Inaktiv
Mage talents

Jag vet inte om detta är speciellt bra, men det känns som om det är en ok build. Vad säger ni?

Fire Power

Medlem

Ummm inte ignite? Den talent smiskar ju ganska mycket bakdel när man är fire, ej heller improved fireball. Humm hummm...

Vad ska du ha builden till pvp eller pve, raid eller solo grind osv? Improved scorch är ju bara till för raid typ. Och då du har Burning Sould behöver du knappast improved Arcane Missiles, varken för raid eller solo. Så arcane talentsen känns lite halvt meningslösa.

Och använd de nya talent träden som visar alla 3 samtidigt, mycket smidigare. Eller använd dessa, laddar mycket snabbare: http://www.wowhead.com/talent/

För vanligt solo play tror jag: http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/1p11/newlayout/mag...

Kan funka bättre men jag är definitivt ingen Mage expert. Och man behöver ju inte direkt bränna så mycket talent points i Arcane längre om man inte anser att Improved Counter Spell är must have. Sen har vi ju combustion som också verkar vara lite mer av en raid spell, inte hunnit testa den själv ännu dock. Presence of mind är en bra mycket bättre ability att ha vid pvp och dylikt. Instant polymorph eller pyroblast.

Hursomhelst min högsta mage är lvl 40, så ta inte min post som lag, men från att läsa om de talents som finns så kändes inte din build så effektiv, beroende på vad du hadde tänkt satsa på då alltså. Så ska du göra en talent build se till att du vet lite vad du vill inrikta dig på. Raids, PvP, Levla osv. Annars är det svårt att säga om en build är bra eller inte


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jo, jag är inte så van vid mage heller...men denna då?
Elemental

Medlem

Ignite är ju ett måste om du är fire mage

Inaktiv

Jo, kolla senaste builden jag postade. Elemental build

Medlem

Deamonic ska du vara elemental finns bara en sak du ska ha. SHATTER.

Och denna builden, du sattsar massor i fire och sen tar du piercing ice för mer ice skada? Du måste vara lite konsekvent. Ska du köra en Fire/Ice build så vill du ha Fire för damage och Ice för utility, typ slow, freeze etc. Typ använde rank 1-3 icebolts for deras korta cast time, just för att få slow effekten osv medans du bombar på med firebolts osv för att göra skada.

Så om du vill vara Elemental hadde jag nog provat nåt sånthär: http://www.wowhead.com/talent/?RZxgRzbcutbhRhs0x

Frostbite och Permafrost kan man välja lite som man vill antar jag. Dock vill de flesta inte ha frostbite när dem kör lite aoe grind med blizzard osv. Med denna har du en riktigt elak combo som är Frostnova + blastwave. Frostnova fryser alla targets, blastwave har sen +50% crit chans på alla mål. Grymt elak för pvp t.ex. Har man tur kan man även klämma in en cone of cold med

Och du tar alltid impact, vet inte om den är värd 5p riktigt, inte imp.fireblast heller. Visst kör man pvp är ju imp.fireblast guld värd men annars, njae. Man kan ju tycka Pyroblast är ganska kass men den är väldigt mana effektiv och nu när den inte har cooldown kan man kasta den när man vill

Men vill du hitta bra hjälp osv. Kolla Mage forumen på wow-europe.com (eu forum) eller worldofwarcraft.com (amerikanska forumen)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
1
Skriv svar