Vad gör man när man blir lvl 60?

Medlem
Vad gör man när man blir lvl 60?

Något jag funderat på lite, är rätt ny på detta med wow och spelar med min Mage (i skrivande stund lvl 20) men en sak jag funderar på är, vad gör man när man kommit till lvl 60? När man tappat strävandet efter en ny nivå så man kommer vidare till nya roliga nivåer med andra quests, vad gör man med sin speltid då egentligen? Är det bara instancer och BG som gäller eller finns det saker att göra även om man inte har 2 timmar till förfogande?

Medlem

Då börjar skiten, du är det bara att snappa sig in i en schysst guild, och köra massor med instanser och krejma galet.


signatur

Niet.

Medlem

Det är vid 60 som spelet börjar, sa folk till mig - och dom hade rätt.

1: Det självklara: Instanser för att jaga gear.

2: BG's.

3: Om du inte redan gjort det, skilla upp de yrken du har. Själv har jag gett mig den på att ha 300 i allt som jag åtagit mig, från Unarmed till Fishing.

4: Hjälpa de som är längre levels i ditt guild. Det är vad halva min tid går till.

5: Slippa stressen att levla upp och ägna dig åt annat också. För ett par veckor sedan så stack vi ner 8 man will WC, nakna, beväpnade endast med våra fiskespön och hade en liten informell fisketävling medans vi satt och garvade på Ventrilo. Minst en gång i veckan har vi nått slags halv- eller heltokigt guild event.

6: Bygga upp din reputation (scrolla ner till Advanced). Själv jobbar jag (bland annat) på att bli Exalted hos Timbermaw Hold för att få Defender of the Timbermaw

Men det skönaste (hur konstigt det än kan låta) är att man kan logga ur var som helst. Inget "onödigt" HS'ande till närmaste inn för att suga åt sig så mycket restxp som möjligt. Loggade ut just med min gubbe utanför Blackrock Depths där jag "farmar" efter Idol of Ferocity.

Men vad du än gör, se till att ha kul. Lycka till.

Inaktiv

oj oj.... finns hur mycket som helst att göra. Just nu har jag flera projekt på gång, bla fixa mig Titanic Leggings och Lionheart Helm. Tråkigt nog innebär detta en massa farmande, men om man inte försöker krama ur så mycket g ur varje timme det går kan man få farmande att bli hyffsat kul.
Finns många dörrar kvar att öpnna efter 60. Vi tog exempelvis ner Ragnar för första gången igår på första seriösa försöket med två waves med sons, det var en riktigt skön upplevelse. Dessutom droppade ögat

Medlem

När du drar 60 så sticker du ju ner till Strangelethorn Vale i 2-3 veckor och bara chillar på stranden. Ta med dig några 6-pack Darkmoon Reserve och lite flint och tinder så du kan grilla.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:

När du drar 60 så sticker du ju ner till Strangelethorn Vale i 2-3 veckor och bara chillar på stranden. Ta med dig några 6-pack Darkmoon Reserve och lite flint och tinder så du kan grilla.

Hehehe...sen så kan man alltid ta och ganka nå lowbie hordes som payback för vad man själv råkade ut för då man var där på låg lvl.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem

Vid vlv60 bör man ha intresse att pvp för raida konstant är booooooring.

Men som alla säger det finns ju en del att göra som ,
pvp,raid, mer gear.

Själv tycker jag sjukt nog själva lvlandet är kul upp .

Hoppas blizzard släpper mer max en timmas raid instancer.

För mastodont instancerna orkar man inte med .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är ju då PVP allvaret börjar,
och raidet iof

Medlem

Yes! Som folket säger, det är då allvaret börjar. Personligen gillar jag raid instanserna bäst. Ser till och med fram emot Nefarian wiparna ikväll. Hehe.

Medlem

Man gör ett tappert försök till att hitta en anledning till att fortsätta spela. Jag menar, hur kul är det att nöta igenom instancer och BG's 24/7 för bättre gear och rep? Jag hade säkert orkat stå ut med det ifall det inte var så fattig PVP.

