Medlem
Battlegrounds

Jag har i stort inte lirat någe pvp alls med någon av mina gubbar, på något sätt har det inte lockat mig.. Däremot så har jag börjat bli mer och mer sugen med min ny warlock, som för tillfället är level 43 men påväg upp snabbt..

Anyways tänkte jag höra lite om hur man snabbast blir exalted med dem olika factions som finns.. Vilken går snabbast att bli exalted med? Ungefär hur mycket tid bör man räkna med? Jag är human så det borde gå lite fortare att få rep i alla fall..

Gärna lite pvp tips för just warlocks, men mest hur man samlar mycket reputation och fort!

Är det värt att satsa på PVP ranks? Hur högt är "lätt" att komma?

Gen
Medlem

Alterac Valley - En runda tar allt från 1½ timme till 10+ beroende på vilken sida som orkar längst (om horde är lika bra som allysana). Ger ännu snabbare rep numera. Tror det är en rep för varje kill plus att man lämnar in skit som ligger på NPCs samt folk man dödat. Tidigare gick det att håva in 2.5k per runda (om man vann) men det kan säkert vara mer nu. Du måste vara minst lvl 51 för att joina en AV.

Arathi Basin - Ger 110 rep totalt (10 rep per 300 resources + 50 för 3 tokens om man vinner) och är ger enligt mig bäst honor per timme. Nu vet jag inte hur det är på din server men på våran så brukar horde vinna PUG mot PUG. Numera infesteras AB av raids som nästan garanterar att man förlorar. Då blir det genast mindre rep. (Från lvl 20+)

Warsong Gulch - Tror det är 35 rep per flagga gånger 3 + 50 för inlämning av token = 155 (om man vinner). På vår server brukar alliance vinna så jag undviker WSG. Samma där, 0 flaggor = 0 rep och en liten skitig token. Kan köras redan från lvl 10 (tror jag)

PVP ranks kan vara värt att satsa på men det beror helt och på hur mycket tid du har. I nästa patch så ska alla armorsets uppgraderas och dom blåa (upp till Rank 10) blir mycket bättre än dom vart hittils (gäller lvl 60). Hur fort det går beror på från server till server. De servrarna där balansen mellan horde/alliance som lirar BG är perfekt är köerna korta, om inte instant och det går därför fortare att stiga i rank. Är de färre personer som spelar BG så ska det också gå fortare (är det många så konkurrerar man mer om Contribution Points).

Warlocks borde ha det lätt att grinda honor eftersom ni är så imba Ha en healingbot med dig så kommer det gå fort ska du se. Men som sagt...godiset finns på lvl 60. WSG/AB/AV har sina egna rewards såsom vapen/rustningar så det kan va värt att bli exhalted med AB och AV iallafall då AB ger en bra casterstav och AV ger offhands som är helt okej.

Alltså, allt beror på hur PvPandet ser ut på din server samt hur mycket tid du har.

Medlem

Får man både rep för handins och för kills i AV numera?? Eller är det bara för kills?

Gen
Medlem

Hm, gissar på både och.

Medlem

hand in i AV ger också rep, men mycket lite, 1 rep per 20 armor scraps


signatur

Meep!

Medlem

Har för mig att man fick mer rep om man lämnar in For great honour med, dvs 3 tokens från varje bg. Har för mig det var typ 150 rep AV och 100 rep wsg respektive ab, men jag är inte säker. Kan varit mer kan varit mindre.

Medlem

Jo 150 ,100, 100 stämmer

Medlem

Sen finns det ju battleground weekends som ger dubbel honor och rep i den bg'n typ. T.ex. vid Warsong weekend får man 35*2 rep vid flag cap


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ger AB 10 per 200 resources? Gen du skrev per 300 resources men jag tyckte att det tickade var 200ade idag, men det kanske bara var jag som var förvirrad?

Ger weekends dubbel rep för AV/AB också? Gäller det bara rep i BGn eller när man lämnar in tokens också?

