1.10 items & sets

Inaktiv
1.10 items & sets

http://www.curse-gaming.com/en/wow/naxxramas.html

Nya legendary Druid staven var ju helt galen.

+300 i healing
+420 attackpower i shapeshift form.
+11 mana / 5 sec
+ massa stats

Inaktiv

oh, najs! då var det bara att köra igång då! den där mage staven såg ju riktigt fin ut .. hehe

Medlem

Jag ogillar starkt hur snabbt Blizzard lägger till nya saker. Spelet blir mer och mer casual player unfriendly. Ingen chans för en solo spelare utan hardcore guild att ha en chans i te.x. PvP.
Hade hellre sett fler 5-10 man instancer eller varför inte någon sorts World Event typ invasion på nån stad eller några nya mobs som droppar nya armors.
Istället läggs focus på en liten skara av serverns spelar som är i Hardcore guilds som redan tröttnat på AQ40.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

nästan för många legendary vapen och så är dom för lätt att få


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av cybo:

Jag ogillar starkt hur snabbt Blizzard lägger till nya saker. Spelet blir mer och mer casual player unfriendly. Ingen chans för en solo spelare utan hardcore guild att ha en chans i te.x. PvP.
Hade hellre sett fler 5-10 man instancer eller varför inte någon sorts World Event typ invasion på nån stad eller några nya mobs som droppar nya armors.
Istället läggs focus på en liten skara av serverns spelar som är i Hardcore guilds som redan tröttnat på AQ40.

Håller med! Det går lite väl fort just nu.. Vi har knappt börjat med AQ40 (bara ett par bossar) och snart kommer Naxxramas, eller vad den heter.. Det är lite trist att man knappt hinner fixa fullt tier 2 innan AQ40 gearet och tier 3 är ute..

m1
Medlem

ojoj, kolla bara party equipsen på legendary priest- och warlockstavarna
men jo, en ny 5-10-manna riktigt taktisk instance där taktiker är viktigare än gear skulle ha varit skoj, men det kanske bara är vi icke-fullt-tier2 som tycker

Inaktiv

Ja, det går lite väl snabbt nu. Och sen håller jag med cybo om att blizz borde lägga till fler 5-10man instancer som är minst lika utmanande och belönande som alla dessa raid instancer. Det finns/fanns en stor tråd om just detta på det officiella forumet där en massa bra idéer togs upp. Själv föredrar jag 5man helt klart och jag förstår inte varför man inte skulle kunna gör en 5manna lika svår och belönande som exempelvis AQ40.

Medlem

RoGGe det finns en bra anledning till det.

5man instances är mycket enklare i sig, de kräver sjukt mycket mindre teamwork, eftersom allt är beräknat på 1 person på 1 jobb. 1 priest ska kunna hålla ett helt party vid liv. 1 tank ska kunna hålla alla mobs som kommer, och inte dö snabbt.

40man instances kräver en oerhörd koordination, teamwork och fungerande taktik, där alla personer måste veta vad som pågår och kunna förhålla sig därefter. Gör 1-2 personer ett misstag så är allt skit (Iallafall i BWL/AQ etc) om man inte har det på farmstatus.

Det skulle även bli totallt onödigt om looten var lika bra som i 40man instances. Varför göra dem, och döda 10 bossar som droppar några epics var, så att nån får ett item, då man kan göra 8! grupper på 5 som får samma klass på loot, men är i princip garanterade sina items. Det ända det tillför är att översvämma servers med epics (8 ggr så många ungefär) och därmed krasha den ekonomi som byggt upp (Bland annat).

Så att göra en 5manna lika svår? Fungerar inte eftersom att teamworket inte är ens nära på så framträdande. High end instances är inte svåra för att mobs gör sjukt mycket dmg, eller för att allt tål så mycket, de är svåra och belönande eftersom de tvingar spelarna att arbeta i ett lag på en helt ny nivå.

I rest my case.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Precis, men glappet börjar bli lite väl stort just nu, och även om rewardsen inte skulle vara topnotch så skulle det ju bara trevligt med lite nytt content för dem som inte raidar 24/7. Sitter själv och nöter de första bossarna i BWL just nu.

