För en ny Shaman..

Medlem
För en ny Shaman..

Vad har ni för tips att ge till en nybliven level 9 shaman? Tycker att klassen är jättekul att spela, och har det mesta, men det är lite främmande för min del. Samtidigt är det första gången som jag lirar Horde, vilket gör att jag inte har särskilt stor koll på vart jag bör questa heller.

Så! Hur ska man specca när man levlar? Vilka är shamanernas starka sidor och dåliga sidor?

Gärna så mycket tips ni bara kan ge till en nybörjare (på den här klassen i alla fall ^^)!

Medlem

för att levla är det antingen elemental eller enhancement du ska lägga talents i. vilket beror väl lite på hur du vill spela, caster eller melee. själv tog jag enhancement för det är så roligt att få en slö 2h och skratta när man får in fina windfuryträffar


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:

för att levla är det antingen elemental eller enhancement du ska lägga talents i. vilket beror väl lite på hur du vill spela, caster eller melee. själv tog jag enhancement för det är så roligt att få en slö 2h och skratta när man får in fina windfuryträffar

Så sant, när man närmar sig mot SM gear kan man få 1k wf crittar med slöa 2 handers men efter SM är det nog bäst att hålla sig till elemental/restoration för då kör man bara instanser upp till level 60. I princip inget i enhancement trädet är bra för instanser. Imp Lightning Shield sux för den använder man aldrig etc etc ^^


signatur

Jah Atmosphere

Medlem

LOL! Lightning sheild är ju jävligt manasnålll dmg.
använder alltid den I pvp och pve!

Medlem

enhancement upp en bra bit.. rekommenderar dock att du speccar om till 21 också. Det är jävligt najs med natures swiftness. rockbiter är också bra, nedvärdera inte den för pve


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Starka sidor: Otrolig snabb burst damage gör dig väldigt giftig i PvP plus att du kan kita(slöa ner folk) som en tok. Du är som en Rogue mellan lvl 1-59....alltså overpowered :).
En shaman är skitkul att spela i instances(5-10man) för du kan göra så mycket, stabil dmg, okej healing, bra offtank mm.

Svaga sidor: Ingen super bra solo PvE class, du blir rätt så ofta out of mana...att förlita sig bara på WF eller RB gör att din dps ena fighten blir 2000 andra bara 100.
I PvP tappar shamaner rätt så mycket efter lvl 60, dina epic gears innehåller mest sta+int+healing. Otroligt svårt att hitta bra mail gear med +dmg. Att behöva göra hunters förbannade för att du rollar på deras saker är inte heller kul.
Det viktigaste! Hitta bra guild tidigt! På min server finns en miljon shamaner som är utan guild, ingen vill ha oss längre för vi är så många.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Starka sidor: Otrolig snabb burst damage gör dig väldigt giftig i PvP plus att du kan kita(slöa ner folk) som en tok. Du är som en Rogue mellan lvl 1-59....alltså overpowered :).
En shaman är skitkul att spela i instances(5-10man) för du kan göra så mycket, stabil dmg, okej healing, bra offtank mm.

Svaga sidor: Ingen super bra solo PvE class, du blir rätt så ofta out of mana...att förlita sig bara på WF eller RB gör att din dps ena fighten blir 2000 andra bara 100.
I PvP tappar shamaner rätt så mycket efter lvl 60, dina epic gears innehåller mest sta+int+healing. Otroligt svårt att hitta bra mail gear med +dmg. Att behöva göra hunters förbannade för att du rollar på deras saker är inte heller kul.
Det viktigaste! Hitta bra guild tidigt! På min server finns en miljon shamaner som är utan guild, ingen vill ha oss längre för vi är så många.

Iom att det i dagsläget är 5/10 som topp på instancerna gör ju att det blir färre personer som är med. BRD tex droppar en snorfin mail epic chest och där är det max 5 pers. Rogue, shaman, priest, warrior, mage/lock. Se där, ingen hunter. Går ju att plocka på sig hunter eq ganska lätt nu.


signatur
1
Skriv svar