Epic mount quest (warlock)

Medlem
Epic mount quest (warlock)

Är lite fundersam kring just warlock's epic mount quest.. Har funderat på att börja samla lite reagents och liknande men eftersom andra kan hjälpa en med questet.

Vad är det som andra kan hjälpa en med och exakt vad behöver jag införskaffa mig själv - vad kostar det? Tacksam för hjälp.

Medlem

Tack, så man behöver alltså:

25 Dark Iron Ore
35 Black Dragonscale's
10 Elixir's of Shadow Power
6 Large Brilliant Shard's
3 Arcanite Bar's

Även om man har någon warlock som sitter på prylar för att summona sista?

Medlem

Japp.
Du behöver även:
Shadowy Potion för 6g.
Xorothian Dust för 150g.(om jag minns rätt).

Om du hittar en annan warlock som har dessa reagent:
J'eevee's Jar för 150g.
Black Lodestone för 50g.
Xorothian Glyphs för 50g.

Så slipper du köpa dem själv. Det är iof inte helt fel att ha med sig en andra warlock till detta även om du inte hittar någon med de sista 3 reagentsen. Att ha 2 warlocks gör det hela till en sjukt enkel sak.

Själva "eventet" så kommer du vara upptagen med att enslavea/banisha samt hålla koll på de svävande stenarna. varje gång en sten faller så måste du aktivera den igen och det går åt 1 soul shard. Ha med dig minst 12-14st.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Du kan ta med en annan warlock med dom där sakerna och summon och få epi mountet ändå, det gjorde jag, skaffade bara
25 Dark Iron Ore
35 Black Dragonscale's
10 Elixir's of Shadow Power
6 Large Brilliant Shard's
3 Arcanite Bar's

Hade en annan warlock med resten som hjälpte mig betala 150g för mitt mount

Medlem

Hur gjorde du delen i questet nere i Jadenaar utan shadowy potion?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Det köpte jag också då

Medlem

Oki, tänkte om de ändrat det eller nåt


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Är det 150g utöver sakerna man skaffar? Har fixat Dark Iron Ore, Large brilliant shards, Black dragonscales och håller på med elixir of shadow power och arcanite bars..

Medlem

Japp, 156g om du har någon som gjort questet tidigare med de andra sakerna.

Om jag minns rätt. det kan även vara 206g om man har någon som fixar resten. Hmm, ju mer jag tänker på det tror jag att det gick på 206g om man hade någon som hade de andra sakerna som kunde hjälpa till.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar