Tips till wow, köper det idag!

Medlem
Tips till wow, köper det idag!

Ska köpa wow idag, testa det hos en polare i några min verkar grymt kul. Tänkte fråga om tips osv. Vart kan jag hitta bra items, tänkte köra horde nån skillnad emot alliance, är mage något att satsa på. Kan inget om questen heller osv!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Stressa inte. Ta tid och lär dig spelet. Finns inget värre än lvl 60 jeppar som springer runt utan minsta aning om vad som sker...

Medlem
Skrivet av Spiff:

Stressa inte. Ta tid och lär dig spelet. Finns inget värre än lvl 60 jeppar som springer runt utan minsta aning om vad som sker...

Japp har tänka göra de, få ut så mkt av spelet som möjligt. Fast i börjar när jag inte vet vart jag får en quest så blir de lite svårt :\


signatur

AYY LMAO

Medlem

Oroa dig inte, questen syns rätt väl, Och LÄS questloggen bara så står det exakt vart man ska o.s.v. Och när man gjort alla quests i ett område brukar man få en sista quest som tar dig till ett nytt område.

Medlem

WoW är det spel som hjälper nybörjare mest. Jag behövde aldrig använda intruktionsboken utan allt är mycket lätt och simpelt till en början.


signatur

Videomupp

Medlem

Låter skit bra! Har en fråga bara en sa att man inte ska köra en server med mkt folk varför isf? Vilken server ska man spela på isf? Ska man köra som horde lr alliance?


signatur

AYY LMAO

Gen
Medlem

Det är mest i början som du märker av skillnaden mellan Horde och Alliance. Personligen känns Alliance questlinjen mellan level 1-20 mycket roligare och bättre upplagd än Hordesidan. Kör du Horde blir det mest att du får springa runt i ett land som heter The Barrens och som är enormt.

Sen har Alliance Paladins och Horde Shamans

Jag tycker Alliance är en smula mer nybörjarvänligt än Horde, men det är jag det

Medlem

Låter så underbart men, tyvärr blir de inget wow flr mig verkar det som. Cdkeyn jag fick var redan reggad står det. 500kr åt skogen :<


signatur

AYY LMAO

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Låter så underbart men, tyvärr blir de inget wow flr mig verkar det som. Cdkeyn jag fick var redan reggad står det. 500kr åt skogen :<

F*n va jobbigt! du lär väl få ett nytt isåfall. Eftersom du troligen har köpt det på lagligt vis men alla blizzard snubbar har fått rycktet att vara lite lata

Medlem
Skrivet av illern_man:
Skrivet av Haziza:

Låter så underbart men, tyvärr blir de inget wow flr mig verkar det som. Cdkeyn jag fick var redan reggad står det. 500kr åt skogen :<

F*n va jobbigt! du lär väl få ett nytt isåfall. Eftersom du troligen har köpt det på lagligt vis men alla blizzard snubbar har fått rycktet att vara lite lata

Som tur är fick jag byta spelet på game Så nu är jag igång tar gärna emot mindre gåvor


signatur

AYY LMAO

Gen
Medlem

Grattis Spelet är grymt skoj i början.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Låter skit bra! Har en fråga bara en sa att man inte ska köra en server med mkt folk varför isf? Vilken server ska man spela på isf? Ska man köra som horde lr alliance?

I wow så kommer dem att säga en rekomenderad server, men om du vill kan du lira på en server med low population. Low innebär (oftast) att det finns mer låglevel folk, och därmed mer folk som kan hjälpa dig eller som du kan sälja saker till. Många etablerade servrar finns det typ bara lv 60 på verkar det som.

Imo ang horde eller alliance, så finns det oftast MYCKET mer alliance än horde, fast vilken man vill lira är en smaksak, jag är dock horde


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

Enligt Census (något opålitligt) så finns det 63% alliance och 37% horde på EU servrarna.

http://www.warcraftrealms.com/census.php

Medlem

kom till servern Daggerspine ( en av de gamla goda servrarna) Där ska du spela som Horde & messa Bloodlord ingame så kan jag hjälpa till ! Ha det så kul!

