Patch 1.11 - Azeroth is under attack!

Inaktiv
Patch 1.11 - Azeroth is under attack!

http://www.threezool.se/Under_Attack.gif

Snacka om att detta kommer bli en rolig patch ^^

Medlem

hmm såg bara en karta jag var det nått speciellt man skulle se?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Om du tittar lite närmre så ser du ett antal skellet på kartan,
tydligen så ska dom områdena vara invaderade av undeads.

men jag har itne varit i några av dom så jag är inte säker..

Vet heller itne om det kommer att byta från ställe till ställe heller...

Medlem

ahh ,, intressant


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

1.11 verkar kunna bli rätt intressant... blir att utforska vill jag lova.

Däremot kommer jag leva 90% i Outlands efter exp så


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hmm fast outland blir väl inte tillgängligt med 1.11? Det är väl isåfall 1.12 eller kanske tillochmed 1.13.

Gött att äntligen få keychains, och en flightpath i ratchet har varit behövd länge. Undrar vad för legendary item casters ska få


signatur

Videomupp

Inaktiv

erm Outlands blir tillgängligt i expansionen inte i nån patch.

Medlem

Som Orbek sa, det kommer in expansionen. Håll reda på sånt för bövlarn!

Medlem
Skrivet av Orbek:

erm Outlands blir tillgängligt i expansionen inte i nån patch.

Det kommer ju att släppas en patch samtidigt som Burning Crusade, vilket gör Outland tillgängligt för dem som köpt det. Så tekniskt sätt så kommer det med en patch som kommer i anslutning till Burning Crusade. Det är därför vanliga spelare ska kunna sa Drenei och Blood elfs utan att ha köpt spelet.


signatur

Videomupp

Medlem

Hmm, coolt...

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Orbek:

erm Outlands blir tillgängligt i expansionen inte i nån patch.

Det kommer ju att släppas en patch samtidigt som Burning Crusade, vilket gör Outland tillgängligt för dem som köpt det. Så tekniskt sätt så kommer det med en patch som kommer i anslutning till Burning Crusade. Det är därför vanliga spelare ska kunna sa Drenei och Blood elfs utan att ha köpt spelet.

du kommer fortfarande inte kunna åka till outlands om du inte köper expansionen. patchen i sammband med släppet är endast för att de som köper och de som inte köper ska kunna spela tillsammans


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Orbek:

erm Outlands blir tillgängligt i expansionen inte i nån patch.

Det kommer ju att släppas en patch samtidigt som Burning Crusade, vilket gör Outland tillgängligt för dem som köpt det. Så tekniskt sätt så kommer det med en patch som kommer i anslutning till Burning Crusade. Det är därför vanliga spelare ska kunna sa Drenei och Blood elfs utan att ha köpt spelet.

du kommer fortfarande inte kunna åka till outlands om du inte köper expansionen. patchen i sammband med släppet är endast för att de som köper och de som inte köper ska kunna spela tillsammans

Jo jag vet, men det är fortfarande en patch som introducerar Burning Crusade. Skulle tro att allt kommer i patchen , inklusive outlands, q och allt annat. Men man kommer inte åt det om man inte lägger in koden. Enklare på det sättet.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Orbek:

erm Outlands blir tillgängligt i expansionen inte i nån patch.

Notera att jag skrev "efter exp" som i efter expansionen.

Läs vad jag skriver så blire inga missförstånd :>


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Okej, det jag läste var "efter exp" som i en "efter experience"


signatur

Videomupp

Inaktiv

som jag förstått det ska man inte expa upp till lvl70...?
hört att man måste utföra grejer, typ att man ska döda nefarian för att bli lvl62 å sånt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

som jag förstått det ska man inte expa upp till lvl70...?
hört att man måste utföra grejer, typ att man ska döda nefarian för att bli lvl62 å sånt

Tveksam att de tar bort 50% av sin spelarbas för att kunna lvla till 70?

Eller?

