World of warcraft överreklamerat

Medlem
World of warcraft överreklamerat

Köpte spelet i går och är ganska besviken.Visseligen rätt snygg grafik och imponerande banor/värld som är i princip oändligt stor.Men spelet är ju aå händelselöst.Man springer ju bara runt och slaktar djur i bästa fall med någon annan och försöker få bättre level.Har inte stött på någon annan ras ännu och vart tusan finns dom ? Är Tauren själv. Vad går spelet ut på egentligen ? Det är ju mer en stor 3-D chat värld och inget spel.
Har spelat Warcraft3 och det är ju 100 ggr roligare.
Har en månads konto men kommer jag ingen vart så hamnar spelet i papperskorgen.:O

m1
Medlem

andra raser träffar du på när du är högre level, alla raser börjar spelet på sitt eget ställe och när de blir högre level börjar de göra gemensamma quests

Medlem

Det går ut på samma sak som alla MMORPG, döda monster, göra quests, gå upp level, skaffa prylar. Vad som än sägs i hypen så är det basen och kommer alltid vara det, så länge det finns något PvE content.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Håller inte med war angående pve biten.

Ett mmorpg utan pve är inte mmorpg imo


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av herrdrax:

Köpte spelet i går och är ganska besviken.Visseligen rätt snygg grafik och imponerande banor/värld som är i princip oändligt stor.Men spelet är ju aå händelselöst.Man springer ju bara runt och slaktar djur i bästa fall med någon annan och försöker få bättre level.Har inte stött på någon annan ras ännu och vart tusan finns dom ? Är Tauren själv. Vad går spelet ut på egentligen ? Det är ju mer en stor 3-D chat värld och inget spel.
Har spelat Warcraft3 och det är ju 100 ggr roligare.
Har en månads konto men kommer jag ingen vart så hamnar spelet i papperskorgen.:O

Om du inte spelat mmorpg tidigare så borde du iaf kollat upp vad det är för nåt via wikipedia eller nåt. Warcraft 3 är ett singleplayer/multiplayer strategispel och inte ens i närheten av samma kategori av spel. Att ge upp efter 1 dag för att du inte vet vad spelet går ut på känns ganska lamt. Inte meningen att vara taskig men vad hade du förväntat dig? Att det skall regna bomber varje gång du klickar på w för att gå framåt eller?


signatur
Medlem

Har du börjat köra instances än? För det är där en stor del av spelglädjen står att finnas.

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av herrdrax:

Köpte spelet i går och är ganska besviken.Visseligen rätt snygg grafik och imponerande banor/värld som är i princip oändligt stor.Men spelet är ju aå händelselöst.Man springer ju bara runt och slaktar djur i bästa fall med någon annan och försöker få bättre level.Har inte stött på någon annan ras ännu och vart tusan finns dom ? Är Tauren själv. Vad går spelet ut på egentligen ? Det är ju mer en stor 3-D chat värld och inget spel.
Har spelat Warcraft3 och det är ju 100 ggr roligare.
Har en månads konto men kommer jag ingen vart så hamnar spelet i papperskorgen.:O

Om du inte spelat mmorpg tidigare så borde du iaf kollat upp vad det är för nåt via wikipedia eller nåt. Warcraft 3 är ett singleplayer/multiplayer strategispel och inte ens i närheten av samma kategori av spel. Att ge upp efter 1 dag för att du inte vet vad spelet går ut på känns ganska lamt. Inte meningen att vara taskig men vad hade du förväntat dig? Att det skall regna bomber varje gång du klickar på w f
ör att gå framåt eller?

Nej men folk springer ju bara omkring och irrar omkring och slaktar och datorstyrda bottar.

Vad är nöjet ? ok min level stiger sakta men sååå jävla långtråkigt att bara springa omkring.
Det är ju folk med betyfligt högre level än mig som bara står och går omkring.
Totalt meningslöst spel.

Trodde spelet skulle innehålla slag typ de som finn i WC3.
Men loggar på ibland som "wardrax" så om ni ser en tauren s är det jag.

Medlem

Det är inte mycket mer till spelet än så. Ration "nöje per tidsenhet" blir väldigt låg jämfört med andra spel. De gånger man gör någon instance blir det ofta lite roligare (inte tokroligt), men det är inte värt 100+ timmar smärta för att komma dit.

