Ändra 1 talent?

Medlem
Ändra 1 talent?

Har en warrior, lvl 35

hade bestämt mig för denna buliden, men har insätt att 2hand spec inte är något vidare.
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Tycker denna verkar bättre
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warriors/talents....

Men iaf, om går till en trainer å ändrar talents vad kostar det första gångens amt får jag välja om alla talents? och vad kommer det kosta nästa gång ja vill ändra?


signatur

AYY LMAO

Medlem

1g, 5g, 10, 15, 20 osv upp till 50.


signatur
Medlem

imo är 3/3 imp HS slöseri med talents

bättre och sätta i imp hamstring eller 2till parry och en i nå random


signatur

shortbow.gif

Medlem

Imp.Heroic Strike = sämsta talenten som finns. 2h specc gör lika mycket skada som 5% crit t.ex.

Ska du ha en PvP build eller vad är målet med det hela?

Skulle nog prova nåt sånthär för pvp: http://www.wowhead.com/talent/?pVuxbhboxuE0zm0x

Har dock undvikit allt som har med Mortal Strike att göra på min warrior, kört någon form av fury hela tiden. Just nu Fury2h. Dock kräver ju Fury ganska bra gear för att funka bra

Du ska nog kolla på de officiella warrior forumen så borde du hitta ett par bra builds om du letar runt lite


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ohh varför dissar ni imp hs, tycker man alltid har lite rage så det kändes naturligt att ta den..

Medlem

inte spelat så långt med en warrior, men när man levlar känns imp. HS som en av de bättre talents


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Brukar inte ha rage nog att leka med HS om man inte kör fury...

Inaktiv

det blir väl "fel" antal ragepoäng på HS med imp HS.. så man får aldrig så mycket/lite så det är effektivt..
maxa imp battleshout btw, det är ju imba


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Imp hs (och imp charge) e väl egentligen bara bra när man levlar och helt enkelt inte har några andra skills att använda. Har själv kvar det på min warrior men när de börjar kännas aktuellt e de väl inget att tveka om o specca bort.

Medlem

Hs = den mest rage ineffektiva attacken du har.

15(12) rage + förlorad rage från din attack för hyffsat lite skada. Till och med Whirlwind är mer rage-damage effektiv om man har ett slött 1h eller 2h vapen.

Men visst innan lvl 40 då man får sin 31 talent attack kan den la vara bra men inte värd talent points endå tycker jag. Då är parry mycket mera värt några fler poäng.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Asså kasta booming voice. Den kanske är bra i raid men fasen heller i solo. Imp demoralizing skall det va.


signatur
Inaktiv

booming voice är ju skitbra solo
slippa lägga om bs hela tiden
jävligt gött imo

och i pvp så är den guld för att hitta rogues som "stealthar in" på dej I've been told


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Asså kasta booming voice. Den kanske är bra i raid men fasen heller i solo. Imp demoralizing skall det va.

Använder knappast Demoralizing shout skillnaden är väldigt minimal vid grind, då man bankar ihjäl monster rätt fort, men ingen av de 3 talents man måste ta för att få ihop 10 i fury är särskilt bra, så pest,kolera eller cancer... bara o välja


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Asså imp demo skall du inte ha solo när du bankar mobs utan mot spelare så som andra warriors och rogues. Lär dig använda dina prylar så skall du se att den är jävligt bra.


signatur
Medlem

tja beror på om man har pvp eller pve som mål förståss


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Hs = den mest rage ineffektiva attacken du har.

15(12) rage + förlorad rage från din attack för hyffsat lite skada. Till och med Whirlwind är mer rage-damage effektiv om man har ett slött 1h eller 2h vapen.

Men visst innan lvl 40 då man får sin 31 talent attack kan den la vara bra men inte värd talent points endå tycker jag. Då är parry mycket mera värt några fler poäng.

men är verkligen mortal strike så mycket bättre tycker du? kostar ju 30 rage och gör inte mer skada än jag kunnat göra med 2 st HS, och i pve som jag kör mest av nu (lvl 49) har jag ju så gott som aldrig användning av dess -50% healing on target effekt.

behöver jag säga att jag anväder HS så mycket jag kan, och har 3 points i imp.hs


signatur

Mamaz - 60 Priest - Skullcrusher http://wow.allakhazam.com/profile.html?1073818

Medlem

Läs igen...

lvl 60 gör skillsen:

Heroic Strike: 15 rage, on next attack add 138 damage
Mortal Strike: 30 rage, Instantly attacks the target for wepon damage + 160.

Så om du har typ 800 attackpower, och en Ice Barbed Spear.

Heroic Strike kommer träffa för:
138 + wepondamage + (ap/14)*weponspeed

Mortal Strike kommer träffa för:
160 + wepondamage + (ap/14)*3.3

IBS:
155 - 233 Damge = 194 avg damage

MS:
160 + 194 + (800/14)*3.3 = 542 skada för 30 rage

HS:
138 + 194 + (800/14)*3.6 = 537 skada för 15 rage

HS: 537/15 = 35.8 skada/rage
MS: 542/30 = 18 skada/rage

Antar att det är så du tänker, men det är helt åt skogen tyvär. Då om du läser nogare på tooltips så ser du att Heroic Strike har "On next attack" och Mortal Strike har "Instantly attack". Vilket betyder att mortal strike är en helt ny attack när somhelst, medans Heroic Strike aktiveras och sen väntar du på att din swing timer ska ta slut så du kan anfalla. Resultatet av detta blir att:

Heroic Strike kommer träffa för:
138 + wepondamage + (ap/14)*weponspeed

Men "+ wepondamage + (ap/14)*weponspeed" får du varesig du använder heroic strike eller inte. Så allt du får från Heroic Strike är 138. Dessutom så gör Heroic Strike att din nästa melee attack inte ger någon rage, vilket med ett hyffsat långsamt 2h vapen är ca 15+ rage. Och därför kostar Heroic Strike 30 rage eller mer. Snabbt blir det en väldigt dålig attack.

138/30 =4.6 skada/rage

Medans Mortal Strike är en helt ny attack som inte skulle gjorts tidigare, du kan göra den närsomhelst och ju mer skada ditt vapen gör per träff desto bättre blir den (inte högre dps, utan hög skada per träff är viktigast för mortal strike, vilket ofta betyder ett långsamt vapen)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

ah, men då fattar jag, hade för mej att mortal strike oxå var "on next attack"


signatur

Mamaz - 60 Priest - Skullcrusher http://wow.allakhazam.com/profile.html?1073818

1
Skriv svar