om man verkligen vill flytta. Gnäll på folk nu för tiden, sluta supa hela jävla tiden studenter så kanske ni har mer pengar till annat

Medlem
Skrivet av JBRAA:

Spela WOW i 5 år och du 1st 499kr spel, har kostad dig 4.999kr? Eller 14.999kr? Dyrt låter som att WOW är i alla fall.

Skrivet av Rincewind:

Så som jag förstått det är det 25 dollar per CHAR.
Dvs man kan inte flytta hela sitt konto till en annan server.

Vilket iof verkar jävligt cepe, men men, blizzard är ju som de är.

Ta inte mina ord för att vara 100% sanna dock, men det är det jag lyckats få fram hittils.

EQ2 kostar precis lika mycket och dessutom tar de minimum $75 för att flytta karaktärer, men jag har inte sett er whina på att det är dyrt.

Dark Age of Camelot kostar $12 i månaden och tar $40 för att flytta characters.

Face it, MMORPGs kostar pengar i allmänhet, det är inte bara WoW som kostar.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

mmm men jag spelar bara wow så där av bryr jag mig inte om det kostar att flytta saker i andra spel. så det så.

Och jag visste inte att det inte gick att flytta från normal till pvp så nu suger hela grejen ännu mer. Bajs på blizzard.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

spela om på en pvp server då, svårare än så är det inte Jag har stor föreståelse för varför dom inte vill börja flytta över pve folk till pvp servers. För man har ju inte direkt spelat på samma villkor.

Medlem
Skrivet av Randa:

mmm men jag spelar bara wow så där av bryr jag mig inte om det kostar att flytta saker i andra spel. så det så.

Och jag visste inte att det inte gick att flytta från normal till pvp så nu suger hela grejen ännu mer. Bajs på blizzard.

Jo jag vet att det suger. Sitter själv med min main som jag råkar gilla väldigt mycket på en PvE server. Har ingen lust att ge upp den, det kommer liksom inte vara samma sak, det här var min första char dessutom.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Började spela på pve servern pga en kompis som ville ha sällskap. Nu spelar hon inte mycket längre... men jag började spela med killen på den servern ist. Och eftersom att jag aldrig varit lvl 60 och är lvl 33 nu så känns det drygt att åter igen skapa en ny karaktär på ännu en ny server. Har lite karaktärer här och var

Men ja vi har inte spelat under samma förhållanden men jag tycker ändå man borde få flytta.
*gnäller*


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem
Skrivet av Mellanare:

EQ2 kostar precis lika mycket och dessutom tar de minimum $75 för att flytta karaktärer, men jag har inte sett er whina på att det är dyrt.

Lirar varken eq2 eller daoc, men bara för att det är sjukt dyrt med char-xfer i andra mmorpgs betyder väl inte det att de är "bra"?


signatur

shortbow.gif

12
Skriv svar