Två frågor, enchants och fps.

Inaktiv
Två frågor, enchants och fps.

Har två frågor.

1, Jag har väldigt svårt att välja enchant till min off-hand. Jag är en fury speccad warrior som aldrig kör pvp. Min gear är hyffsad, +5% to hit, runt 20% crit enligt stats men runt en 25% i realiteten.
Har eskhandars right claw som main och fick nyligen ancient hakkari manslayer som jag kör som off.
På min main kör jag +5dmg och ju mer jag tänker på det desto mer verkar det som det perfekta valet med tanke på att vapnet är 1.5 i speed, har en 30% increased attack speed procc som går av rätt ofta samt så har jag ju flurry som ger 30% increased attack speed vilket proccar nästan hela tiden. Alltså växer sig +5 dmg på varje slag rätt stort rätt snabbt, särkilt med tanke på alla crits.
Men off har jag som sagt mindre koll på. Jag försöker välja mellan +15str, lifesteal och crusader. Alla säger olika och att ens försöka få ut nåt konkret genom att läsa kommentarer på tb eller khazam är lönlöst. Så jag satsar mina kort på att någon här har järnkoll på enchants och hela vetenskapen som hör därtill.

+15str ger mig 30ap alltså lite mer dps på både main och off samt lite mer bloodthirst dmg.

Lifesteal verkar rätt intressant eftersom ancient hakkari manslayer har en inbyggd lifesteal procc. Dessutom innebär lifesteal inte bara att man får hp, utan att fienden förlorar hp också dvs mer dmg. Och efter 1.10 är det shadow dmg så det funkar mot de flesta mobs och bossar.

Crusader både helar och ger en riktigt fet str boost men frågan är hur mycket nytta detta gör i realiteten. Procc raten är inte för bra och man lär knappast alltid hinna utnyttja hela proccen.

Ännu en faktor är missraten med off-hand och hur den påverkar proccs. Så först och främst är det värt att ens skaffa en procc enchant på off-hand, och hur mycket +% to hit behöver man för att det ska vara värt det? Jag lär ska ha runt +10% to hit rätt snart, detta kan ju påverka.

Fråga nr2 har inget med ovanstånde att göra.
Sen jag skaffade ny dator kan jag av någon anledning inte få över 64fps i wow. Jag är inget fps pucko, jag vet vad jag håller på med
Har enforcat hz till 85, testat med både vsync on och off, har testat med och utan tripple buffering men fpsen vägrar gå över 64, som om den vore cappad. Så var inte fallet med min förra rigg. Kör nvidia, 7900gtx med några inofficiella 64bit drivisar.

Medlem

Fury warrior = dual crusader, ingent snack om saken. Enda andra alternativ som finns är crusader + 15 str i off. + damage gör i princip inget, utom för en dagger rogue där det däremot är en riktigt bra enchant för deras mainhand dagger.

Så dra till scarletside och skaffa lite orbs. Bloodthirst får en sån otrolig boost av crusader, speciellt när båda proccar samtidigt (ja dem stackar).

6-8% tohit är vad man ska sikta på för att ha 100% chans att träffa special attacker mot alla fiender, efter det är 1% crit mkt bättre än 1% hit, men kör man dualwield är inte 1% hit dåligt på något sätt men inget du behöver. Sen är ju attackpower det allra viktigaste som fury warrior, 800-1000 obuffad bör du ha minst iallafall.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Anledningen till dom dåliga fps:en är för att du har en dualcore processor vilken inte wow har särskilt bra stöd för tyvärr.

Kör själv med en opteron 165 och samma sak för mig.

Finns massor med info om det på blizzards forum.

Räkna inte med att blizzard fixar det problemet i första hand så du får leva med 64 fps. Dock gör det ingen större skillnad då ögat inte klara att registrera mer än 70 fps eller nått sånt.

Inaktiv

På snabba vapen sak man ju ha crusader.. proccar mer sen kan du ha +5dmg på offhand imo

Medlem
Skrivet av Shozo:

På snabba vapen sak man ju ha crusader.. proccar mer sen kan du ha +5dmg på offhand imo

Vapen speed spelar ingen roll, det är proccs per minute. Och +5 damage på offhand är det sämsta du kan ta, yay hela 2.5 mer skada per attack.