Medlem

Gäller ej när man lämnar in tokens, antagligen för att man inte ska farma up tokense och spara till battleground weekend. Det borde vara dubbel rep för de andra bg's med men vet inte säkert


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Wardancer - Är det dubbel rep per flagginlämning och resource när det är weekend? Visste faktiskt inte det.

zAjben - Ne, jag är rätt säker på att det är per 300. Men så får jag ingen rep längre p.g.a. att jag är exhalted så jag KAN ha fel

Medlem
Skrivet av Gen:

Wardancer - Är det dubbel rep per flagginlämning och resource när det är weekend? Visste faktiskt inte det.

zAjben - Ne, jag är rätt säker på att det är per 300. Men så får jag ingen rep längre p.g.a. att jag är exhalted så jag KAN ha fel

Inte alla helger utan just Battleground weekend. Ibland har en battleground t.ex. warsong gulch "Battleground weekend" då står det folk från den bg'n i huvudstäderna på diverse platser med flaggor etc. Då kan man ställa sig i kö hos dem, står ofta utanför bank och ah osv. Ska finnas schema på det där på wow-europe.com

Edit: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/events/calendar.html här står det när det är "Call to Arms" i de olika Battlegroundsen (argh svengelska är jobbigt)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Gen:

Wardancer - Är det dubbel rep per flagginlämning och resource när det är weekend? Visste faktiskt inte det.

zAjben - Ne, jag är rätt säker på att det är per 300. Men så får jag ingen rep längre p.g.a. att jag är exhalted så jag KAN ha fel

Inte alla helger utan just Battleground weekend. Ibland har en battleground t.ex. warsong gulch "Battleground weekend" då står det folk från den bg'n i huvudstäderna på diverse platser med flaggor etc. Då kan man ställa sig i kö hos dem, står ofta utanför bank och ah osv. Ska finnas schema på det där på wow-europe.com

Edit: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/events/calendar.html här står det när det är "Call to Arms" i de olika Battlegroundsen (argh svengelska är jobbigt)

Du måste missförstått mig grovt där för jag undrade nåt helt annat än det du skrev
Undrade om det var dubbel rep per inlämning när det är BG weekend eller inte. (vet att det är mer bonushonor än normalt)

Medlem

Dubbel honor har jag endast hört, tvivlar på dubbel rep.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Dubbel honor har jag endast hört, tvivlar på dubbel rep.

Därför det står You have gained 35 rep blah blah 2 ggr under wsg weekends när vi tar flaggan *shrug*


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hmm ja, dubbel rep låter faktiskt tveksamt. Däremot har de ju höjt så man tex. får 35 rep istället för 15 per cappad flagga etc.
Min hunter fick definitivt inte nån dubbel AB rep förra helgen.

Medlem

Okej Så AV är snabbast för rep?

Hur många timmar i AB tror ni att man behöver köra för att nå exalted?

Medlem

Du tar den tiden där du känner att du bara vill slänga ut datorn genom fönstret, sen multiplicerar du det med två
Nä men aningen aning faktiskt, beror ju på hur mycket man vinner etc.

Medlem

Haha Ophe

Hur många ranks är "lätt" att nå då? Jag har fått rank 2 nu mer min 47 warlock, och jag har inte lirat något alls i princip.. Upp till 4-5 borde väl gå rätt fort att få, om man lirar några gånger i veckan?

Medlem

de 5-7 första borde gå hyffsat enkelt om man vinner lite och hittar ett team man kan spela ett par rundor med när man väl spelar


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Okay Det låter ju rätt bra faktiskt.

Har en fråga: Har lirat lite pvp med min kompis shaman på ragnaros.. Han är rank 7 och behövde ca 20,000 i honor bara för att hålla den nivån på ranken han var.. På min server är väntetiderna mycket längre än på ragnaros, och att få upp till samma nivå skulle ta hur lång tid som helst.. Men hur mycket som behövs för att hålla rank är väl relativt till hur många spel som går på servern och hur mycket honor andra drar in?

