Inaktiv
Thunder Fury?

Är ThunderFury värt på rogues? Jag menar den har inte sååå bra med dmg? Det är procen man vill åt, så varför inte sätta det på en warrior? Jag själv vet inte om en rogue ska ha den eller en warrior.

Vad tycker ni och varför?

Inaktiv

det är några rogues som har den på min server opch dom har den hösta dps av alla ;P

Medlem

Helt klart både rogue-vapen och tank-vapen.
Tank-vapen, p.g.a speed och proccen.
Rogue-vapen, p.g.a D P S.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

En rogue med Thunderfury och CTS, *drool*


signatur

"desperate times takes desperate measures"

Inaktiv

Men jag har för mig att det finns ett BWL svärd som dom flästa roguesen har. Som har mer DMG än Tf? 8)

Medlem

CTS är det nog du tänker på då det droppar i BWL och alla rogues vill ha det. TF är även vanligt att paladins har (vet dock inte varför men vissa gillar väl att spendera DKP) men det är definitift ett tankvapen i första hand. När MT + OT väl har så kan man väl börja dela ut till rogues och liknande som vill ha.


signatur
Medlem

Jag skulle personligen inte slänga ut dkp och de pengar det krävs för att göra mig ett TF som rogue. Har läst många långa trådar med uträkningar om vapnet och jag tror inte att det skulle vara en speciellt stor uppgradering för mig (i annat än aggrogenerering då ) för att det skulle vara värt det.
För dom som inte har några supervapen innen skulle det säkert vara värt det, om dom klarar av att hantera den extra aggro dom kommer få.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

CTS eller Ancient Qiraji Ripper i main hand gör båda mer skada och dps i längden...

Medlem
Skrivet av mAniAk:

CTS eller Ancient Qiraji Ripper i main hand gör båda mer skada och dps i längden...

Nja, där har du tyvärr fel. Jag skulle tjäna ca20dps på att byta ut AQR mot TF i mainhand om jag behöll CTS i OH (Obuffad). Skillnaden blir mindre ju högre AP du har, men en gissning är att AQR passerar TF vid ca 2000ap (Kanske ännu mer) och hur ofta har man det?


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

Du vet AP spelar inte roll längre nu när alla vapen har samma "speed" på instantattacker.
Sen var TF 1 nice rogue vapen när proccs kunda procca proccs.
Nu när dom både har nerfat proccchancen, tagit bort vurnability bonus när mobs har -resistance och som sagt proccs inte kan procca på proccs så är TF inte så jäkla nice.

Inaktiv

pass2warriorz~

nerfen gjorde den ovärd för rogues, är råmånga rogues som gått tillbaka/vidare till andra vapen igen
den är dock helt godly för warriors


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

fortfarande coolaste svärdet ingame, lätt värt o ha bara för look om inte annat


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Lär dyka upp nåt fetare nu när Naxxaramas Visst måste det husa några Legendaryvapen.

Medlem
Skrivet av henko:

fortfarande coolaste svärdet ingame, lätt värt o ha bara för look om inte annat

Lätt fulaste vapnet i spelet dock... Eller rank14 claymore är nog fulare... ush...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

orange < = > kåthet
precis som lila < = > kåthet för några månader sen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Nästan alla stora 2-handers är fula. Woe, asscandy, GM-claymore (HW-blade och TUB är några av de få undantagen). TF är för stort och det enda som skulle göra att jag vill köra det är just att det sitter på ryggen när man inte använder det (går väldigt fint ihop med Red dragonscale protector). Själv väljer jag QS eller Azuresong hellre (även om dessa är straffspö på paladin. )


signatur
Medlem
Skrivet av 4eye:

Du vet AP spelar inte roll längre nu när alla vapen har samma "speed" på instantattacker.
Sen var TF 1 nice rogue vapen när proccs kunda procca proccs.
Nu när dom både har nerfat proccchancen, tagit bort vurnability bonus när mobs har -resistance och som sagt proccs inte kan procca på proccs så är TF inte så jäkla nice.

Du spelar uppenbarligen inte combat-svärdrogue..... Om du gjorde det hade du vetat att vår dps kommer till ca 60% från vit (dvs normal sving) skada vilken PÅVERKAS av AP, plus den extra dps du kommer få av poisons iom ett snabbt vapen gör att TF fortfarande är det klart bästa roguevapnet för "sustained"dps


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

nelzon har du räknat på det?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

nelzon har du räknat på det?

Jepp, en ökning på ca 20dps med min nuvarande eq om jag bara byter MH vapen till TF.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv
Citat:

Du spelar uppenbarligen inte combat-svärdrogue..... Om du gjorde det hade du vetat att vår dps kommer till ca 60% från vit (dvs normal sving) skada vilken PÅVERKAS av AP, plus den extra dps du kommer få av poisons iom ett snabbt vapen gör att TF fortfarande är det klart bästa roguevapnet för "sustained"dps

stämmer inte .... runt 45-55% av en rogues dps kommer från SS ...den "vita" skadan är inte många % då majoriteten av alla rougens attacker är instant.