Jag vet inte, har bara hört rykten jag med, men det verkar ganska dumt ur ett rent ekonomiskt perspektiv


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Hade inte hört det där med nefarian, men låter riktigt smart imho, det skulle innebära att dom gör instanserna lättare utan att trivialisera dom (om man kan göra Onyxia på 5 vid lvl 60, borde det gå på två eller solo vid lvl 70).


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Jag tycker det låter riktigt dumt, funderar själv på att göra en comeback men eftersom jag är så hopplöst långt efter känns det jävligt ovärt. Men med expansionen är det nästan som en nystart, upp till 70 fort och sen får man kanske vara med lite


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Gen
Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm fast outland blir väl inte tillgängligt med 1.11? Det är väl isåfall 1.12 eller kanske tillochmed 1.13.

Gött att äntligen få keychains, och en flightpath i ratchet har varit behövd länge. Undrar vad för legendary item casters ska få

http://www.malicesb.net/wapnew/nax-weapons.php

The staff will be a legendary quest item that varies per class. There will be a different aura for different classes.

Druid: 11 mana per 5 sec. aura.
Mage: +2% spell crit aura.
Priest: +62 healing aura.
Warlock: +33 spell damage aura.

Mage Version
Atiash, Staff of the Guardian
Two Hand Staff
130-244 Damage
(64.4 damage per second)
+31 Stamina
+32 Intellect
+24 Spirit
Durability 145 / 145
Requires Level 60
Equip: Improves your chance to hit with spells by 2%.
Equip: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 150
Equip: Gives party members within 30 yards a chance to get a critical strike with spells by 2%.
Use: Creates a portal. Teleporting group members that use it to Karazhan.

Warlock Version
Atiash, Staff of the Guardian
Two Hand Staff
130-244 Damage
(64.4 damage per second)
+30 Stamina
+29 Intellect
Durability 145 / 145
Requires Level 60
Equip: Improves your chance to crit with spells by 2%.
Equip: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 150
Equip: Gives party members within 30 yards increased damage done by magical spells and effects by up to 33.
Use: Creates a portal. Teleporting group members that use it to Karazhan.

Priest Version
Atiash, Staff of the Guardian
Two Hand Staff
130-244 Damage
(64.4 damage per second)
+28 Stamina
+28 Intellect
+27 Spirit
Durability 145 / 145
Requires Level 60
Equip: Restores 11 mana per 5 sec.
Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 300
Equip: Increase damage done by spells and effects by up to 120
Equip: Gives party members within 30 yards increased healing done by magical spells and effects by up to 62.
Use: Creates a portal. Teleporting group members that use it to Karazhan.

Druid Version
Atiash, Staff of the Guardian
Two Hand Staff
130-244 Damage
(64.4 damage per second)
+28 Stamina
+28 Intellect
+27 Spirit
Durability 145 / 145
Requires Level 60
Equip: Restores 11 mana per 5 sec.
Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 300
Equip: +420 Attack Power in Cat, Bear, and Dire Bear forms only.
Equip: Restores 11 mana every 5 sec to party members within 30 yards.
Use: Creates a portal. Teleporting group members that use it to Karazhan.

Medlem

Tror att Blizzard sade att Molten core kommer bli en 15 manna instans. Kan ha fel dock.


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

Låter inte troligt...nya guilds utan high-end instance erfarenhet wajpar hårt i MC. Vette faan om det hjälper så mkt att dom nu kan vara 70 istället.

Medlem

Med tanke på att folk med bra gear kan la göra det mesta i MC med 25-30 pers nu utan några som helst problem, och skulle alla vara lvl 70. Jo då tror jag inte det skulle vara så svårt med 15-20 pers med den loot som kommer finnas...

Dock beror det lite på hur bra lvl 70 "blå" prylar kommer vara, men har du lvl 70 epics så tror jag inte det är några problem heh...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Gen:

Låter inte troligt...nya guilds utan high-end instance erfarenhet wajpar hårt i MC. Vette faan om det hjälper så mkt att dom nu kan vara 70 istället.