Dual Crusader eller Crusader + 15 str, finns inget annat för fury warriors. Attackpower = allt.

Kör man pvp kan ju weponchain vara värt att tänka på om man inte har disarm immune handskar, typ deathgrip eller stronghold


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Fury warrior = dual crusader, ingent snack om saken. Enda andra alternativ som finns är crusader + 15 str i off. + damage gör i princip inget, utom för en dagger rogue där det däremot är en riktigt bra enchant för deras mainhand dagger.

Vill bolla lite idéer. Har dragit fram kalkylatorn och räknat lite.

Utan/med +5dmg enchant.
Standard: 48/51.3dps = 3.3dps skillnad.
Procc: 68.5/73.3dps = 4.8dps skillnad.
Dubbelprocc: 120/128.3dps = 8.3dps skillnad.

Kan crusader bräcka detta på mainhand när man slår ut dmg på det stora hela?
Tänk på att förmodligen kring en 30% av alla mina swings är 30% increased attack speed.

Men i off-hand rekommenderas alltså crusader även med tanke på missraten? Hmm, svårt svårt detta

Skrivet av Waefa:

Anledningen till dom dåliga fps:en är för att du har en dualcore processor vilken inte wow har särskilt bra stöd för tyvärr.

Kör själv med en opteron 165 och samma sak för mig.

Finns massor med info om det på blizzards forum.

Räkna inte med att blizzard fixar det problemet i första hand så du får leva med 64 fps. Dock gör det ingen större skillnad då ögat inte klara att registrera mer än 70 fps eller nått sånt.

Alltså är det någon typ av bugg? Kunde liksom ha över 64fps med min förra dator som hade en singlecore prolle som var 200mhz långsammare.

Och hehe, det där om fps och ögon är lönlöst att diskutera egentligen. En sak är säker, 85fps synkat med 85hz är en bra mycket behagligare upplevelse än 64fps och 85hz.
Jag hänvisar till http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm för intressant information.

Medlem

Lifesteal & crusader eller Lifesteal & +str. Även Dual Lifesteal är riktigt nice. Tänk på en sak till med lifestal(även om jag inte testat detta personligen) men eftersom den är shadowdmg och du har locks som har CoS, så kommer du få +10% dmg rakt av när lifesteal proccar, hoppas jag som sagt.
Men mitt argument på lifesteal är inte baserat på detta, det är för att lifesteal ger ökad dps samt tillhandahåller dig med liv, även om det är små mängder så blir det en del tilsammans med BT. Desstom är det en DPS-ökning också, vet inte exakt % dock.

White DPS lever du på(bör du göra iaf ) och AP är 1000 minimum typ. Sikta på 6-7% hit, om du kan få mer utan att dra ner på andra stats så visst, kör på. Dessutom stämmer det inte att du inte missar några special attacks. 5% miss på specials är inbyggt mot samma lvl mob. Men eftersom end-game är boss/högre lvl mobs så kommer du se missar iaf, även om du skulle köra 2h.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

okej jag kör Fury warrior och har hyfsad gear, jag kommer tveklöst att köra på +15str nästa gång jag enchantar nåt vapen.. (har Deathbringer crusader, och hakkari manslayer lifesteal) visst jag drar in en sjuhelvetes massa hp, men förlorar i dps mot +15sr på båda.. för lifesteal proccar inte alls så ofta som jag vill att den ska göra. och crusadern, visst den proccar en del, men inte så att det outdpsar (ja konstigt ord) +30str med tanke på att +60ap som ligger på hela tiden istället för +100 som kommer ibland bara.

kan vara värt att tänka på
lycka till!

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Wardancer:

Fury warrior = dual crusader, ingent snack om saken. Enda andra alternativ som finns är crusader + 15 str i off. + damage gör i princip inget, utom för en dagger rogue där det däremot är en riktigt bra enchant för deras mainhand dagger.

Vill bolla lite idéer. Har dragit fram kalkylatorn och räknat lite.

Utan/med +5dmg enchant.
Standard: 48/51.3dps = 3.3dps skillnad.
Procc: 68.5/73.3dps = 4.8dps skillnad.
Dubbelprocc: 120/128.3dps = 8.3dps skillnad.

