Attack macro....

Medlem
Attack macro....

Har nu i 1,5 år spelat detta spel men aldrig fattat och fått till en fungerande attack macro. Alltså markera närmaste fiende och börja slå med vapnet.

Har kört med:
/target closest enemy
/cast attack

Men det har fungera sådär...antingen blir motståndaren närmast markerad eller så blir han som är en kilometer bort, helt random alltså. Ogillar att behöva spendera 2 knappar för att äns börja slås i melee.

Någon som kan skriva ner ett fungerande macro till mig?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Rightclick?


signatur
Medlem

Ja det gör jag rätt så ofta när jag inte får gubben närmast markerad med min elita macro, men jag vill helst slippa behöva använda musen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag brukar trycka på T, alternativt TAB sedan T.

Inaktiv

Tryck T eller så lägger du bara Attack från Spell/attack listan (vet ej namnet men klicka P för att få upp den) på ditt hotbar.

Medlem

precis om du använder en spell eller aktiverar autoattack så bukar man targeta närmaste om man inte har nåt target innan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Som spellcaster så använder jag alltid Tab-3/6/7 (fireball, frostbolt, pyroblast) osv i sololägen. Kör jag instance så brukar F1 (om tanken ligger på den platsen) 3 (fireball) funka fint.

Att kunna markera (närmaste) och attackera är väl bara användbart för meleefighters antar jag?

Medlem

vet inte om closest enemy är ett korrekt alias eller vad man ska kalla det.

/target [namn på den du vill ha] försöker leta upp en spelare/npc som liknar det det namnet. i detta fallet "closest enemy"

rätta mig om jag har fel

Medlem
Skrivet av c-row:

vet inte om closest enemy är ett korrekt alias eller vad man ska kalla det.

/target [namn på den du vill ha] försöker leta upp en spelare/npc som liknar det det namnet. i detta fallet "closest enemy"

rätta mig om jag har fel

du har rätt

använd Tabb eller T för att markera target, sen snabbknapaprna till dina elaka spells.

Inaktiv

Kanske den här modden kan vara det du söker:
Defend Yourself!

http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=2388

Medlem
Skrivet av cabante:

Kanske den här modden kan vara det du söker:
Defend Yourself!

http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=2388

Den e bra men lite jobbig ibland, akta så man inte råkar få ett får eller liknande i target bara

Medlem

Men ett får räknas som ett får, man slår inte på får. Den är riktigt bra den där modden. Har använt den sen jag först hittade den för nått år sen. Min main var en Rogue, och då var den helt oumbärlig. Helt enkelt perfekt på alla sätt och vis. Defend Yourself!

1
Skriv svar