Ska nog försöka nå rank 8 i alla fall.. Warlocks pvp-set (blåa) verkar rätt bra! Hjälm kommer jag nog kunna fixa (nemesis), bracers och belt har jag också (felheart) samt robe of the void, så rank 8 ger mig leggings, feet och gloves vilket verkar vara värt att kämpa lite för. Shoulders från ZG hade jag tänkt försöka fixa, och därför känns rank 10 som krävs för shoulders rätt onödigt..

Någon som har lust att kommentera warlocks settet?

Sedan tänkt jag även ställa en fråga angående pvp-warlock-rank8 roben. Den har mer stamina och mer intellect men 20 mindre i +dmg.. Är den fortfarande sämre än Robe of the void? Vilken bör jag satsa på?

Gen
Medlem
Skrivet av zAjben:

Okej Så AV är snabbast för rep?

Hur många timmar i AB tror ni att man behöver köra för att nå exalted?

Säg att du precis blivit Friendly med AB. Då ska du ha 6k till Honored. 12k till Revered och 21k till Exhalted. 39k sammanlagt. Du fick 110 rep per vunnen AB.

39000 / 110 = 354 AB

Säg att varje AB tar i snitt 20 minuter.

354 x 20 = 7080 minuter

7080 / 60 = 118 timmar

Nu inkluderar detta inte köer och förutsätter att du vinner alla AB. Som du ser behöver du spendera rätt bra med tid där för att bli Exhalted

Medlem

Ett bra AB-game tar 5 minuter, inte 20!

Medlem
Skrivet av martyr:

Ett bra AB-game tar 5 minuter, inte 20!

Jo när fienden tar /afk bara för att dem vet att hela ditt lag har endgame raiding epics


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av martyr:

Ett bra AB-game tar 5 minuter, inte 20!

Jo när fienden tar /afk bara för att dem vet att hela ditt lag har endgame raiding epics

Ja, precis. Är det normalt motstånd tar det i SNITT 20 minter.

Chansen att han träffar på 300 Afk AB är typ noll.

Inaktiv

man behöver inte ha blablaepixblabla för å vinna tråk-AB (ugh vad jag är trött påt..)
man behöver bara ha en raid och skicka folk till rätt ställen, kan va vilka gimps som helst..
tacka vet jag wsg.. där kan man gå in med sin favvo-björn och dua och ändå få en vettig match (och när man är raid vs raid är det sviiinkul.. tills dom jävlarna börjar afka)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Som prikk säger gäller det att skaffa sig polare och ALLTID raida. Då stiger man snabbast i rank och rep eftersom man nästan alltid vinner BGs. Så lirar man varje dag är det bara att skaffa sig folk som PvPar lika mkt som du och lira med dom varje dag

Medlem

Jo precis, bara folk förstår sina roller så är det inga problem som helst även om man har sämre gear. Crowdcontroll och assists så vinner man, eller iaf får riktigt roliga matcher mot andra raider.

Medlem

Sa inte att man behövde epics, sa bara att vill man vinna matcher på några minuter hjälper det om man är i ett välkänt super team så att fienden tar /afk, självklart är det jävligt trist med folk som gör det, och ja 2 jämna lag i AB och WSG är otroligt kul. Hatar när ens eget lag är jätte överlägset eller tvärt om, är liksom inget kul. 2 jämna lag som fightas stenhårt är skitkul. Och som ni säger, sammarbete > allt. Kommer det en fete epic warrior, så för fan inte och ge han rage och enrage, polymorph och banka ihjäl healerna osv...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Som sagt...det beror helt och håller på vad man är ute efter. Är man kinesfarmare och grindar honor är det /afk games som gäller så det går så fort som möjligt. Men kör man guildraid i AB är det såklart roligare att möta ett riktigt lag så man får lite motstånd

12
Skriv svar