Inaktiv

beror ju på spec
slice n dice-build drar ju helt klart upp vitskadan rejält


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Oggy:

stämmer inte .... runt 45-55% av en rogues dps kommer från SS ...den "vita" skadan är inte många % då majoriteten av alla rougens attacker är instant.

ca60% skulle iofs kunna vara 55% men det beror som prikk säger på build också. Dock tror jag aldrig att du kan komma upp i samma dps om du inte använder SnD regelbundet med slöa vapen. Om du inte gör det kommer TF troligtvis att höja din dps ännu mer.

http://img352.imageshack.us/img352/4650/wd4vy.jpg <-60% vit skada, resetad innan bossen och körd av mig som står precis bredvid honom för full precision.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

har du testat combatdaggers nelzon?
:>
var fan nasteh att se när några kompisar respeccade.. slice n dice och backstab för hela slanten


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

har du testat combatdaggers nelzon?
:>
var fan nasteh att se när några kompisar respeccade.. slice n dice och backstab för hela slanten

Bara under ett par dagar för länge sedan när jag hade mycket sämre equip så jag har inget att jämföra med i dagsläget. Har hört att det ska vara ganska nice så hade tänkt iaf testa det när alla daggerrogues i guilden har Death's Sting så man kan komma över en sådan!


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem
Skrivet av Nelzon:
Skrivet av 4eye:

Du vet AP spelar inte roll längre nu när alla vapen har samma "speed" på instantattacker.
Sen var TF 1 nice rogue vapen när proccs kunda procca proccs.
Nu när dom både har nerfat proccchancen, tagit bort vurnability bonus när mobs har -resistance och som sagt proccs inte kan procca på proccs så är TF inte så jäkla nice.

Du spelar uppenbarligen inte combat-svärdrogue..... Om du gjorde det hade du vetat att vår dps kommer till ca 60% från vit (dvs normal sving) skada vilken PÅVERKAS av AP, plus den extra dps du kommer få av poisons iom ett snabbt vapen gör att TF fortfarande är det klart bästa roguevapnet för "sustained"dps

Nu är det ju så att AP addar dps.
14 AP är 1dps på villket vapen du än har.

Inaktiv

där är en sak jag inte riktigt förstår.. okej att 14 AP = 1 dps.. men vad händer när man slår snabbare än vanligt? via flurry/slicendice osv.. då måste väl 14 AP vara över 1 dps, för varje slag slår lika hårt som innan, men man slår oftare?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

gah, jag hade gjort en lång radda uträkningar innan firefox krachade. 14ap = 1dps ja, men det är så mycket mera till det.
Högre AP gynnar de långsamma vapnet mer än det snabba även om dom har samma normaliserade speed när attacken beräknas. Alltså, som jag har sagt tidigare i den här tråden: Ju högre AP du få desto närmare kommer AQR/CTS/"Whatever slött svärd" att komma TF i DPSoutput. MEN, vid en ap av ca1000 som i mitt fall så ger TF fortfarande högre DPS än något annat svärd.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Inaktiv

i pve borde det väl teoretiskt sett inte spela nån roll med wepspeed för vitskada över en godtycklig tid? (ss är en annan historia)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

@prikk> wpn speed spelar ingen roll för den "vita" dps'en

@netzon> man skulle väl kunna säga att anledningen att ett lågspeed vapen går om TF vid hög AP är att TF's proc är konstant ( aka ändras inte av AP) medan all annan skada gör det eller?


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:

@netzon> man skulle väl kunna säga att anledningen att ett lågspeed vapen går om TF vid hög AP är att TF's proc är konstant ( aka ändras inte av AP) medan all annan skada gör det eller?

Jo, det skulle man kunna säga. Ska försöka förklara lite hur jag tänker.
SS Skada = Vapnets skada + 68 +((AP/14)*2,4) där 68 = SS bonus skada (utan talanger), 14 är en konstant och 2,4 = Den normaliserade vapenhastigheten för svärd.
Nu kan vi med ett enkelt exempel se hur mycket det egentligen skiljer i skada av ETT SS. Jag tar den högsta skadan i respektive vapens dmg range till exemplet för enkelhetens skull.

Ancient Qiraji Ripper

750AP: 213 + 68 + ((750/14) * 2,4) = 409,5
1500AP: 213 + 68 + ((1500/14) * 2,4 = 538

Thunderfury

750AP: 115 + 68 + ((750/14) * 2,4) = 311,5
1500AP: 115 + 68 + ((1500/14) * 2,4) = 440

Som bekant är TFs proc en konstant som inte påverkas av AP, detsamma gäller poisons.
Jag vill minnas att vår MT körde recap och beräknade procraten av sitt TF till ca20% under en BWL rensning för ett par veckor sedan, dvs samma procrate som poisons utan talents. Det betyder att Instant Poison och TF kommer proca ungefär var 5:e sving.
Under 3 minuter kommer det att ge 19 instant poison procs och lika många TF procs för Thunderfury ((19 * 148) + (19 * 300) = 8512) medans AQR bara kommer att få 12 poison procs (12 * 148 = 1776). När man har låg AP är det här ganska mycket skada men ju högre AP man får desto mer skada kommer du att göra med dina SS och desto mindre kommer den 6736 skada stora skillnaden som Poisons+TF gör att spela roll.

Usch, nu blev det mycket uträkningar för att vara direkt efter jobbet men jag hoppas jag har skrivit allt rätt nu och ni förstår hur jag tänker.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

12
Skriv svar