Inaktiv
Skrivet av cOBra:

kom till servern Daggerspine ( en av de gamla goda servrarna) Där ska du spela som Horde & messa Bloodlord ingame så kan jag hjälpa till ! Ha det så kul!

pff, daggerspine är helt utmigrerad ju. finns väl inte en kotte där

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Låter skit bra! Har en fråga bara en sa att man inte ska köra en server med mkt folk varför isf? Vilken server ska man spela på isf? Ska man köra som horde lr alliance?

Horde har alltid lockat mig mest, men det är ju en smak sak. Det ena utesluter inte det andra, testa båda (om inte missar du typ halva spelet, de olika sidorna har olika quests o.s.v).

Angående server, på lunchen testade jag Kilrogg, den nyaste pve burken. Det var relativt mycket folk i "nybörjar" områdena, men även gott om lite högre spelare. Skulle jag börja idag hade jag helt klart börjat på en så ny server som möjligt, alla har samma förutsättninger (samma skit prylar typ hehe) och server ekonomin är i gott skick.

EDIT... en annan förde med nya server, fler spelare runt din level = lättare att hitta grupper att göra quest och instances med!

Hur som helst, lycka till

Medlem

Börja köra på Steamwheelded RP server, är lvl 5 Undead mage? Inte så mkt folk där, men iaf någon som kan hjälpa mej hitta 6st Scavenged goods fick det på en quest hittar vet ej vart jag ska leta?


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Börja köra på Steamwheelded RP server, är lvl 5 Undead mage? Inte så mkt folk där, men iaf någon som kan hjälpa mej hitta 6st Scavenged goods fick det på en quest hittar vet ej vart jag ska leta?

Då har du inte letat mycket

Jo, runt husen i byn ligger det lite högar med lådor. När du för muspekaren över dem bör den ändras från en hand till ett kugghjul. Om kugghjulet är grått är du för långt ifrån och måste gå närmare. Gå så nära att kugghjulet blir orange, sen är det bara att peka och plocka upp. (det kan ta någon sekund)

Om det är grejor du absolut inte hittar, så finns det två stora sajter du bör känna till:
http://www.thottbot.com
http://wow.allakhazam.com
Där hittar du ALLT. Grejor, quests, NPC... allt.

Medlem

Tips nr.1 Lääääs quest log, där står nästan alltid allt du behöver...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tips nr2 snacka inte privat chat i allmänt chat

Finns inget mer irriterande när typ 2pers sitter o tjaffsar i allmänt chat .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gen
Medlem

RP lär kräva mer än PvE/PvP server. Tänkte på nettiketten. Funkar nog inte att skrika "Loking for srius gild, iAm rouge 50, bestest dps" i storstäderna
Blir det inte segt i längden att köra massa elaborerade emotes o.s.v.?

Men så har jag aldrig testat en RP så jag ska inte säga för mycket.

Medlem

Rp blir vad du gör det till Gen, de flesta är inte särskilt seriösa, och oftast rollspelar folk inte hela tiden. Utan man har lite rp events, rollspelar med vissa personer osv...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Sluta inte för att det går långsamt att levla! Spela en lättlevlad klass som hunter/rogue!

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Sluta inte för att det går långsamt att levla! Spela en lättlevlad klass som hunter/rogue!

Var väl endå ett ganska dumt uttalande? Man spelar den klassen man vill, dessutom är rogues och hunters ganska många på de flesta servrarna...

Är man en guld farmare som ska sälja guld är la rogues eller hunter det bästa man kan va...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har gjort en Gnome mage på Qual Thalas servern, kan man någonsin byta server? vill komma till en server med mer svenskar i? ve ni någon?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Om du vill lira horde, massor av svenskar på Daggerspine, samt en mkt trevlig atmosfär på den servern. (PVP Server)

Annars vet jag att Stormscale är mkt svenskar på alliance sidan, dock känns mentaliteten där mindre kul....

Gen
Medlem

Skullcrusher har också en del svenskar. Spelar själv i ett helsvenskt gille (horde) och vet att det finns ett/flera liknande på alliancesidan.

@ Wardancer - Aha, jag trodde det var en oskriven regel att man skulle rollspela hela tiden.

12
Skriv svar