Hur länge finns karaktärerna kvar?

Inaktiv
Hur länge finns karaktärerna kvar?

Jag har 2 polare som lirade wow ett tag när det va nytt men som efter några månader slutade betala.
Nu vill de börja igen, ifall de har gubbarna kvar.

Hur länge finns karaktärerna sparade efter det att man slutat betala?

Jag har för mig att jag någon gång har hört 6 månader men vet inte säkert, finns det nått sätt man kan kolla ifall man har karaktärerna kvar utan att man ska behöva börja betala först.

Medlem

minimum 6mån är det normalt ligger karaktärena kvar i ett år i dom spel jag spelat i vissa fall ännu längre.

har testat att var idle i 6mån i streck och gubbarna var kvar för mig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blizzard har bekräftat tidigare att karaktärerna sparas i minst 6 månader. Utöver det har de inte bekräftat något. Har man tur, ligger de kvar även efter 1 år, har man otur så gör de inte det.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Ok, tack.

Men för att ta reda på ifall gubben är borttagen, måste man börja betala då eller går det att göra på något annat sätt utan att börja betala?

Smått surt å betala en månad för att se att gubben är borttagen.

Medlem

Om man säger så här, risken att blizzard tar bort gubbar är ungefär noll, nada zip. Då det är en fruktansvärt dålig affär för dem, just pga folk som dina polare. Gubbarna tar lite plats och risken att dem fyller sin karatärs server är liten. Så lita på att gubbarna finns kvar. Men du skulle ju kunna prova att maila supporten eller dylikt och fråga.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Det kan inte va många bytes information, gissningsvis. Så jag håller med Wardancer där. Många som håller med dig btw, WD :>

Medlem

Wardancer for president!


signatur

Meep!

Inaktiv

Jag tog en paus i 11 månader, mina karaktärer var kvar, självklart vill blizzard att man ska komma tillbaka och betala månadskostnad, så jag kan inte tänka mig att de tar bort karaktärerna från servrarna?
Har hört att de aldrig tas bort, men vet inte om detta stämmer?.


signatur

"When the goin' gets weird, the weird turns pro"

Medlem

Jag tog ett uppehåll på 1½ år och har fortfarande kvar min gubbe som jag lirade på då myclet glad över det

Medlem

Uh, vad jag fattar det finns alltid gubbarna kvar =P
Tror inte dom deletas faktiskt.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Det går väl att logga in på wow-europe.com med sitt account tror jag. Det är ju där man bestämmer hur man vill betala osv och där står väl också vilka gubbar man har på vilka servrar?

1
Skriv svar