Återställa Chatfönster.

Inaktiv
Återställa Chatfönster.

Hej!

Har problem med mina chatfönster i WoW, och kan inte hitta något ställe där man kan återställa dom till Default. Problemet är att när jag startar WoW så är jag utan Combat kanalen, och jag är tvungen att skapa nytt fönster, joina "Combat" och sen ställa in allt igen. Men det blir aldrig som den riktiga kanalen som man har från början.

Någon som har en lösning på problemet?

Tack på förhand.

Medlem

tabort wtb o wtf katalogerna...

kommer visserligen whipa dina inställningar i övrigt men borde lösa probbet iaf

edit: om du typ bytt upplösning lr nått sånt på sistone kan du ju pröva o ställa in UI scale till 0.66(eller vad som nu är minst) och sen höjja upplösning till 1600*1200
så kanske du hittar din gamla combat logg
edit2: kom på att det finns väl "use simple chat" i nån wow-option meny.. har för mig att det resettar chatt inställningarna om man klickar i den fram o tebax


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Jag har för mig att det är en känd bugg. Kan lösas genom att man kör en Addon som hanterar chattfönster. Om jag bara kunde komma ihåg vad det addonet jag kör heter... (sitter på jobbet nu).

Inaktiv
Skrivet av henko:

edit2: kom på att det finns väl "use simple chat" i nån wow-option meny.. har för mig att det resettar chatt inställningarna om man klickar i den fram o tebax

Det funkade, tack så mycket

m1
Medlem

jag har ett chattfönster för healers utdraget så jag ser både healerkanalen och guild/raid-chat i olika fönster, och healerkanalen försvinner HELA tiden, riktigt jobbigt att behöva fixa det hela tiden.. de flesta i guildet verkar ha samma problem också :\
känns som man inte ska behöva ha addons bara för det hehe

Medlem

Samma problem här, men det är mitt spam-fönster som försvinner.


signatur

I never hate in plural.

Gen
Medlem

Nu kom jag på vad mitt Addon hette : Confab
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-912-1-confab.html

Nej, visst ska det inte behövas addons för detta, men det är trots allt en tillfällig lösning.

1
Skriv svar