Ett annat problem är reset tiden, bwl kan man göra max 1 gång i veckan, en 5 manna instans kan man göra 10 ggr om dan, skulle den då droppa massa epics osv så skulle det bli en inflation på prylarna. Men jag har för mig att det i burning crusade ska komma stora instanser för 5-10 personer som har 2 dagars reset så man kan fortsätta när man kommit en bit osv, som lär ha bättre loot än en "standard" 5 manna instans.

Men visst fler 5-10 manna instanser vore ju definitivt en tillgång, kan UBRS funka hyffsat med pickups, så finns det ju ingen anledning att inte lägga till lite nya sådana. Detta kontent skulle ju faktiskt mer än 5-10% av spelarbasen få se...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

m1
Medlem

det behöver ju inte droppa epic armors/vapen från varje boss, kan ju gå steget längre och lägga questitems som drops, så får man ändå samla på sig kanske 5-6 questitems innan man får något. nåt liknande coins/bijous i zg fast svårare drops såklart.
eller lägga andra sorters drop, sånt som används till enchants och liknande...

Medlem

Tycker det är roliga idéer!

Någonting som jag funderat en hel del på när det gäller att starta en ny karaktär är att det ofta är svårt att på en redan etablerad server komma in i en riktigt bra guild som raidar MC. Jag har en kompis som är 60 Shaman med helt okej prylar som i stort sett bara lirar PVP eftersom han har svårt att hitta en bra guild som det går att spela endgame instancer med.

Det måste finnas sätt att fixa bra prylar för folk som inte är med i endgame guilds också, annars är det svårt att etablera sig på en ny server. Det behöver inte vara enkelt, men t.ex. Darkmoon Faire är ett bra exempel på hur man kan arbeta hårt och få ut bra saker, även om man inte är med i en endgame guild.

Medlem

10-man instances bör ju egentligen vara de som ger mest spelglädje. Minst en plats för alla klasser(8) och sedan möjligheten att fylla de två sista med valfria. Måste vara roligare att ha med minst en av varje klass och kunna utnyttja deras unika förmågor.

Inaktiv

Förstår fortfarande inte varför man inte kan göra en 5manna lika svår som en 40manna. MC är enligt mig exempelvis lättare än både ZG och AQ20, undantaget Ragnaros. Det är ju bara att höja svårighetsgraden, lägga till fler element att hålla reda på, scripta bossfighter så att de varierar delvis från gång till gång, etc.. Och det där med resets...va?? Det är ju bara att slänga in en 7 dagars reset.
Jag snackar inte strat/scholo/dm/brd. Jag snackar något helt annurlunda och oändligt mycket svårare med passande loot.
Och det där med inflation av drops, det är ju bara att tweaka loot, drop rate etc, så det på det stora hela är lika belönande att köra 40manna som 5manna samt att vill man få ut det mesta i gearväg måste man köra båda.
Sen att man i en 40manna raid måste arbeta på en sjuklig taktiskt nivå håller jag inte med om, med ett fåtal lysande undantag dock.

Inaktiv

Håller med om att fler 5-10 manna instanser skulle vara roligt.
Är guildledare i en guild, jag har hyffsat bra prylar. Men är less på köra strat/scholo/brd,..etc. Vill köra MC osv. Men finns inte en chans för mig att göra det de närmsta månaderna. Eftersom vi är en guild på ca 35 pers, där inte många är över lvl 50. Som det ser ut nu kommer vi inte kunna köra nåra raid instanser de närmsta halvåret :/
Jag kommer aldrig att lämna guilden eftersom jag har många kompisar i den och mkt trevligt folk. Men å andra sidan vill jag ju också kunna komma vidare. Men hur? fler och svårare 5-10 manna instanser vore ett perfekt alternativ för mig/oss.

Tycker det är så tråkigt att ingen guild tar med annat än sitt eget folk.
Pga brist på instancer efter man varit lvl 60 ett tag och inte kunnat raida, lessnar man, och slutar spela tillslut.

Hoppas de kan skynda sig med att få ut expansionen, så man iaf kan fortsätta lvla och utforska nya ställen. och questa lite.
Kanske man kan köra de befintliga raidinstanserna med ett mindre gäng lvl 70 snubbar ?!

Skulle vara nice om mer vapen och utrustning kunde vara BoE istället. Skulle ge fler folk tillfälle att skaffa bättre gear, och de guilder som säljer mer guld (ifall ingen Needar).