Samtidigt så är man så spyless på att grinda så att göra en alt känns bara idiotiskt och slöseri med tid.

Så nej, jag avslutade mitt konto, avinstallerade spelet och pillar navelludd istället.

8)

Medlem

PvP i wow dog ut när AV, WSG och AB kom. PvP servrarna kan lika gärna kallas PvE nu mera.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

PvP i wow dog ut när AV, WSG och AB kom. PvP servrarna kan lika gärna kallas PvE nu mera.

Då är du på fel server och/eller med i fel guild. Vi PvP'ar utav bara den, både i och utanför BG's.

Inaktiv
Skrivet av astie:

Man gör ett tappert försök till att hitta en anledning till att fortsätta spela. Jag menar, hur kul är det att nöta igenom instancer och BG's 24/7 för bättre gear och rep? Jag hade säkert orkat stå ut med det ifall det inte var så fattig PVP.

Samtidigt så är man så spyless på att grinda så att göra en alt känns bara idiotiskt och slöseri med tid.

Så nej, jag avslutade mitt konto, avinstallerade spelet och pillar navelludd istället.

8)

Och hänger i wow forumet för få din lilla dos av magin bakom world of wacraft och kanske upptäcka ifall något skönt nytt händer så att du kan köpa ett gamecard och rolla en ny karaktär för nya sköna äventyr

Jag sitter själv å kör upp en Mage just nu, har hur kul som helst Har dock valt att köra på en RP-PVP server för att få mer utav endgame. Hittils är allt sunshine

Inaktiv

pvp, gank... då har nått att göra dom senaste månaderna

Gen
Medlem

Hitta ett seriöst guild och börjar grinda ZG/AQ20 & MC. Sen när ni gjort det går ni över till BWL. När det är på farmstatus går ni slutligen till AQ40 och clearar det lagom till Naxxramas

Har du ingen epicmount och inga pengar kan du PvPa till Rank 11 och köpa en för 90g. Sen kan du lika gärna bli Rank 14 = epix Iofs inga superbra PvE prylar men men...

Öka alla profs till 300, farma järnet och bli rik.

Medlem

r14 vapnen smeker det mesta för mele klasser iaf
rustnigen är inte helt värdelös pve heller men det finns väl bättre


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Man kan ju fortfarande göra DPS/Heala men inte spec effektivt. Dock överlever man iaf längre än kollegorna

Medlem
Skrivet av henko:

r14 vapnen smeker det mesta för mele klasser iaf
rustnigen är inte helt värdelös pve heller men det finns väl bättre

Detta beror lite på klass. R14 vapen är helt värdelöst i grupp PvE där man spelar supporter som paladin (kul för skada men det hjälper inte mycket i healing) men alla andra klasser vinner som attan på prylarna även om det finns bättre dock. Priest R13 set tex är bara spelldmg och du kan enkelt fixa mer i form av healing (säger inte att det är bättre då du får en jäkla boost på stamina med Field marshal's satin men du får inget spirit what so ever). Paladins PvP set är dessutom bara massa +crit och str/sta när det man behöver i dagsläget är spelldmg.

Kul prylar om man vill slåss, ganska kassa som support med undantag för vissa prylar.


signatur
Gen
Medlem

Jo, du har en poäng där. Gällande Mage-settet så har flera delar +crit och det kan verka onödigt i instancer då man inte vill dra aggro (som en lock)

Medlem

...eller så kan man försöka göra livet så surt som möjligt för så många som möjligt på motståndarsidan lite då o då


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av görmen:

...eller så kan man försöka göra livet så surt som möjligt för så många som möjligt på motståndarsidan lite då o då

haha, ni väntade inte till 60 med sånt :X
o va säger man, lite då o då...

Topic is ' www.warders.se <> VI HATAR ER ALLA ERA SATANS PVE-HOROR FAN MÅ NI BRINNA I HELVETET <>

Inaktiv

haha lämna PvP till spel där det funkar, typ Quake, UT, BF, CS, etc... WoW är ett PvE-spel precis som Diablo fast en skala större. Jag skrattar i min tysthet åt alla elita PvP-spelare i WoW

1
Skriv svar