Kan man byta server?

Medlem
Kan man byta server?

Hej, börja spela på Qual Thalas server, men undrar om jag kan byta server till en med fler svenskar är eta möjligt eller måsta jag spela upp en ny?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Blizzard själva sätter upp migrations från överfulla servrar men annat än det så finns det idagsläget inget sätt att flytta en karaktär. Så du måste, om du vill byta server, spela upp en ny char från början.


signatur
Medlem

Det skall komma nång gång i framtiden, dock skulle det kosta typ en rejält slant som jag förstått det, så bättre att starta om från början på en ny server innan du blivit lvl 60 osv..


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

börja köra på Balnazzar i såna fall är med i svensk guild där. Alliance sidan lvl 46 nigh elf rogue. Eller om du kör horde så tror jag att jag har sett några svenska guilder med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Shattered Hand är typ 90% svenskar. Dock laggig och fylld med omoget folk. Hann till lv 16 innan jag fick nog


signatur

Videomupp

Gen
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Det skall komma nång gång i framtiden, dock skulle det kosta typ en rejält slant som jag förstått det, så bättre att starta om från början på en ny server innan du blivit lvl 60 osv..

Vem har sagt det ? Länk om du har...för jag hoppas verkligen inte det stämmer. Betala för att flytta chars? Ne fyfan!

Medlem

hittar inget jag kan länka atm men det finns massa poster på forumet om det. en rejäl slant vet jag inte men det kommer kosta iaf

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Wardancer:

Det skall komma nång gång i framtiden, dock skulle det kosta typ en rejält slant som jag förstått det, så bättre att starta om från början på en ny server innan du blivit lvl 60 osv..

Vem har sagt det ? Länk om du har...för jag hoppas verkligen inte det stämmer. Betala för att flytta chars? Ne fyfan!

Läste det nånstans, men dem vill så klart inte att folk ska flytta sina gubbar hursomhelst, så det kommer att kosta pengar, inget snack om saken, frågan är hur mycket, men jag skulle tippa på 20$ per karaktär typ.

Det har varit samma sak i tidigare mmorpg och då har man till och med ibland inte fått ta med sig prylarna utan bara sin level osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Wardancer:

Det skall komma nång gång i framtiden, dock skulle det kosta typ en rejält slant som jag förstått det, så bättre att starta om från början på en ny server innan du blivit lvl 60 osv..

Vem har sagt det ? Länk om du har...för jag hoppas verkligen inte det stämmer. Betala för att flytta chars? Ne fyfan!

Läste det nånstans, men dem vill så klart inte att folk ska flytta sina gubbar hursomhelst, så det kommer att kosta pengar, inget snack om saken, frågan är hur mycket, men jag skulle tippa på 20$ per karaktär typ.

Det har varit samma sak i tidigare mmorpg och då har man till och med ibland inte fått ta med sig prylarna utan bara sin level osv.

Istället för att få folk att betala ~200 kr (!) så hade dom kunnat tillåta max en transfer i månaden lr nåt likande. Tror hela WoW communityt kommer vråla av ilska om det går igenom.

Min fråga är varför det kostar pengar att flytta chars. Krävs nån viss moderation/övervakning ? Måste detta göras manuellt av Blizzpersonal? Om så...automatisera det, tycker jag.

Inaktiv

~140kr.
det borde inte automatiseras eftersom det ska inte gå å flytta vad som helst vart som helst, det pajar serverbalansen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Wardancer:

Det skall komma nång gång i framtiden, dock skulle det kosta typ en rejält slant som jag förstått det, så bättre att starta om från början på en ny server innan du blivit lvl 60 osv..

Vem har sagt det ? Länk om du har...för jag hoppas verkligen inte det stämmer. Betala för att flytta chars? Ne fyfan!

"We're also working on a paid character-transfer service, which will allow players to move their characters, within certain restrictions, to a realm of their choosing. This is currently scheduled to go live during Summer 2006. "

Källa: http://tinyurl.com/koafh

Gen
Medlem
Skrivet av prikk:

~140kr.
det borde inte automatiseras eftersom det ska inte gå å flytta vad som helst vart som helst, det pajar serverbalansen

Mah, missade valutakursen

Menade iofs inte hursomhelst, det skulle pajja serverbalansen som du säger. Men automatiseringen skulle ju kunna föreslå realms och själv se till att balansen bevaras.

Dock hade visst JonnyE kommit med en länk där så nu vet vi

Medlem

dom kommer att ha kvar det gammla sättet att flytta gubbar på men sen om man vill byta server till vilken som helst så kommer att kosta ja. Fast ditt är det länge tror det var någon gång efter expansionen har släppts


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar