Roliga saker / utflykter?

Medlem
Roliga saker / utflykter?

Sedan jag började spela WoW vid release för ett bra tag sedan så känns det som att all min ingame tid har gått ut på att levla, grinda, eller liknande.. Instanser har jag kört uteslutande för att få gear, och har ingen direkt favoritinstans som jag fortsatt spela efter jag fått sakerna som jag behöver..

Jag eftersöker därför små roliga utflykter eller saker man kan göra i spelet, med något kul syfte... Det kan vara alltifrån roliga saker att göra tillsammans med en kompis eller två (t.ex. sitta å fiska å snacka skit på echo island som alliance ) eller någonting annat kul, för att göra någonting lite annorlunda eller kanske se någonting "snyggt" eller vackert.

Kom gärna med era tips! Det kan vara små roliga saker man kan göra en sen natt, eller kanske berätta om några roliga utflykter eller stund ni haft i spelet!

Inaktiv

Om du är med i en guild kan ni allihopa skapa alts som är svarta och heter Mfasu, Wageble, Barogo osv sen köper ni slavliknande slitna kläder och möts i stormwind för att sälja bomull

Skämt åsido.. bra fråga faktiskt.. vad finns det att hitta på?

Medlem

Hmm fiskeutflykter kanske
Tävla om vem som får fisk värd mest pengar,eller sammarbeta i arenan kanske


signatur

Videomupp

JB
Medlem

Omg, jag trodde den tråden handlade om vad man kunde göra för kuliga saker i sommar, tex "utflykter".

IRL alltså! O.o

Inaktiv

Jaga rare mobs ^^

Medlem
Skrivet av JBRAA:

Omg, jag trodde den tråden handlade om vad man kunde göra för kuliga saker i sommar, tex "utflykter".

IRL alltså! O.o

Nejdå, IRL är det inge problem

Orbek - Vad för rare mobs och varför?

Medlem

Finns massor att hitta på om man är med i ett "galet" guild. Detta är några av de hyss vi sysselsatt oss med:
- Naken parad från BB till Duskwood. Några allience gjorde sällskap. Gick bra tills vi mötte två epic Dorfs som ville tjäna snabba enkla HK. :\
- WC fisketävling med endast våra fiskespön. Nakna igen. Medan alla fiskade sprang en warrior iväg och drog aggro runt hela instansen, återvände med ett 100 tals mobs. Jag har fortfarande håll efter allt skrattande.
- Dom (jag var inte online då) skapade lvl 1 Taurens och ett guild som hette MacNånting (minns inte vad) och raidade IF.
- Skattjakt. Var inte online då heller men någon hade postat i forumet 10 olika föremål som olika grupper på tre av varje skulle införskaffa. Första gruppen som vann fick dela på 300 guld. Den grupp som kom sist fick (naturligtvis) klä av sig nakna och vara slavar åt de andra tävlanden.

Medlem

En kul grej är att kidnappa motståndarfaktionens flight masters och begära lösensummor via serverns irc-kanal.

Gen
Medlem

* Vinna fisketävlingen i STV
* Köra Scholo på två pers
* (Horde) Ta över Menthil <-> Theramore båten utklädda som pirater (Unknown Entity, Skullcrushers idé)
* (40 pers) Starta lvl 1 gnomes och raida Hogger (såg nån film om det)
* Hjälp din opposing faction med att döda mobs i lowbie areas

Medlem

• Ta sig till mount hyjal.
• Simma tills världen tar slut.
• Orb of deception.
• Besöka kungen av Stormwind(om de inte tagit bort han).
• Grinda Fish Oil. Hämta en shaman-polare. Ställa sig mitt ute i vattnet. Slänga upp en brasa och börja fiska i "The Great Sea"
• Ta sig till området som heter "The Great Sea - Unused".
• Göra stockades som horde eller göra Ragefire Chasm som alliance.
• Kitea utomhusdrakarna till städer. Kitea Azuregos till Orgimmar. Kitea Kazzak till SW. Kitea Burlegore till Trisfal glades. Etc. etc.
• Ta sig till trollbyn vid moonglade.
• Enslavea Lorde Banehallow nere i Jadenaar å grinda mobs med(som warlock).
• Simma runt hela världen.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av JBRAA:

Omg, jag trodde den tråden handlade om vad man kunde göra för kuliga saker i sommar, tex "utflykter".

