Newb fråga om, köpa skills som mage!

Medlem
Newb fråga om, köpa skills som mage!

Börja lira wow i förr går men har en fråga när jag går till en mage trainer så har hon vissa spells som t.ex firebolt ska jag köpa upp alla spells en trainer säljer som dampen magic osv, eller endast fire/ice spells som jag nu kör? är lvl 16 mage och undrar om de finns en bra PvE guide som fire/ice


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Jag gjorde ett svar på en liknande fråga för en stund sen så jag klistrar in endel av det svaret här eftersom det fortfarande är aktuellt, detta är dock anpassat för dig.

Om jag hade en ny Mage och 16 poäng att lägga (i nuläget innan dom nya ändringarna träder ikraft) så skulle jag lägga allihopa i Arcane trädet faktiskt. På det här sättet.

Jag skulle då först börja med 5 points "improved arcane missiles" och 5 points "Arcane concentration", sen skulle jag gå på 5 points "Improved Arcane explosion" samt 1 point "Evocation". Du har nu fått grunderna för ditt Magespel. Din full arcane concentration kommer ge dig Clearcasting ganska ofta (nästan en gång per mob du attackerar, ibland fler) och varje gång detta inträffar (du hör ljudet och ser en ikon uppe i högra hörnet) så flyttar du din gubbe lite åt sidan (strafe) och kör igång arcane missiles direkt. Dessa kostar mest mana men iom clearcasten blir dom gratis. Ett tips på detta är att lära dig använda scorch så fort du får den. Scorch är en spell som är snabbare att casta än en fireball och kostar mindre mana, men varje tilfälle du kör en scorch är ett tilfälle att kunna få clearcast, och när det händer har du en hel omgång gratis Arcane Missiles att bränna iväg. Testa omkring så hittar du nog nåt du tycker funkar.
Dom två nästa poängen skulle jag också lägga i Arcane, i 2 points "Counterspell" som är en underbar spell. Denna spell tystar ner vilken magiker/caster som helst så att han inte kan casta mer från den skolan magi på 10 sekunder. Väldigt användbart mot farliga magiker som castar fireballs osv. Kom också ihåg att aktivera dina fire/frost shields när du möter motståndare som använder sån magi.

Efter dessa 18 poäng kan du börja bygga som du vill i antingen Fire eller Frost trädet. Fire ger dig högre skada men kostar mer mana, frost kostar mindre mana och ger lägre skada men mer kontroll.

Improved arcane explosion fungerar ihop med fireblast som en underbar finishspell. Ofta räcker det för mig att köra en Frostbolt, fireball, scorch, fireblast, frost nova, blink, fireball och om fienden inte dött än, fireblast, arcane explosion osv.. senare får du ännu fler alternativ men detta är iaf en fin början. I exemplet har jag lagt en poäng i arcane resilience, i nuvarande builden är det platsen för Evocation, den ska du ha också.
Satsa också på counterspell som är underbar i pve mot castermobs.

Värt att tänka på. I nästa patch kommer Arcane explosion vara instant på en gång och Evocation blir "trainable". Detta låser upp för fler möjligheter och är roligt att tänka på, men när väl dessa ändringar kommer så kommer alla talentpoints att låsas upp för dig så lägg 1G på att respecca nu och testa detta fram tills patchen kommer.

Evocation ska du inte vara rädd för att använda i preventivt syfte, jag börjar alltid instanser och liknande med att göra endel vatten, mana jade, buffar och sen direkt en evocation. Dom 10 minuter den tar att återladda sig går väldigt fort och dom jag spelar med är väldigt nöjda med min lilla downtime. Ett annat tips är att börja dricka vatten så fort sista mob'en dör, pang på en gång bara, det tar alltid folk några sekunder att komma i ordning och fortsätta röra sig och på den tiden hinner du komma endel i mana. Jag har alltid minst downtime av alla casters när jag spelar. I min signatur finns min profil på min nuvarande Mage.

Lycka till, - Modemis

Inaktiv

Modemis läs hans inlägg innan du svarar, han frågar ingenting om talent points.

Ja du bör väl köpa alla spells tränaren erbjuder varje gång du levlar upp men om du inte har råd med allamed en gång så bör du väl främst lägga pengarna på de du använder mest och komma tillbaka senare och köpa de andra. den enda mest meninglösa spell mage har är amplify magic må jag säga, dampen kan fungera ganska bra när man är själv å särskilt i nästa patch när den blir nästan dubbelt så stark.


signatur

There is no place like AFK.

Inaktiv

Ja, det var kanske lite onödigt att ta med detta om talents, jag utgick lite från migsjälv och vad jag visste när jag var lvl16.. typ nada.. nåväl, man lär så länge man lever

Medlem

Så om jag nu kör Arcane magic för att få det lite lättare vid denna level, så kommer jag allså kunna välja om ala gratis i nästa patch menar du?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Med 1.11 kommer alla talents resettas för mages och shamaner ja, då deras talent träd blir mer eller mindre om designade


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Köp alla, du kommer säkerligen ha användning för dem. Annars, om du är riktigt fattig, så kan du skippa arcanespellsen ett tag framöver (Förutom Mage armor, Arcane Intellect, Polymorf, Olika conjures).

Gen
Medlem

När min mage var en liten färsking så köpte jag varken Dampen eller Amplify magic. Dock tycker jag absolut att de ska handlas in och användas i instances. Slösar man inte pengar på AH ska man alltid ha råd med att köpa skills enligt Blizzards design.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

När min mage var en liten färsking så köpte jag varken Dampen eller Amplify magic. Dock tycker jag absolut att de ska handlas in och användas i instances. Slösar man inte pengar på AH ska man alltid ha råd med att köpa skills enligt Blizzards design.

I vilka lägen är det bäst att använda dom där två spellsen egentligen?

Inaktiv

Aldrig någonsin i instanser som Gen säger det är fel.

Dampen Magic:
Alltid på dig själv när du är solo och speciellt mot mobs med magisk attack, eller givetvis på andraockså om ni har ett litet party utan någon healer. Om man har en healer ska man inte använda den.
Blir väldigt trött på ignoranta mages som slänger upp dampen magic på hela partyt i instans-grupper utan att dom en har läst tooltipet så dom vet vad den gör, den gör alltså att man tar betydligt mindre healing från healern i partyt.

Amplify Magic:
Mycket sällan använd, funkar bra möjligen om du AoE-grindar mobs som inte anfaller med magi tillsammans med en healer för att du ska få extra healing utan att riskera att ta extra skada.


signatur

There is no place like AFK.

Gen
Medlem

Ok, dampen kanske var fel, men säga att jag har fel ang Amp Magic är...väldigt underligt att höra från en skillad mage som du Zala

Satura & Frank är två exempel på encounters där Amp Magic kan vara högst användbar. Speciellt nu efter nya patchen. Varför tacka nej till +90 healing? Det skulle heller inte förvåna mig om den visar sig vara användbar i Naxx.

Jag tror Amp Mag används för lite

1
Skriv svar