Iaf, back to topic, hehe.. : Grymma prylar! Jisses. Löjligt mkt med +300 healing på en stav

Medlem

Det är fortfarande så att 5man aldrig blir lika svårt som raid. Just av anledningen att ÄVEN om man scriptar så att alla får 3-4 olika saker att göra vissa bossfighter, är det bara 1! av varje class som måste klara det, till skillnad från 4-5 som måste klara samma saker.

Det lämnas mycket mindre utrymme för misstag i 40man (Jaja MC är dagis men över det iaf...)


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Gällande reset. Lägg samma timer som tex MC eller BWL vilket gör att om du väljer att spela BWL så kommer du inte kunna spela en 5/10 manna. Då kommer man bli tvungen att prioritera och kommer inte kunna loota från alla ställen. Köra 5/10 manna på eftermiddagen och sen 40 manna på kvällen kommer inte funka då. Skulle passa perfekt då det äntligen blir de som inte gör annat än att spela som får lida lite.


signatur
Inaktiv

Bra förslag TixFrix.
Och jag håller fortfarande inte med Hukkie. Som jag ser det delar man mer upp de olika uppgifterna på fler spelare i 40manna. Klantar sig en går det fortfarande oftast att styra upp igen om man har någon rutin. Men klantar sig en av fem är det så gott som kört. Jag vet inte hur relevant det är att räkna % på det hela men om exempelvis en healer eller whatnot klantar sig och dör i raid så förlorar raiden 2.5% av kapaciteten. I 5manna blir det 20%. Som jag ser det finns det inget som helst argument som håller för att man inte skulle kunna göra 5-10manna minst lika utmanande som 40manna.

Medlem

shit ni som gnäller om att ni inte hinner med allt content.

Har typ bara gått igenom standar hålorna

mc/sratholm o lite sånt.

Och har fortfarande inget raid/purple gear på mig.

Har lite blåa grejor typ hehe iofs varit inaktiv i ett år men nu är man tillbax men stor raider lär man inte göra på ett mycket bra tag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

m1
Medlem

RoGGe, en healer som klantar sig i MC/BWL etc kan ju leda till att en tank dör och det kan sluta illa, så känns lite fel att räkna så.. men förstår vad du menar
dom kunde ju ha öppnat 2st annars, som med AQ40/20, fast med Naxxramas 40/5
men men, hoppas dom hittar på nåt sånt i framtiden iaf.

Inaktiv

måste säga att jag inte håller med alls om att det "lämnas lite utrymme för klanteri" i 40-manna
tycker det är helt tvärtom
det är i 40-manna man får se alla afk-leechers som i princip bara har follow på varandra och plockar loot
eventsen är gjorda så att det ska gå att göra så här, att jättemånga bara ska kunna 'glida med' i bakgrunden och inte anstränga sig så hårt
...sen att vissa inte ens klarar detta är en annan sak.. ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

tråkigt att folk ska vara så avundsjuka
mer content plz

Medlem

Jag förstår att de pumpar nytt content hela tiden. Flera av polarna har haft bwl på farm läääänge. AQ20 & 40 är tömt flera gånger om. MC tar typ 3h.. osv.

Klart de behöver nytt kontent för att hålla de spelarna vid liv.

Att göra en 5-10 manna instans lika svår som en 40 manna skulle kräva att man va i instansen 6+ timmar...

Folk vill ha en 5-manna som de kan tömma på 3 timmar och sen få massa fet loot...

Spelet är fortfarande roligast i 5-manna grupper imo. Lite skön atmosfär, ingen stress, bara lajja och ha skoj etc.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Alltså det komemr nya 5-10 man instanser, inte förrän BC e ute tror jag dock(kanske 1.12?), kolla in [http://www.wowwiki.com/Instance_and_quest_guide] Där fiind lite mer Info om Karahzan, Grim Batol och Uldum.


signatur

Furry Fury Warrior

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Jag förstår att de pumpar nytt content hela tiden. Flera av polarna har haft bwl på farm läääänge. AQ20 & 40 är tömt flera gånger om. MC tar typ 3h.. osv.

vi snittar nog MC på 1h45m och då har vi lite alts och så i raiden, och snabbaste MC som jag vet om är gjort av guilden the axemen (galna norrmän) dom har kört på 1h16m eller ngt.