Medlem

Haha. Att döma spelet efter en dags spelande, och inte ens veta vad spelet går ut på känns jävligt lamt imo. Men, men...

Medlem

MMORPG kräver sina spelare, funkar inte med en inbiten cs, wc3, sc, qväkare eller dylikt.

75% av ett mmorpg är den sociala biten, skaffa ett trevligt guild osv. Resten är det andra, luffa runt och banka monster och gå upp i level


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Varför köpa ett MMO om du inte vet nånting om det. Samt att WoW är ett tids krävande spel, och om du inte har tid att spela det eller att det går för sakta varför köpte du det?. Tro inte att du blir lvl 60 på några veckor det tar minst ett par månader om du är nybörjare eller mer samt att få alla gear ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu är ju knappast Wow ett särskilt socialt MMO..


signatur
Inaktiv

Beror helt på vilken typ av guild man joinar

Inaktiv

fan va alla är ute å cyklar
wow suger om man spelar det ensam, man måste spela med nån... om man inte känner nån så behöver man kämpa sig förbi säg 20 levlar, så kommer man börja känna suget efter items osv, det blir mkt roligare då
skulle aldrig börjat lira wow om inte massa kompisar lirat det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Man behöver inte lira själv hela tiden, springer runt fullt med tomtar och troll (bokstavligt talat, fastän tomtarna kallas gnomes) bara haffa en i samma level och lira med hittar man då en trevlig person att lira med så är det ju en bra början om inte annat! de flesta spelare tror jag tycker samma sak så hitta ett gäng att spela med är inte alls svårt bara man provar!

lycka till

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Nu är ju knappast Wow ett särskilt socialt MMO..

Jag skulle säga motsatta, typ 80-90% av den tiden jag spelar är tillsammans med kompisar i guildet. Men jag antar det varierar från person till person, i vilket fall så är (eller borde) varje mmo spel vara socialt, annars kunde man lika gärna sitta och lira offline

Och till skaparen till posten, WoW är tydligen inget för dig...

Inaktiv

Som gamal Q2-spelare så hade jag mina tvivel och det tog lång tid innan jag provade wow. Mon åsikt är att spelet lite blir vad du gör det till. Vill man bara lulla runt och upptäcka saker så gör man det, vill man ha lite action så joinar man Battle ground eller nån raid mot nån av "motståndarnas" städer.

Visst man är lite låst till sitt start område i början, men det är lite av finnesen att att upptäcka lite itaget. Jag gillar spelet, och avsakanden av den gamla Q"-tiden är inte lika stor längre.

Mitt råd är att ge det lite tid, och som andra ovan säger, skaffa lite "kompisar" och kör tillsammans.

Medlem

Lugn gott folk.Ta inte illa upp att jag tycker att spelet är så händelselöst.
Det är mitt första intryck.Har inte dömt ut spelet som vissa här påstår.

Visst spelet är imponerande när det gäller storlek och grafiken är ok.Men vart finns de andra raserna ? Är ju låst till min by verkar det som.Har kommit till nån ravin som är svår att forcera.
Spelade ett tag och gick med i en grupp med andra taurens.
Vad är guild för nåt?

har just nu kommit upp i level 5

En annan sak.. kan man inaktivera sin gubbe så man kan spela längre för samma peng.Nu gäller min tid fram till 29/6 sen måste jag betala igen.Vore trevligare om man kunde betala för effektiv speltid.

Inaktiv
Skrivet av herrdrax:

Lugn gott folk.Ta inte illa upp att jag tycker att spelet är så händelselöst.
Det är mitt första intryck.Har inte dömt ut spelet som vissa här påstår.

Visst spelet är imponerande när det gäller storlek och grafiken är ok.Men vart finns de andra raserna ? Är ju låst till min by verkar det som.Har kommit till nån ravin som är svår att forcera.
Spelade ett tag och gick med i en grupp med andra taurens.
Vad är guild för nåt?

har just nu kommit upp i level 5

En annan sak.. kan man inaktivera sin gubbe så man kan spela längre för samma peng.Nu gäller min tid fram till 29/6 sen måste jag betala igen.Vore trevligare om man kunde betala för effektiv speltid.

Klart det är tråkigt när man är lvl5. Du har ju inte ens lämnat "introduktions stället". Nej, lvla lite och spela lite Battlegrounds och instanser så kommer du nog tycka det är roligare.

