Problem med datorn när jag spelar WoW

Inaktiv
Problem med datorn när jag spelar WoW

Jag har problem med min dator när jag spelar WoW. Helt plötsligt startar datorn om utan något felmeddelande. Ingenting finns i system loggarna...ibland får jag felmeddelande något i stil med "Memory at 0X98332hf" couldn´t be read" och WoW stängs ner.
Det händer med ca 15 min mellanrum och om man sitter länge så ökar det till ca 5 min mellanrum.

Detta har jag testat;
- Kört memtest (inga fel)
- Testat med en annan HDD
- Bytt drivare till GFX kortet
- Tagit bort ljudkortet
- Testat med ett annat nätagg.

Datorn är väl ingen kanon, men det är min andra dator som min GF vill spela på.
AMD xp2100+ , 512mb, GF6600TI

Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Medlem

hade nått liknade för ett tag sen. Kollade fläkten och den var ful med dam så jag tog bort allt dam sen så funkade det som vanligt igen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

låter som RAM fel eller HDD fel, prova köra nåntyp av hdd scan för o se om det finns skadade sektioner på hddn?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

jag har haft precis samma fel, tog ut ram minnena ett efter ett och till slut fick jag ta bort ett 256 minne helt var tydligen trasigt..
tur att det inte var en 512a som gick sönder bara du kan ju prova det gl

Medlem

minnestester är tyvärr skit... De säger jämt att minnena är hela såvida det inte fetpaj.

Inaktiv

Jag har scannat båda diskarna, inga skadade sektorer. Jag ska kolla fläkten...kan kanske blir för varmt. Får väl testa att ta bort minnen också.
Tack för alla tips!

Medlem

Fast mer P4 o lägga av pga värme då de har det inbyggt ganska lågt. AMD bruakr man ju få upp i rätt bra temperaturer innan de börjar jävlas.

Medlem

Testa att klocka ner minnena oxå. Kan gå stabilt då (behöver inte göra det men kan funka). Memory could not be read är just tecken på att den inte kan läsa från minnet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Testa att klocka ner minnena oxå. Kan gå stabilt då (behöver inte göra det men kan funka). Memory could not be read är just tecken på att den inte kan läsa från minnet.

Men jag har ju inte klockat upp minnena någon gång....isåfall köper jag nya minnen. Tänker inte klocka ner något så det blir sämmre än vad det redan är...:)

Medlem

Tror inte du förstod vad jag menade. Om det är fel på minnet så kan det hända att det funkar om du klockar ner det. Jag har PC3200 minnen av typen KVR och de funkar inte i 400MHz på mitt moderkort. Så om jag kör de i 333MHz istälelt så funkar det perfekt. Får läsfel i 400MHz och det gör att applikationer krashar och vidare.


signatur
Inaktiv

Jag har samma problem. Fast inte så ofta. Men jag köpte precis mer minne.. :S
De kan väl inte ha gått sönder än?
Fast min dator är en skithög det kan ju vara det också


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Inaktiv

Nu har jag testat att tagit bort det ena minnet och startat WoW...samma sak. Satte tillbaka det och tog bort det andra minnet....samma sak.
Jag kollade även upp värmen...den är helt ok, ingenting utöver det normala. Det kanske är så att det är mobo det är fel på..

Gen
Medlem

Hade samma problem ett kort tag och en vacker dag så small det till i datorn. Det var en kondens...nånting som hade brunnit upp. Bytte m-kortet på garanti och nu funkar allt som det ska.

Medlem

Testa att öka spänningen till minnena med några decivolt och öka CPU-spänningen med typ 0.05/0.10 volt.

Inaktiv

Problemet är löst....det var disken/diskarna som strulade. Hade en gammal disk från början...satte in en annan, ganska gammal, samma problem. Sen fick jag tag på en ny disk och satte i den, då fungerar det.
Men att den gnällde på minnena fattar jag inte.
Det är ju iofs bara 512mb i ram så då används swapfilen lite mer och kankse klassas som minnes problem i felmeddelandet.
Ähh, jag vet inte...huvudsaken är att det fungerar nu. Tack för alla tips!

1
Skriv svar