Kan crusader bräcka detta på mainhand när man slår ut dmg på det stora hela?
Tänk på att förmodligen kring en 30% av alla mina swings är 30% increased attack speed.

Men i off-hand rekommenderas alltså crusader även med tanke på missraten? Hmm, svårt svårt detta

Visst 5 damage ger 5 skada på en vanlig sving, men 200 ap = 90 mer damage på bloodthirst, det är vad det handlar om.

Sen har offhand och mainhand EXAKT samma hit/miss chans, du har 24% bas miss på ALLA normal svingar. Det enda som påverkar offhand endast är den minskade skadan.

Och Takt, Crusader ger 100 str, dvs 200 AP (om du är warrior) vid procc, och har du dubbel crusader kan du få 200 str, 400 AP, vilket är en rejält boost till Bloodthirst, speciellt om du har deathwish och dylikt aktiverat under tiden. Handlar helt eneklt om att stacka upp buffarna rätt för att få ut så mycket så möjligt av allt.

Men som sagt offhand är lite vad man känner för, 15 str kan vara riktigt trevligt på t.ex. hakkari warblade offhand, för en ganska trevlig total AP bonus på 70 på ett enda vapen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Hm, känns alltså lite hugget som stucket vad man slänger på sin off alltså. Typ vad man själv prioriterar och känner för. Och just nu känner jag för en procc enchant på off så det blir antingen crusader eller lifesteal.

Någon som vet någon typ av addon som kan "mäta" procc rates?

Medlem

Denna kör jag med till fubar dock inte testat den 100%
http://www.wowinterface.com/downloads/fileinfo.php?id=4847


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Takt, Crusader ger 100 str, dvs 200 AP (om du är warrior) vid procc, och har du dubbel crusader kan du få 200 str, 400 AP, vilket är en rejält boost till Bloodthirst, speciellt om du har deathwish och dylikt aktiverat under tiden. Handlar helt eneklt om att stacka upp buffarna rätt för att få ut så mycket så möjligt av allt.

Men som sagt offhand är lite vad man känner för, 15 str kan vara riktigt trevligt på t.ex. hakkari warblade offhand, för en ganska trevlig total AP bonus på 70 på ett enda vapen.

haha ja se vilken groda jag gjorde jo det blir givetvis ganska mycket bättre men jag tar fortfarande +15str men det är nog som ngn sa, vad som känns bra som gäller

Inaktiv

måste säga att jag aldrig förstått poängen med "detta vapen har en healproc, så jag bör lägga lifestealing på den"
crusader är THE warrior-enchant #1


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

måste säga att jag aldrig förstått poängen med "detta vapen har en healproc, så jag bör lägga lifestealing på den"
crusader är THE warrior-enchant #1

För att det handlar om spelstil?
Crusader behöver inte alls va #1, om man lagt ner mer på ap-eq med +hit å saknar lite +crit så kan 2xagi-enchants vara perfekt om man kör DW.

Crusader på 2h är dock ganska givet, om man som sagt, inte behöver den där extra AP eller Crit som str/agi kan ge.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Tycker absolut det finns en poäng. De enchants som finns är egentligen ganska små och gör ingen påtaglig skillnad men om vapnet redan har en inbyggd lifesteal/str procc så kan man åtminstone få det att "kännas" lite mer genom att buffa med en liknande procc enchant. Dual manslayers med dual lifesteal tror jag exempelvis man skulle märka av healsen rätt mycket.

Inaktiv

problemet är ju dock att manslayern proccar jävligt sällan (av vad jag hört iaf) och därtill ännu mer sällan i offhand
proc-vapen i allmänhet är jävligt svåra å lita imo på om dom inte har extra hög rate (tub, qs osv)

edit: och jag tycker att de enchants som finns gör en jävla skillnad faktiskt.. crusader är fan natt å dag :>
+5 på en bra MH på en daggerrogue är nasty osv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

proccen verkar ligga runt 3-5% ( om man ska tro thott/allakhazam kommentarerna

edit: lifesteal proccen borde ligga runt 17-18% på ett 2.0spd vapen enligt http://rogerkarlsson.com/blogs/wow/lifestealing/


signatur

shortbow.gif

Medlem

go for crusader

Medlem

oj, rätt tråkig bump...

Gen
Medlem

Det var ett rätt annorlunda spel 2006-05-08

1
Skriv svar