IRL alltså! O.o

Fel forum

Finns ju alltid The Twin Colossals i Feralas, komplett med pool, utsikt, fiske och basejump (fallskärm finns att köpa på plats)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem
Skrivet av Rincewind:

? Simma runt hela världen.

!

Hur lång tid tar inte det då ? Apropå det ska det ta 22minuter att flyga från Everlook till Cenarion Hold

Medlem
Skrivet av Modemis:

Om du är med i en guild kan ni allihopa skapa alts som är svarta och heter Mfasu, Wageble, Barogo osv sen köper ni slavliknande slitna kläder och möts i stormwind för att sälja bomull

Skämt åsido.. bra fråga faktiskt.. vad finns det att hitta på?

rofl!!!

JB
Medlem

gifta sig och sex? och sen skaffa annan tjej på sidan om, och sen bli på kommen? och sen bli dödad av tjej #1? så det står "game over no more wow for u - see u in wow2 releasing in 2009"

Medlem

Tack för alla tipsen.. Fast det där JBRAA vet jag inte om jag ens tyckte var så kul... Men många galna och roliga idéer!! Keep em coming!

Medlem
Skrivet av JBRAA:

gifta sig och sex? och sen skaffa annan tjej på sidan om, och sen bli på kommen? och sen bli dödad av tjej #1? så det står "game over no more wow for u - see u in wow2 releasing in 2009"

Hehe been there, done that, fast tjej nummer två blev gravid O_o. Me <3 RP-servers.

Medlem

Är ju horde (Undead Warrior), så jag brukar rida till StormWind, dra genom portarna och ner mitt i staden.

Vakterna spawnar konstant såklart... UNLESS! man hoppar ner i en båt, de små fiskebåtarna eller ekorna kanske det kallas.... då spawnar inga vakter, och stormwind är rätt dött.

Satt och fiskade i 40 minuter en gång, vinkade till arga alliance soms tog och kollade på.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

springtävling från tyrs hand till stv

Medlem

Bergsbestigning är ju alltid en "höjdare"!
...fast inte alltid så laglig heller tyvärr... :/

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Är ju horde (Undead Warrior), så jag brukar rida till StormWind, dra genom portarna och ner mitt i staden.

Vakterna spawnar konstant såklart... UNLESS! man hoppar ner i en båt, de små fiskebåtarna eller ekorna kanske det kallas.... då spawnar inga vakter, och stormwind är rätt dött.

Satt och fiskade i 40 minuter en gång, vinkade till arga alliance soms tog och kollade på.

hehe

Tro hordes på azzune har haft dylika utflykter för sig.

Man ser ensama hordes lik lite här o var i ironforge o stormwind ibland

blir typ wtf! ibland


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Vi satt och hade tråkigt 4st i guildet kl.4 nån morgon för 1månad sedan så vi bestämde oss för att köra ett "Gnomish deathrace":).
Vi startade från Gnome/Dwarf start area'n och sprang till SW, kan inte beskriva med ord hur mycket vi satt och skratta på Ventrilo för det blir lite små knivigt i burning steps som lvl2-3 :).

Inaktiv

1. Kita/pulla Stora drakar till opposing factions städer så drakarna har lite att käka ^^.

2. inse att pvp ranking systemet är sjukt och hela civilian systemet därmed och samla dishonor kills ^^.

Inaktiv

Man kan ha typ Gumball 3000 ;p Först "dit" på kartan vinner och så kan man ta seppelinare och shiet

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av Gen:

Coolt, var finns Kazzak egentligen? Och hur fick dom honom till SW?

Medlem
Skrivet av Gen:

Haha, underbart^^


signatur

Videomupp

Medlem

Dock riskerar man kick/ban om man gör det


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

@ KnäckeHäxan - Han finns i Blasted Lands och spawnar nån gång i veckan eller vad det är. Hur dom fick honom till SW vette faan, men på nåt sätt trainade dom dit han iaf

@ Wardancer - Mjo, det är det ju. Men så gäller det ju rätt många personer också. Man kan ju inte solo traina han sådär såvida man inte använder nån sorts Haxx

Inaktiv

En grej man kan göra är det här, riktigt kul fast han kommer nog vara lätt ledsen när Naxxramas kommer, Argent Dawn är bra att vara bundis med...

http://www.notaddicted.com/forums/showthread.php?t=310

Inaktiv

Hahahaha!!! Det DÄR var en sjukt rolig grej att göra! Synd bara att folk rapporterade honom för det där lilla...


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

12
Skriv svar