Slöseri med pengar?

Inaktiv
Slöseri med pengar?

Är World of Warcraft lite slöseri med pengar? Det kostar väl typ 50.- månaden!
Eller hur mycket kostar det?

Medlem

Eh?
Vissa spelar online poker andra spelar mmorpg, vissa köper oxfilé varje dag, smaken är som baken om vad som är slöseri.

WoW kostar
12.99 EUR One-Month Subscription
35.97 EUR Three-Month Subscription
65.94 EUR Six-Month Subscription


signatur

Meep!

Inaktiv

Det är väl ungefär som Runescape!

Medlem

båda är mmo spel men där slutar liknelsen imo..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Saeta:

Är inte World of Warcraft lite slöseri med pengar?

Varför har du en dator? Det är väl slöseri med pengar?


signatur
Medlem

Wow kostar 2-4 öl på krogen i månaden, bestäm själv, slöseri med pengar eller inte. Eller du sparar nog in en del pengar på missade krog rundor istället


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

120:- för ett nöje som man spenderar massor med tid framför är väl värt pengarna.. Det är vaddå? En fika på ett café?

Medlem

Priset för ett 60 dagars kort är 250 kronor, om man kör på sådana.


signatur

Videomupp

Medlem

Ja, men motsvarande är 240kr om du betalar med abbonemang så det finns ingen skillnad. Det är ju billigare än att köpa ett nytt spel var 60:onde dag.

Gen
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Wow kostar 2-4 öl på krogen i månaden, bestäm själv, slöseri med pengar eller inte. Eller du sparar nog in en del pengar på missade krog rundor istället

Fast det går att vända på det, hur många ölrundor missar du p.g.a. WoW = missade potentiella ragg m.m.

Medlem

ja wow är slöseri med pengar, det är inte mycket underhållning man får för priset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

kom igen, fortsätt!
fortsätt presentera åsikter som absolut sanning!
det är väl upp till var å en för fan molotov


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Wardancer:

Wow kostar 2-4 öl på krogen i månaden, bestäm själv, slöseri med pengar eller inte. Eller du sparar nog in en del pengar på missade krog rundor istället

Fast det går att vända på det, hur många ölrundor missar du p.g.a. WoW = missade potentiella ragg m.m.

Tja om man nu gillar att plocka upp fyllona i hörnen så är det väl illa

Citat:

Att gå till baren är som att öppna en choklad kartong, allt som finns kvar är några spritfyllda äckel i hörnen


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Saeta:

Är inte World of Warcraft lite slöseri med pengar? Det kostar väl typ 50.- månaden!
Eller hur mycket kostar det?

Är inte din tråd ett slöseri på energi och bokstäver?

Medlem

tänk på att folk också betalar för sex...

vilket resonemang.. DOH

Inaktiv

bara att slå ut det på hur mkt tid man ämnar lägga ned på spelet ... o jämföra med andra nöjen/fritidsintressen... snittar man en timme om dagen blir det 30h/mån cirkus ... det blir ca 4kr/h i kostnad.

vad kostar en krogkväll .. från 500kr o uppåt gissar jag .. den varar väl ca 6h med för-/efterfest kanske .. do the math.

Medlem

Allt man köper som inte är absolut nödvändigt är ju slöseri med pengar, men vi köper ändå en förbannad massa skit hela tiden.....

Slutade röka då jag började med WoW, tänkte att jag kan ju byta ett beroende mot ett annat, fungerade. Och jag kan lova att det kostar mycket mer att röka/snusa etc. Dessutom, 125/månad, det är INTE mycket pengar vi snackar om, och med tanke på alla uppdateringar med nytt material, tillgången till tekniker dygnet runt (Jaja det tar ett tag för det mesta och ibland får man inga bra svar, men de FINNS där och de jobbar rätt hårt vad folk än tror).

WoW har ett mycket bra upplägg gällande nytt material och all den hjälp gällande förlorade items/chars och hackade accounts med mera.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av Saeta:

Är inte World of Warcraft lite slöseri med pengar?

Varför har du en dator? Det är väl slöseri med pengar?

Jag brukar faktiskt göra skolarbeten och annat nyttigt med datorn! Visst brukar jag köpa spel som t ex FIFA, men de kostar bara 400.- en gång! World of Warcraft kostar i månaden!

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Wow kostar 2-4 öl på krogen i månaden, bestäm själv, slöseri med pengar eller inte. Eller du sparar nog in en del pengar på missade krog rundor istället

Och hur mycket kostar 2-4 öl på krogen i månaden!

Medlem

Saeta ummm vad snackar du om igentligen? Tycker du det är billigt, dyrt eller vad?

Nu var det ett tag sedan jag var ute på almäna pubbar, men senast jag drack öl på student fester och dylikt så gick en öl på 25-30kr. Dvs skippar du 4 öl i månaden har du råd med WoW. Inte särskilt mycket...

Men är man 14 och lever på månadspeng från mor och far är det hyffsat dyrt ja...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Det jag vill veta är hur många kronor det kostar i månaden!

m1
Medlem

hittils har du tre svar på den frågan i tråden, men jag svarar igen då - 120 kronor eller 13 euro.

Medlem
Skrivet av Saeta:

Det jag vill veta är hur många kronor det kostar i månaden!

Skrivet av Phobo:

WoW kostar
12.99 EUR One-Month Subscription
35.97 EUR Three-Month Subscription
65.94 EUR Six-Month Subscription


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Saeta ummm vad snackar du om igentligen? Tycker du det är billigt, dyrt eller vad?

Nu var det ett tag sedan jag var ute på almäna pubbar, men senast jag drack öl på student fester och dylikt så gick en öl på 25-30kr. Dvs skippar du 4 öl i månaden har du råd med WoW. Inte särskilt mycket...

Men är man 14 och lever på månadspeng från mor och far är det hyffsat dyrt ja...

Studentbiran och happy hour är ju klart billigare. 15-20:-. En öl på krogen iaf här på Gotland går på ca 50:-. Så wow är asså 2-3 öl och det är inte så svårt att skippa. Bira på systemet däremot.. Närmare 10 (beroende på vad man vill ha).


signatur
Inaktiv

Som jag ser det så är den summan en fis i stormen jämfört med det nöje man får. Men jag kan förstå att det känns lite när man är yngre och inte har jobb osv.
Dom gånger jag har skickat tickets till support osv så har jag alltid fått realtidssvar inom tre minuter och dom har varit ytterst hjälpsamma, så supporten tycker jag är väldigt proffsig.

Är det värt det?, utan tvekan!

Inaktiv

det beror väl på hur mkt man får i veckopeng också

Medlem

om man tänker i nöje/kr är det är jävligt billigt om man jämför med "vanliga" spel


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Jag tycker egentligen att själva kostnaden är för hög, men om man jämför med andra nöjen så tycker jag inte det är så mycket att gnälla över. En månad kostar som ett filmbesök.

Medlem

w00t? Hur billigt går du på bio? Man måste ju käka och dricka så man måste gå på toa mitt i filmen.


signatur
Medlem

mjo man måste ju ha pizza före bion, osså kanske en kaffe medans man väntar på biljetter och popcorn+cola under filmen osv osv
blir ju en slant tillslut


signatur

shortbow.gif

12
Skriv svar