Herbalism och mining?

Medlem
Herbalism och mining?

Har funderat lite, eftersom herbalism och mining båda är mycket bra för att grinda så är det ju önskvärt att ha båda dessa på en "grinding gubbe". Problemet blir ju dock att man måste växla mellan find minerals och find herbs, och jag undrar ifall detta går att göra med hjälp av ett skript eller någonting? Annars får man ju springa och klicka på find herbs, find minerals, find herbs, find minerals, vilket i och för sig fungerar bra, men är lite jobbigt i längden.. Någon ideer?

Medlem

Skaffa Gatherer, den markerar på kartan och minimap alla noder med mineral/herbs osv du hittar. Visst den ser inte om en pryl har spawnat ännu men du ver var du ska titta. Sen får man väl göra nåt macro typ som kollar vilken som är aktiv (om det nu går) och då aktiverar den andra. Inte helt säker på hur det skulle se ut dock, då man är macro noob nr1


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tack Hur är det där med spawnsen då? Rich thorium kan spawna som vaddå?

Någon som kan knåpa ihop ett macro?

Medlem

Siter som tex allakhazam har kartor. Om du söker på rich throium vein tex och sen klickar på zonen som du önskar så kommer du att få se alla spawns. Brukar ofta ligga i grupper om 4-5 spawns som tex winterspring då 1 är på sjön och 1 är i winterfall byn. Det spawnar 1 vein per sån grupp i taget och nere i Darkwhisper gorge så är det 4 st i taget som är uppe eller nåt sånt.


signatur
Medlem

Tack Finns det inte en sak till Gatherer som gör att man får upp alla spawns på kartan? Har letat men inte hittat?

Medlem

Finns nog färdiga databaser med de flesta noder att tanka ner och lägga in. Annars för man helt enkelt skapa sin egen databas, då den sparar varje nod när du använder den. Sen kan du visa dem på kartan om du vill, en knapp i nedre vänstra hörnet


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av zAjben:

Tack Finns det inte en sak till Gatherer som gör att man får upp alla spawns på kartan? Har letat men inte hittat?

Om du klickar på gatherer iconen vid minimapen så kan du välja t.ex. Herb on, Veins On, Treasure On så ser du alla olika typer där du plockat tidigare. Samt att du kan där välja att det ska synas på stora kartan eller inte.

Annars finns det en knapp längst ner till vänster på stora kartan där man kan välja hide/show.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Mjo, men det jag menade var en sådan lista som innehåller alla veins och herbs i hela spelet, d.v.s. spawnpunkterna.. Har letat efter filen som krävs men inte hittat, vet någon vart denna finns?

Medlem

Hmm, den vettifan, men det finns väl en lista om man högerclickar på ikonen och väljer sök, men vet inte om det är hela spelet eller om det är dem man hittat själv.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

jag är ganska säker att man behöver tex mina thoriumklumpen för att den sen skall synas på kartan.. blev jag tvungen o göra förut iallafall...

man kanske kan ladda ner vanliga spawnlocations dock, har jag ingen aning om


signatur

shortbow.gif

Medlem

Precis, bara gathere innehålle ringa noder från början, de måste man markera själv genom att plocka blommer osv. Men det finns färdiga "databaser" till gatherer vad jag sett som man ska kunna ladda ner och då få alla eller de flesta noder från början. Men alla noder som man har markerat syns alltid, inget man behöver plocka fram i gatherer.

Dock troro jag zAjben snackar om nåt helt annat just nu *shrug*


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det han egentligen va ute efter va nog en funktion så att han kunde tracka både minerals och flowers samtidigt som inte går. :/


signatur
Medlem

Jag var främst ute efter databasen som innehåller alla nodes, d.v.s. filen man laddar ned och lägger in för att få upp samtliga nodes i spelet automatiskt. Någon som förstår hur jag menar?

Det är väldigt tråkigt att det inte går att visa båda samtidigt, men det är som det är =(

Medlem

Japp, men så vitt jag vet så finns det ingen "komplett" databas att ladda ner till gatherer. Iaf inte som jag hittat och jag har haft gatherer sedan release. Du kan ju få mina sparade noder om du vill, men den är långt ifrån komplett.

Har lvlat både mining och herbalism till 300 på horde-sidan. Och typ 200 på alliance-sidan.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

till gatherer finns det en databas man kan importera, jojomen. KOlla på gatherers officiella hemsida. Inte säker att den finns på curse, wofwar..

Medlem

Rincewind, jag har haft en i alla fall.

Cobra, jag hittar den ju inte, så därför frågar jag! Hittar inte på Gatherers hemsida heller..

Medlem

men endel herb spawns är väl lite random oxo? känns så iaf


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:

men endel herb spawns är väl lite random oxo? känns så iaf

Nope men guld, silver och truesilver t.ex. spawnar random på "vanliga" veins. Typ Truesilver på Mithril osv. Har jag för mig iallfall


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar