Medlem
Ny alt?

Har spelat ett tag nu med ett antal olika gubbar.. Har en 60 mage, en 60 priest, en 32 hunter, en 25 warlock, och diverse andra lite lägre levlade karaktärer kring level 10. Här har jag en warrior, rogue och en druid.

Jag har funderat lite på vilken av gubbarna jag ska försöka få upp till 60, och vilken som är roligast endgame.

En rogue verkar ju vara väldigt bekvämt och nyttigt att ha, för att kunna göra stealthruns, leka pvp och lite andra saker - men i endgameinstancer verkar dessa vara riktigt svåra att få plats i en bra guild och inte göra särskilt mycket nytta. Det här gör att en damage warrior verkar mer intressant, men samtidigt verkar en sådan kräva mycket bättre utrustning för att faktiskt vara riktigt bra. Stealth har den ju inte heller

En druid verkar ganska kul, men jag vet inte om jag fastnat riktigt för att kramas i björnform. Det verkar vara relativt sega till 60, men är ganska fina när man väl är där. Det tråkiga känns dock att de är relativt kassa i pvp, i alla fall av min erfarenhet på testservers och liknande (kan dock vara för att jag är kass ) och i endgameinstancer/guilder är 100% healare. Och jag har redan en präst som är helt healingspeccad.

Huntern har jag lite delade meningar om. Den verkar levla relativt fort, och har mycket fin endgame loot, såsom epic quests och andra lite roligare saker. Att jag sedan har kört till level 32 med den redan gör ju inte saken sämre. Problemet med huntern är att jag har enormt svårt att få min pet att hålla aggro, och därav känns det nästan lite onödigt. Jag drar aggro, skjuter lång range, ett slag på fienden, feignar, springer iväg, låter pet ta aggro, skjuter lite mer. Däremot kan den göra enormt bra med damage, vilket alltid är mysigt. Däremot tenderar den att vara lite enformig, men det kan vara för att jag spelar på fel sätt.

En warlock är ju enormt ball faktiskt. Det är lite coolt med mörkmagi, och den är väldigt bra i pvp. Samtidigt så verkar det vimmla med warlocks, och en mage har jag redan. Det skulle vara kul att ha en 60 warlock i en bra guild - men är det verkligen så stor skillnad i endgame från en mage, förutom att de ser lite ballare ut och slänger några dots fler?

Jag söker nu er hjälp - ni som har level 60 gubbar av dessa karaktärer, och berätta varför just ni tycker att jag borde välja er klass. Vad det är som gör den kul, varför den är ett bättre väl än någon annan klass?

Medlem

Just i PvE så är det knappt skillnad mellan lock och mage. Du står och kastar spells. Dock PvP så skiljer det sig då du har lite andra problem i melee range du då måste feara iväg din motståndare istället för att frysa och blinka (vilket iofs är ganska mycket samma sak men ändå inte). Warrior har jag själv och har inte spenderat så jättemycket pengar på eq men den duger iaf (finns bättre att hämta i instancer då allt mitt iprincip är BoE). Spelar själv druid nu och det är jävligt kul än sålänge. Spelade rogue till 35 och sen tröttnade jag och jag får se hur det går med druiden om den oxå blir tråkig då.


signatur
Medlem

vet inte vad du har för pet eller hur du spelar men du vet att hunter även kan köra en del melee? Hunter är bra till både end game å pvp, tycker du ska försöka spela mer med den... kanske byta pet till en som gör mer skada?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Så länge en hunter kan skjuta så ska den det helt enkelt. Melee är inte den starkaste sidan. Använd peten till tank och skjut tills den förlorar aggro. Man ska helst använda raptor strike med hunters så ofta man kan i melee, men helst ska all närstrid undvikas. Pvp vet jag inte, pvpa sällan med min lv 46 hunter, men de kan vara enormt irriterande att stöta på en, så mkt vet jag


signatur

Videomupp

Medlem

Rogue är väl rätt tråkigt i endgame imo. Kul att trycka backstab (sinister strike) i flera timmar, njäe...

Om du speccar beast mastery med din hunter och inte använder multi och arcane shot så tappar inte pettet aggro har jag märkt. Serpent sting + auto shoot fixar biffen snabbt och smärtfritt. Bm är riktigt skoj, mitt pet står för 50% av min skada när jag är ute och boxas med mobs (lvl 38 med BM specc) men då sparar jag mycket på manan också, kastar bara in en multi lite då och då.
Pet + hög skada = skoj! Har hört att skillnaden mellan blått och lila för hunters är ganska liten, deras DPS får ingen rejäl "boost", men det är vad jag hört, är inte ens i närheten av 60 än.

EDIT: Warlocks och mages är väl i princip likadana. AOE vid AOE och nuka med shadowbolt när det behövs. :\

Medlem

Två 60's på ett acc?, ajdå.

Sälj accountet såfort du får en 60. Man får ju runt 1,5 - 2,5k beroende på gear så det är rätt schysst med pengar ;).

Sälj accountet, lira om på ett annat :P. Bara ett tips.

T: Ta huntern, lira upp. Hunters är roliga på highlevel.

Medlem

1,5-2,5k fick man kanske när spelet va nytt dvs för 1,5 år sen. Själv har jag som många andra 3 st level 60 på kontot och det är inte värt alls mycket för det. I dagsläget är inte inte direkt svårt att få upp en char och skaffa gear.


signatur
Medlem

Min kompis sålde en 60 senast igår för 2000. Han bjöd på Pizza :). Så det finns fortfarande pengar att tjäna.

Medlem

sitta o grinda upp en lvl 60 i onödan känns ju dumt.

Har man flera lvl60 så kan man variera lite.

Så nej sälja känns inte rätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fick ett erbjudande på mitt acc med 3 level 60s, varav en har ganska sjuk gear, på 5500kr.
Man kan knappt sälja accounts som har level 60s med lite sämre gear, ingen vill ha det
Inte så sugen på att sälja mitt account själv, gillar att kunna byta mellan mina chars när jag har lust.

Inaktiv

Warrior, dom andra klasserna är inte lika mycket action så är det.

Medlem

Jo för det är ju ur kul att spendera 90% av all pvp tid som ett får


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

jo iofs men i övrigt ^^

Inaktiv

Druid är det roligaste som finns enligt mig. Saknar min druid som sjutton. Om du inte vill specca den som healer så gör inte de då? *idé*


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Inaktiv

Vadå druider är inte så bra i PvP? Druider är helt sjukt i pvp.

Inaktiv

lvla en warrior, verkar roligt att tanka och om man är dps warrior så gör man lika mycke dps som en rogue med rätt vapen

Medlem
Skrivet av Shozo:

lvla en warrior, verkar roligt att tanka och om man är dps warrior så gör man lika mycke dps som en rogue med rätt vapen

Grejen är bara det att en warrior kostar som fan i eq väg för att kunna göra nåt. En av de i min sign är en warrior och hon har kostat mig närmare 500g i bara eq och hon är inte ens i närheten av att ha bra eq.


signatur
Inaktiv

det är inte lätt att köpa bra eq till plate, du behöver göra dm eller zg/aq/mc/bwl för gear

Medlem

Druider kan vara riktigt räliga i pvp, men är väldigt svårspelade då man måste ha full koll och byta shapes ofta och utnyttja alla druidens styrkor. Gör man inte det är man bara kanonmat, och bör hålla sig till healing vilket igentligen är det bästa man kan göra i pvp. Healing och Crowdcontrol > Allt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hunter är rätt kul endgame, kan rekomenderas

de flesta(?) kör beastmastery spec när man levlar, mindre downtime o pet:et håller aggro bättre... testa nått i stil med http://www.wowhead.com/talent/?cV0GzggRt
kissemisse med snabb attackspeed är att föredra efter att man fått frenzy


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

bah!! Warrior eller rogue eller warlock är dom roligaste klasserna imo, alla 3 är roliga i pvp och pve ;>

Medlem
Skrivet av henko:

hunter är rätt kul endgame, kan rekomenderas

de flesta(?) kör beastmastery spec när man levlar, mindre downtime o pet:et håller aggro bättre... testa nått i stil med http://www.wowhead.com/talent/?cV0GzggRt
kissemisse med snabb attackspeed är att föredra efter att man fått frenzy

Ett pet med OK damage och hög attack speed (2 sek eller någe) är bättre IMO. De pets som slår långsammare slår hårdare per slag och frenzy boostar deras damage mer än tex. vad broken tooth skulle få med 0.77 attack speed (från 1). Han slår verkligen som en kisse.

Medlem

Warlock är roligt. Oavsett lvl

Men jag håller med TixFrix, geara upp en warrior är riktigt dyrt, såvida man inte är med i en guild utan DKP och har alla instanser på farm, typ.

Jag har på min warrior:
2H DPS-gear
DW DPS-gear(trinkets och lite annat med +hit som skiljer)
Tank-gear
Shadow-res Tank-gear.

