(O)verkliga wow händelser i verkligheten

Inaktiv
(O)verkliga wow händelser i verkligheten

Sen jag började spela wow har jag märkt att detta spel periodvis kan flätas in i min vakna verklighet på olika sätt. Detta fenomenet har jag varit med om förut, som tex när jag körde Battlefield 2 mycket. En kväll efter jag hade spelat några timmar åkte jag till bensinmacken och när jag kom runt hörnet gick det två personer där, min första tanke var "Fan! hoppas dom inte punishar!!". Men iaf, med anknytning till wow då, här följer några olika händelser som på sätt och vis är lite småsjuka antar jag

1. Jag har rast på jobbet och har gått undan en bit till en öde plats en våning upp där jag har satt mig för att läsa lite. Plötsligt aktiveras en hiss långt ner som får motvikterna bakom mig att börja röra på sig. Ljudet påminner sjukt mycket om "stealth" ljudet i wow och på en halvsekund hinner jag tänka "jävlar! en rogue!! och jag är bara en human med cloth utan spells!!" .. sen slog det mig att det nog inte var en rogue, jag var dock ändå tvungen att vända mig om

2. En gång jag var ute å gick över gatan på väg till jobbet hör jag en bil tvärnita ganska nära mig, en enda tanke slår till uppe i huvudet "lvl 60!"..
Jag mådde inte så bra på jobbet då, det är bättre nu

3. Jag är hemma hos en kompis och tittar på fotbollsvm, han har tagit av sina två ringar och lagt dom på bordet, jag ser dessa och tänker "vart är hans trinkets?".

4. Jag står på jobbet och kollar boardingkort och läser plötsligt Stockholm - Darnassus och utbrister Va?? ... sen ser jag att det står Damaskus.

Har ni varit med om nåt sånt här? please berätta isf, jag känner mig lite konstig just nu

Medlem

Det är för att du är lite Konstig Mr. M

Inaktiv

Inte varit med om den(?), men den bästa jag hört som man inte skall göra "under WoW influence"

-At a funeral, try and loot the corpse.

Dålig humor, kanske

Medlem

Haha, scary där modemis.

Kanske dags att WoW:a lite mindre?

Medlem

Mindre WoW, mer IRL är nog receptet. Har tyvärr aldrig varit med om liknande upplevelser. Men det är kul att andra har det. Visar bara på att du har fantasin flödandes


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Språkligt blir det i alla fall lite förbistrat ibland...
Jag använder tydligen lvl 15 solkräm?
Enligt andra har jag "pullat" ankor (när min son skulle mata dem)
Vissa tror att jag är en daytrader - Men jag pratar ju om AH!

Suck! Det blir till att återta språket igen...

Inaktiv

haha pulla ankor


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Mja, vet att jag vid ett par tillfällen för ett år sen, när jag lirade med min rogue, stod bakom någon och tänkte - "Vilket fett ambush och backstab läge!".
Har ett svagt minne av att jag funderat på att dra en vanish nån gång också

Annars är det nog inget som har med wow att göra. Annat var det förr när jag lirade Half-Life tills fingrarna blödde och min första tanke på morgonen var -"Bäst jag quicksavar innan jag går upp."

En polare till mig berättade dock en kul wow relaterad grej som hände honom under EU-betan. Efter en natt och en dags hardcore gaming gick han nerför trappen till köket för att hämta nåt att fylla på med. I trappen ligger hunden och han ställer sig och funderar på om han ska skinna honom

Medlem

heheeh

100% Läsvärt Tack modemis.

Har inte haft några direkta WoW IRL kopplingar. Men jag brukar fortfarande dra till affären & MFa (D2 tiden satte spår djupt i mig...)

Medlem

hände en gång när jag satt och åt. Sa bara restore 2148 health over 30 secondes, utan anledning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Köpte en fin åldrad cheddar, men hittade ingen dvärgisk mildost Min favoritdryck är iskall mjölk, men uppfriskande källvatten kan också vara härligt under varma sommardagar.

Till frukost passar fuktigt majsbröd bra och efteråt kan man gotta till det lite med mjukt bananbröd.

Skulle gärna vilja testa blomman för dagen-dagg någon gång. Månbärssaft lär ju vara rätt svårt att få tag på, så får väl nöja mig med melonjuice så länge...

Någon som provat söt nektar förresten?

Medlem

Börjar man tänka och se konstiga saker borde man fundera på om man inte spelar för mycket ändå.

Medlem
Skrivet av astie:

Börjar man tänka och se konstiga saker borde man fundera på om man inte spelar för mycket ändå.

Pfft, mer kaffe så är saken biff


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Var det inte reportage om detta på tv om CS och NiP för ett jäkla tag sen tror jag... dom strafade i matbutiken och kolla alla i huvudet för att sätta hs hehe.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Om en psykolog skulle läsa denna tråd skulle han nog se alla som skrev här som stora sedelbuntar

Men jag har nog aldrig tänkt en sak som man bara kan göra i spel vad jag kan minnas iaf men kanske lite mindre wow vore bra.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Inaktiv

hehe, inte bara jag alltså.. känns ju skönt iaf
Sen har vi detta sköna samspelet som kan bli på jobbet ibland eftersom flera stycken spelar bla wow och battlefield 2. Här är några fler exempel.