MC körs av pickupgrupper numera, förstår inte det svåra i det.

Är väl knappast alla "highend" guilds fel att folk i mindre guilds vägrar samarbeta med andra mindre guilds för att köra 40manna instanser?

Varför ska inte vi få ngt att göra bara för att "ni" tjatar om hur allt är orättvist för att ni inte orkar engagera er.

Som det ser ut nu för mig en raidvecka så tar det 2 dagar sen är jag klar, med mc, bwl, onyxia och aq40 och vi är INTE vad jag kallar ett "top" guild på servern.

Medlem

hmm 2dagar för o köra genom alla dom instancerna?

hur många timmar per dag snittar du då?

Självklart så ska det finnas content för både hardcore och casual player sen hur man implementerar det lägger jag mig inte i så länge jag är nöjd

Hittils tycker jag blizzard har hyffast bra balans på det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vetifan hur många timmar per dag jag snittar vet bara att vi är långt ifrån "toppen" av guilds på servern.

http://wow.allakhazam.com/profile.html?629234 min "main"
http://wow.allakhazam.com/profile.html?942907 första alt
http://wow.allakhazam.com/profile.html?945356 och andra alt

Det folk inte förstår är att om det ska slängas in en massa 5-10manna instanser där folk inte behöver spela som ett "lag" för att "vinna" för att geara upp så kommer mc/bwl/aq inte behövas.

Allt blizzards jobb med dom instanserna kommer vara bortkastat, vi har redan rena pickupgrupper som kör onyxia/mc på våran server alla strategier är ju ute för _ALLA_ instanser, bara easymode nu för alla så länge dom lägger manken till och försöker klara det.

Inaktiv

Hur mycket content har släppts för casuals? inget?. tänk om, alla är inte dwarf priest och kan joina bwl guilds enkelt lr ens vill/kan/har tid.

Medlem

Larvigt o säga att 5manna instancer inte kräver laganda.
Sen ev strategier angående har aldrig varit nån hemlighet vad jag vet iaf på azzune vet ej hur det varit på andra servrar,

Sen är det inget som säger att mer 5manna instancer kommer ta bort behovet av 40manna instancerna gäller ju för blizzard att hitta en balans där ..

Och även om jag skulle ha tid o köra 40manna raid och den tar max 2timmar så har jag inte tid med det mer än kanske 1-2ggr i veckan tops i bästa fall.

Och spikes du är iaf ingen casual player

Aja jag tror aldrig hardcore och casual player kommer komma överens om detta..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om man skulle göra 5manna som kräver mycket av spelarna så skulle det ju bli whine av alla som precis blivit lvl60 och sitter med sitt gröna lvl40gear och bara vill ha "feta epix" och att dom inte klarar av det.

Sen om det skulle göras "svåra" 5manna instanser så skulle det krävas en viss gruppuppsättning så att vissa folk skulle bli lämnade utanför iaf, vad ska man göra åt det? Kan ju lova att blizzard inte kommer göra instances som är dynamiska och förändrar sig efter gruppuppsättning. Nej, ska man lira ett MMORPG (massive multiplayer) så anser iaf jag att det ska krävas mer än 4 polare för att det ens ska kvala in i det, gå och lira diablo2 med er istället om det inte passar.

Medlem

40manna instances är så jobbigt ooptade eftersom man behöver så sjukt mkt folk och måste förlita sig på att en hemskt massa folk dyker upp i tid (visst, nog får det finnas 40manna instances men nån måtta får det vara). 10-20 räcker gott och väl, alla vill inte joina/vara med i enorma guilds bara för att kunna få tillgång till bra saker.
Sedan att man knappt känner en bråkdel av alla som spelar i guilden gör väll inte saken roligare heller, är betydligt roligare i en guild där man känner/har träffat de flesta irl och kan lita på att dom verkligen gör de dom ska.
Och till sist så borde de verkligen se över sitt jvla "pvpsystem" som i detta nu är helt sanslöst värdelöst istället för att pumpa ut 40manna instances (fast pve är ju kul!, nästan lika kul som att lira mot botar i q3)


signatur

gorm streamar ibland!

12
Skriv svar