Guild är en grupp spelare som spelar tillsammans. Som en klan i t.ex. Quake3. Försök att hitta något roligt guild som du kan spela med, så slipper du springa runt ensam.

Medlem

Det var nog enklare för oss som började samtidigt som alla andra vid release, då hade alla samma level och fullt med folk vid startområden.

För att spela WoW och ha kul ska man skaffa sig kompisar att spela med, det gör verkligen stor skillnad. Igår grindade jag och en kompis elite mobs och det var verkligen en utmaning och riktigt kul.

Det handlar om att hitta på roliga saker tillsammans med sköna människor, och givetvis kräver det en hel del eget ansvar. Det är ingen som sitter och kör skriptade events för dig så att du automatiskt ska kunna ha kul. Det blir vad man gör det till.

Medlem

Levla till 60 det är då spelet börjar.


signatur

Meep!

Gen
Medlem

Alltså, som folk säger känns spelet mer ifall man vart med från början (när det släpptes) och har sett det utvecklas igenom året/åren. Men fortfarande är WoW lika mycket singleplayer som multi, iallafall upp till lvl 60.

Vägen upp till 60 handlar mycket om att ta hjälp av andra och hjälpa andra. Du kan redan vid 13+ köra en såkallad "instans" vilket är en zon där du och 4 andra medspelare ska ta sig igenom en hord av elit-mobs, alltså monster som är tuffare än vanliga monster, och fram till en eller flera bossar. Varför man måste ha medspelare är att dessa monster inte kan dödas på egen hand.

Tjusningen i WoW ligger just där att man behöver en tank, d.v.s. en krigare som står och håller monstrets aggro samtidigt som en rogue, mage, warlock hjälper till med att skada det och en helare helar krigaren så att han inte dör. Detta sammarbete ser jag som mycket socialt och det är troligen där man knyter kontakter som kan användas i framtiden på vägen upp till lvl 60.

Att bli medlem i ett guild skapar många fördelar. Ett är att det knyts personliga kontakter i ett guild och man hjälper hellre guildisar med tjänster, vapen, yrken o.s.v. än andra "randomspelare" i världen. Är ni ett par stycken som befinner sig på samma level och behöver göra en viss instans är det lättare och mer pålitligt att fråga folk i sitt guild än att använda sig av general chatten då man inte vet vilka nissar man stöter på där.

Ju mer man lär känna vänner i WoW, hur dom spelar, hurpass seriöst dom lirar o.s.v. desto lättare blir det. Alla har vi dratt oss i håret flera gånger över att sitta i en instans och lira med folk som inte kan sin klass, tar död på gruppen och uppträder allmänt omoget. Sådana situationer kan alltså förebyggas med ett guild.

Sen lär du definitivt springa på folk som behöver hjälp med ett quest du själv behöver hjälp med där båda vinner på ett samarbete.

Dock kan det ju va gött att soloa flera quests då du får lira ostört och i din egen takt. Andra föredrar kanske att alltid ha en kompis som man levlar upp med.

Du måste som sagt var ge spelet en chans. Att lira till lvl 5 och sedan lägga ned är som att köpa en bok, läsa två meningar och sedan slänga den.

Spelet får dessutom en helt ny vändning efter att du nått lvl 60 där du gör långa och svåra instanser i jakt på nya items som gör din karaktär bättre, löser quests som kräver stora grupper och kanske får en speciell roll i ditt guild som helare, krigare elle vad du nu är för klass.

Kör några veckor till, hitta ett guild och lär känna lite folk innan du kastar spelet i papperskorgen

Inaktiv

Hehe, har en polare som reagerade ungefär likadant -"Det går ju inte att vinna eller klara ut det. Skitspel!" Han avinstallerade innan han ens nåt lvl2.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Hehe, har en polare som reagerade ungefär likadant -"Det går ju inte att vinna eller klara ut det. Skitspel!" Han avinstallerade innan han ens nåt lvl2.

Okej, Kanske dags att läsa lite om vad spelet är innan man köper spelet. Och att han tog bort de innan lv 2 är ju bara löjligt. Det 10 minuter högst, så vad hade han förväntat sig liksom. Episka äventyr från minut 1?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Gen:

Alltså, som folk säger känns spelet mer ifall man vart med från början (när det släpptes) och har sett det utvecklas igenom året/åren. Men fortfarande är WoW lika mycket singleplayer som multi, iallafall upp till lvl 60.