BF2:
1. En kollega kommer fram till mig mitt under dan när det är som mest stressigt, han frågar mig hur jag mår och jag svarar att det är stressigt men okej, "skulle du vilja säga att du är på 100% liksom?" frågar han.. "mja, snarare 70-80% isf" säger jag.. "ok" säger han och släpper ett medic-kit på backen framför mig, sen springer han hukande iväg. Jag fick leta en stund innan jag hittade förstahjälpen boxen han snott paketet ifrån

Mer wow:
1. Jag är på väg in på kontoret för att göra lite pappersarbete och försöka fixa till en grej på dagens schema så alla kan få en timme ledigt, en annan kollega frågar mig "vad ska du?", "in på kontoret och trolla lite med papprena" svarar jag, "ah, okej, lycka till" säger han och jag går in och stänger dörrn. Efter en liten stund kommer han plötsligt in och ser lite lurig ut, sen ställer han sig i sidled till mig och börjar göra ett "wooooosch" ljud samtidigt som han snurrar på händerna, plötsligt säger han "pling" och ställer en plastmugg med vatten på bordet. Sen går han ut.

2. Vi har nyligen fått en sorts mat/godis/dryck maskin i fikarummet och man har hängt upp en lista på denna för att få in förslag på vad vi vill ha däri. Listan ser än sålänge ut ungefär såhär.

- matiga sallader
- mer köttbullemackor
- godis!!
- loka citron
- (överstruket) negerbollar... chockladbollar?!
- Robe of Void
- Felcloth (10st)
- Äpplen

3. En kollega ser en läcker tjej och utbrister, "fan, om detta var wow skulle jag bara blink, frostnova, slashflirt, slashdance, cone of cold, slashdance, trade steelbloom sen är halva inne!!

Call of duty 2:
1. Det är sent ute på Arlanda och vi har hand om en sista flight till Irak. En kollega ropar över radion, hur ser det ut vid spawn? (incheckningen) en annan svarar, "allt är lugnt här, jag täcker" varpå den första säger, okej, jag tar rygg på objective.
.. det går en liten stund sen hör jag, "okej, Objective säkrat, flytta fram samtliga positioner" ... hehe, lite småstört att höra vuxna män hålla på sådär

2. En kollega (samma som ropar först här ovan) klagar på att han är hungrig och säger "fan, man kanske skulle sticka bort till macdonalds en sväng, jag är hungrig alltså.. så jävla segt att man inte får köra med pistolen framme härute, allt skulle bli så smidigare då" (i cod2 går man snabbare med pistolen framme)

Jao, det finns säkert fler såna här historier men just nu kommer jag inte ihåg fler.
- Mo

Medlem
Skrivet av Knasig kollega:

"En kollega ser en läcker tjej och utbrister, "fan, om detta var wow skulle jag bara blink, frostnova, slashflirt, slashdance, cone of cold, slashdance, trade steelbloom sen är halva inne!!"

Vad jobbar du med för folk igentligen modemis?

Medlem

Han som fixar vatten är den bästa jag hört hittils.


signatur
Medlem

Jag har också fått några sånnahär smågrejer.

När jag spelade CS mest intensivt så när jag gick till matsalen en gång så vände jag mig och kolla ner i marken och letade efter 'T' knappen för att göra en spraylogo -.-

Det roligaste jag har hänt när jag spelade mest wow var när en kompis kom med sin nya bil och jag utbrast "Woa, snygg mount!" utan att tänka mig för.

De här 2 grejerna brukar jag få skit för titt som tätt


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Ankan:
Skrivet av Knasig kollega:

"En kollega ser en läcker tjej och utbrister, "fan, om detta var wow skulle jag bara blink, frostnova, slashflirt, slashdance, cone of cold, slashdance, trade steelbloom sen är halva inne!!"

Vad jobbar du med för folk igentligen modemis?

Tycker det låter som att han jobbar med roligt folk
Allt som får arbetsdagarna att bli roligare är ju en ren bonus.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Weirdo stämpel mitt i pannan tycker jag. Iofs, jag har drömt ganska knepigt om wow men jag tänker inte skriva det här.

Inaktiv

Ni har tur som drömmer om WoW jag har haft mardrömmar om att jag å kompisarna satt å spelade The Sims i LAN men i självaverket lekte vi med barby-dockor *ryser*


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv
Skrivet av Zalamander:

Ni har tur som drömmer om WoW jag har haft mardrömmar om att jag å kompisarna satt å spelade The Sims i LAN men i självaverket lekte vi med barby-dockor *ryser*

Omg! ja den var lite småknepig

Inaktiv
Skrivet av Zalamander:

Ni har tur som drömmer om WoW jag har haft mardrömmar om att jag å kompisarna satt å spelade The Sims i LAN men i självaverket lekte vi med barby-dockor *ryser*

Det där är nog det mset skrämmande jag läst hittils i denna tråd.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Quicksave. Det känns lika konstigt varje gång.

Inaktiv

Inte riktigt samma sak, men visst har jag önskat att man kunde åkalla Lvl. 3 Eroticism på någon ibland ...


signatur

"I'll smash and destroy and.. oooh... shiny...".

Medlem

Haha sköna historier. Själv var jag irriterad över att jag inte kunde snabb spara när jag satte mig på cykeln förra veckan ( har nyligen spelat igenom hl2)

Inaktiv

I skolan vid engelska prov måste jag alltid kolla igenom det jag skrivit. Blir ganska ofta u, thx,nvm osv osv

Medlem

Funderade igårkväll vad mina Magic - The gathering kort skulle göra om jag stoppade dem i vapen och armor. :/


signatur
Medlem

Magic The Gathering <3 Iallfall de tidiga editionerna. Var ju ibland man bara kände för att tappa 20 länder och nuka läraren under perioden man spelade det


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar