Bra ställe att farma pengar

Inaktiv
Bra ställe att farma pengar

En längre tid har jag farmat fåglarna i deadwind pass som droppar mest skit men det dom droppar kännar man stora pengar på att sälja till vendors.
Det var så jag skaffade pengar både till +30 spelldmg på SoD och min epic mount.

Men på senare tid så har fler och fler upptäckt fåglarna och nu är det 2 st hunters som farmar där 24/7 utan nå paus

Och nu när guilden har börjat med BWL ordentligt (razor-nef på en kväll) så tänkte jag skaffa claw of chrom och mats till +30 spelldmg kostar en hel del på AH och eftersom deadwind pass är taget nu så undrar jag om ni har nå annat tips på nå bra ställe där i stort sett noll grindar och mobsen inte är eliter.

Och säg inte tyrs för jag har varit där och dom där magikerna gör ont + det är sjukt mycket hordes där i stort sett jämnt -.-


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Kolla om de är botar...

Inaktiv
Skrivet av martyr:

Kolla om de är botar...

Hur ser jag det då?
Och en kille i guilden sa att dom har lvl 40 gear..


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Försök prata med den, skicka en whisper och svarar dem inte eller svarar skumt kan man ju misstänka bot. Men det finns spöken och ogres i deadwind med som ska vara bra för runecloth.

Om dem verkar vara bottar och inte spelare kan du alltid skicka en ticket och raportera dem och se vad som händer


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ok..om vi skippar problemet med att dom kan vara botar så kan ni väl posta nå tips på bra grindställen.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Inaktiv

var som heslt typ, Tyrs hand i eastern plaguelands är väl var dom flesta farmar, jag brukar föredra hearthgeln i western plaguelands och tornet med spellbinders som finns nära.

När man farmar kan man antingen bestämma sig för att bara grinda ett stort område för pengar och andra slumpade drops eller kollar man upp nån dyr sak på thottbot.com som man vet droppar på ett speciellt ställe från bara en speciell typ av monster och concentrerar sig på att farma de för att få den saken så man kan sälja den. Det senare är dock tråkigt och det är väldigt många som gör det redan så man kan få konkurrans.

Man bör även ta i akt vilka monster ens klass har lättast att döda. Om man är en caster(mage, warlock, priest) som jag bör man söka sig till humanoids efter som magiska attacker ignorerar armor och de dör lättast av spells samt att de brukar vara rikare i drops, de droppar både cloth och pengar.

bra ställen för mig är som nämnt tyrs hand och hearthgleb, jag gillar även ungoro där jag kan döda stoneguardians för guardian stones som kan sälja för 5-10g styck på AH, jag brukar kunna hitta uppemot 10st på en timme om jag har tur.

Farma texter av alla humanoids i silithus har även blivit populärt, de säljer ganska dyrt. Även set-delarna som droppar där säljer bra.


signatur

There is no place like AFK.

Medlem

Libram of focus i DM west säljer ganska dyrt också (pga att dropraten är på 0.5%)


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Bwerf den säljer dyrt pga att folk vill ha Zulgurub enchants, men iochmed patch 1.11 så kommer dem inte behövas för ZG enchantsen längre, utan nåt nytt (tydligen nature resistance eller nåt) så priset komme rnog falla rätt fort.

Och 1.11 ser ut att komma nästa vecka eller så


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Och 1.11 ser ut att komma nästa vecka eller så

Vad har du hört detta?

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Bwerf den säljer dyrt pga att folk vill ha Zulgurub enchants, men iochmed patch 1.11 så kommer dem inte behövas för ZG enchantsen längre, utan nåt nytt (tydligen nature resistance eller nåt) så priset komme rnog falla rätt fort.

Och 1.11 ser ut att komma nästa vecka eller så

Libram of Focus har alltid varit dyr även innan zg enchantsen. Fick lätt ge 200g för den eftersom alla warriors ville ha.

Medlem

warriors, focus? Ummm för vad?

Libram of Focus ger +8 spell damage på head/leg. Möjligtvis Libram of Protection som ger 1% dodge på head/leg.

Och Highspeed tja funderar bara lite på varför background downloadern har dragit igång på alvar denna veckan och dem släppte ytterligare info om hur world eventet skulle se ut. *shrug*


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vicken va de som va armor libram då?

Medlem
Skrivet av martyr:

Vicken va de som va armor libram då?

Armor Libram? Finns ingen Libram som ger armor...

Diremaul Librams ger antingen 1% attackspeed, 1% dodge eller 8 spell damage på head/leg slot

Sen finns det Burning Steppes Librams som kan ge 100hp,150mana,20 fire resist, 8 till en stat på head/leg

Var nog alla tror jag


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

I forntiden nör jag spelade i en seriös guild har ja för mig en libram of focus gav 200 amour. Kan ju inte hålla koll på allt skit de ändrar.

Medlem

shassen: vad spelar du för klass?
Om ni är 3-4 personer kan ni röja i genom elites i blasted lands/winterspring. Heradrine-mobsen droppar både det ena och det andra, samt eye of shadow(ca 200g på ah).


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Rincewind:

shassen: vad spelar du för klass?
Om ni är 3-4 personer kan ni röja i genom elites i blasted lands/winterspring. Heradrine-mobsen droppar både det ena och det andra, samt eye of shadow(ca 200g på ah).

Spelar som human mage, forst/arcane spec.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem
Skrivet av martyr:

I forntiden nör jag spelade i en seriös guild har ja för mig en libram of focus gav 200 amour. Kan ju inte hålla koll på allt skit de ändrar.

Tenacity - BS - 125 armor <- den kanske du tänker på? (missade den in min lista)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Wardancer, säger du det? Jag kanske skall levla upp mina andra karaktärer så länge och ta ett uppehåll i libram-grindandet då. Vart såg du det förresten? (att dom skall göra om zg-enchant questen).


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Blå post på forumet Bwerf. xD

Medlem

Jag tror dig, det var inte det =). Gillar bara att läsa om såna grejer själv från originalet. Speciellt om jag skall säga det till nån annan, "jag såg att nån hade skrivit det på fz" låter inte så förtroendingivande.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Det var ju en blå post på forumet där det först sades.

Finns antagligen i PTR patch notes nu också.

Medlem

Ja, men jag har inte sett den blå posten. Vill också få helhetsbilden samt undvika eventuella effekter av viskleken.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/testrealm.html

"Class specific enchantments given by Zanza the Restless no longer require Arcanum (Librams) from Dire Maul. The requirements have been changed to items found within Zul'Gurub. Speak with Zanza the Restless for more information."

Så slipper jag leta hela forumet efter posten, hihi.

Medlem

tackar


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av schassen:

Spelar som human mage, forst/arcane spec.

Hmm, bästa stället jag kommer på om du inte ska köra solo är nog hearthglen med 1-2 mages och healer, då kan ni rensa på bra.

Går ju att döda heradrine slayers i ws också med frostbolts, men det är lite drygt...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gen
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Och 1.11 ser ut att komma nästa vecka eller så

Säker ? PTR är ju fortfarande uppe...

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Wardancer:

Och 1.11 ser ut att komma nästa vecka eller så

Säker ? PTR är ju fortfarande uppe...

Nope, och det såg man igår, ingen patch på us realms (de patchar tisdagar, vi onsdagar) så en vecka till verkar det som... jaja


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Eller två Man vet aldrig med dom nissarna...
Hoppas iaf dom släpper en så buggfri patch som möjligt.

Inaktiv
Skrivet av Bwerf:

Jag tror dig, det var inte det =). Gillar bara att läsa om såna grejer själv från originalet. Speciellt om jag skall säga det till nån annan, "jag såg att nån hade skrivit det på fz" låter inte så förtroendingivande.

Förstår vad du menar sen blir man osäker på vad man ska svara när dom ställer en självklar fråga om ämnet som man själv inte tänkt på då blir det "ehh a men asså jag hörde det utav en snubbe...."


signatur

Rail or Die

Medlem

VM i å kapa en tråd?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

12
Skriv svar