Vägen upp till 60 handlar mycket om att ta hjälp av andra och hjälpa andra. Du kan redan vid 13+ köra en såkallad "instans" vilket är en zon där du och 4 andra medspelare ska ta sig igenom en hord av elit-mobs, alltså monster som är tuffare än vanliga monster, och fram till en eller flera bossar. Varför man måste ha medspelare är att dessa monster inte kan dödas på egen hand.

Tjusningen i WoW ligger just där att man behöver en tank, d.v.s. en krigare som står och håller monstrets aggro samtidigt som en rogue, mage, warlock hjälper till med att skada det och en helare helar krigaren så att han inte dör. Detta sammarbete ser jag som mycket socialt och det är troligen där man knyter kontakter som kan användas i framtiden på vägen upp till lvl 60.

Att bli medlem i ett guild skapar många fördelar. Ett är att det knyts personliga kontakter i ett guild och man hjälper hellre guildisar med tjänster, vapen, yrken o.s.v. än andra "randomspelare" i världen. Är ni ett par stycken som befinner sig på samma level och behöver göra en viss instans är det lättare och mer pålitligt att fråga folk i sitt guild än att använda sig av general chatten då man inte vet vilka nissar man stöter på där.

Ju mer man lär känna vänner i WoW, hur dom spelar, hurpass seriöst dom lirar o.s.v. desto lättare blir det. Alla har vi dratt oss i håret flera gånger över att sitta i en instans och lira med folk som inte kan sin klass, tar död på gruppen och uppträder allmänt omoget. Sådana situationer kan alltså förebyggas med ett guild.

Sen lär du definitivt springa på folk som behöver hjälp med ett quest du själv behöver hjälp med där båda vinner på ett samarbete.

Dock kan det ju va gött att soloa flera quests då du får lira ostört och i din egen takt. Andra föredrar kanske att alltid ha en kompis som man levlar upp med.

Du måste som sagt var ge spelet en chans. Att lira till lvl 5 och sedan lägga ned är som att köpa en bok, läsa två meningar och sedan slänga den.

Spelet får dessutom en helt ny vändning efter att du nått lvl 60 där du gör långa och svåra instanser i jakt på nya items som gör din karaktär bättre, löser quests som kräver stora grupper och kanske får en speciell roll i ditt guild som helare, krigare elle vad du nu är för klass.

Kör några veckor till, hitta ett guild och lär känna lite folk innan du kastar spelet i papperskorgen

Tack för ett utförligt svar.
Undrar över en annan sak.
Jag lyckas skrapa .tex 100 kopparmynt men kan inte köpa t.ex ett svärd eler annat vapen som kostar 70 kopparmynt,Varför ?
De sakerna är rödfärgade
Någon som kan ge ett svar?

Medlem

Är de rödfärgade kan du inte använda dem. Antingen e de för hög lv, eller så kan du inte använda det vapnet än. Då lär man köpa förmågan att använda dem.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Är de rödfärgade kan du inte använda dem. Antingen e de för hög lv, eller så kan du inte använda det vapnet än. Då lär man köpa förmågan att använda dem.

Eller så kan inte klassen du spelar använda det öht. ;P

Gen
Medlem

Ja, precis som WildThink säger så måste du troligen lära dig att använda itemet först. Det finns Weapon Trainers i storstäderna. För att få reda på vart dom finns pratar du med en vakt i en storstad och frågar efter Weapons Master (tror jag). Nu är det inte säkert att just den Weapns Trainern kan lära dig att använda t ex...två-handsvärd. Han kommer då upplysa dig om vem som kan och i vilken storstad denne befinner sig i.

Mkt basic info finns här http://www.wow-europe.com/en/info/basics/index.html

Berätta vad du är för class (warrior/hunter o.s.v) så blir det lättare att hjälpa dig

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av WildThing:

Är de rödfärgade kan du inte använda dem. Antingen e de för hög lv, eller så kan du inte använda det vapnet än. Då lär man köpa förmågan att använda dem.

Eller så kan inte klassen du spelar använda det öht. ;P

Tänkte komma till det


signatur

Videomupp

Inaktiv

jag tror nån skojar med er.

12
Skriv svar