Då handlar det fortfarande om att lära sig göra 40 man raids. MC är egentligen ganska enkelt bara man vet vad man gör. Skillnaden från ex. AQ och BWL är att det finns ett helt annat utrymme för misstag. Gör nån fel där är det oftast garanterat wipe medan man i MC oftast kan styra upp det snyggt ändå.

Gen
Medlem
Skrivet av martyr:
Skrivet av Gen:

Låter inte troligt...nya guilds utan high-end instance erfarenhet wajpar hårt i MC. Vette faan om det hjälper så mkt att dom nu kan vara 70 istället.

Då handlar det fortfarande om att lära sig göra 40 man raids. MC är egentligen ganska enkelt bara man vet vad man gör. Skillnaden från ex. AQ och BWL är att det finns ett helt annat utrymme för misstag. Gör nån fel där är det oftast garanterat wipe medan man i MC oftast kan styra upp det snyggt ändå.

Visst, men även det kräver skill, att alla vet vad dom ska göra. Säg t ex att du är i full färd med en Anihilator, så råkar nån pulla en hund, som i sin tur pullar en till. Då ska Anihilatorn banishas, och två tanks blixtsnabbt ta aggro från hundarna som dessutom ska vändas från raiden. Healers måste vara med o.s.v. o.s.v.

Packsen med Firewalker m.m. kan också slå fel ifall folk inte riktigt fokuserar.

Visst är MC lätt om man är van vid AQ40 men ska ändå inte underskattas

Medlem

True, fast eftersom det sägs att det ska ta lika lång tid att gå från lv 60-70 som det gick att komma 1-60 så blir man nog ganska mycket starkare. MC kan nog lätt tas med 15 pers, och om rekordet på onyxia ligger på 8 pers (might be wrong) så tänk hur det kommer bli efter.


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

Jasså? Ska det ta så lång tid att bli 70 ? Du menar 10-12 played time? Låter rätt mycket imho.

Och sen att det är "lätt" att ta MC på 15 pers är att ta i. Det är troligen bara ett par guilds på varje sida på varje server som kan köra 20manna MC utan beskymmer.

Jag hade inte jämfört Onyxia med MC heller då Ony bara är en boss utan trash

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=19449 är en film (jag inte sett) där 6 kineser tar Onyxia. Tro fan att det är svårt och kräver mkt förberedelser, post å buffs Såg en film där dom körde Onyxia med en från varje klass.

Medlem

Gen sen snackar vi om lvl 70 pers, inte lvl 60 nu, och det är ite mycket skill i det, bara prylarna folk har. Max equippad rogue har ju mer dps än 3-4st "newbie raiders". Så 15 lvl 70 är nog inga problem...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Aha, jag trodde du menade 15 lvl 60

Som du säger så har en maxequippad rogue mer dps än några newbie raiders, men så gäller det att kunna hantera DPSen

Medlem

Har man spelat ZG eller AQ20 så finns det inget i MC som man bör ha problem med efter en första gång eller två. (förutsatt att man inte har för många spelare av typen "afk" varannan minut i raiden det vill säga)

Sen så var det ju bara en gissning från en blizzardsnubbe att det skulle behövas 10-15 pers för att köra MC vid 70, inte att den skulle få den gränsen.

Jag tycker ändå att loot börjar flyta ihop nu litegranna, jag antar att det är p.g.a expansionen. Det finns ju sjukt starka blåa items redan i BRD nuförtiden. De nya pvp-setten är för vissa klasser bättre än tier 2-raid armour osv. Det som förut automatiskt var bäst är det inte längre, förutom den gear som kommer i Naxxramas Necropolis. (i några fall åtminstone, en del av de nya setten och nya vapen som är ruskigt mäktiga jämfört med vad som finns) Tror att de vill få så många som möjligt till en någorlunda nivå på föremålen så att dom inte ska behöva göra burning crusade för "lätt" så att utmaningen för de som har raid-gear inte blir så hög. Men. det är bara min gissning.

1
Skriv svar