Kör förvisso upp till ubrs med den bara, men ändå... gear är inte lätt och billigt att fixa.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Ankan:

Ett pet med OK damage och hög attack speed (2 sek eller någe) är bättre IMO. De pets som slår långsammare slår hårdare per slag och frenzy boostar deras damage mer än tex. vad broken tooth skulle få med 0.77 attack speed (från 1). Han slår verkligen som en kisse.

Håller inte riktigt med där

Anledningen att jag föredrar snabb atkspeed är att eftersom ett pet som slår ofta får fler chanser att critta, dvs "procca frenzy"

dps'en är näst intill likadan på de flesta pet'en av samma genre(katt/björn/varg)

en katt med 50dps och 1.0 i speed under 100sec (100slag á 50dmg) = 5000dmg
frenzy: spd från 1.0 -> 0.7 ( ~143slag á 50dmg ) = ~7100dmg

en katt med 50dps och 2.0 i speed under 100sec (50slag á 100dmg) = 5000dmg
frenzy: spd från 2.0 -> 1.4 ( ~71slag á 100dmg ) = ~7100dmg

ser ju ungefär likadant ut, dock har den snabbare kissen 100+chanser att procca frenzy och den sega kissen har bara 50+chanser
= den snabbare kissen kommer vara frenzyad oftare än den sega
= den snabbare kissen kommer att ha högre dps iomed längre tid mer lägre snabbare attacker
= den snabbare kissen kommer ha högre total-skada i slutändan

typ

edit: med reservationer för räknefel då jag är inne på dygn nr2 utan sömn


signatur

shortbow.gif

Medlem

Perhaps, har inte kollat "in to it" riktigt.

Broken tooth är en soet kisse, men kommer inte på något bra nickname... Iclawyou kanske...

Medlem

hehe... de där med namn är ett mörker döpte mina kissar till Manadrinker och Tiggr


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Hunters är ju ganska onödiga.

Druider är inte speciellt svår spelade. Tycker inte jag iaf. Men som kvinna har jag ju en högre grad simultankapacitet. Kan ju vara det *le*


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem
Skrivet av Randa:

Hunters är ju ganska onödiga.

Druider är inte speciellt svår spelade. Tycker inte jag iaf. Men som kvinna har jag ju en högre grad simultankapacitet. Kan ju vara det *le*

Pfft, men Druider kräver en hel del i PvP mycket shapeshift, bra gear som stöder spells och feral. Man behöver ha bra koll på vad som händer annars stryker man med rätt fort i PvP utan att göra någon större skada. Men när man lär sig knepen och hittar en schysst talent build så kan man vara en riktigt pain in the ass i pvp.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nu har jag varit lite seg här i tråden, men har suttit och spelat en hel del.. Jag har alltid gillat warlocks lite, och har en undead warlock level 17, en human warlock 25 på en server, och på min "main"-server har jag numera en snart 22 warlocks om jag spelat upp. Testade min kompis warlock i blackwing lair och det var riktigt kul att spela. Något mer avancerat än att köra Mage, och det var någonting med alla saker som droppade, och utrustningen samt skillsen som gör den väldigt "attraktiv" i endgame för min del. Sedan att den är grymt bra i PVP var ju riktigt mysigt.

Testade även en rogue upp till level 12 och det samma med en druid. Givetvis må dessa klasser inte riktigt få chans att visa sin fulla potential på den låga leveln.

Druiden är kul att spela eftersom den är lite annorlunda, men trots det känner jag mig lite skeptisk till klassen för min del. Det finns några anledningar till detta: Klassen kan det mesta, tanka i bearform och göra damage i catform samt heala, vilket är mycket trevligt. Det tråkiga är dock att den inte verkar vara _riktigt_ bra på någonting. Nu kommer jag säkert trampa flera druider här på tårna, och det är inte meningen. Det jag menar är att präster är mer inriktade på healing, warriors kan tanka, och rogues etc kan göra mer damage. Druider kan allt det här till en viss nivå, men sedan så är faktum att det finns andra som är något vassare - på alla nivåer. Givetvis ska druiden vara en hybridklass och kan således inte vara bäst på allt, men det känns ändå som att när man spelar med endgame druider så är det uppgift bara att heala, och healers har jag redan. Att den sedan är svårspelad i PVP gör att det för min del inte finns några särskilt stora vinster med att ha en sådan - eftersom jag har en mage att göra mycket damage, och jag har en präst som healar.

Roguen har jag alltid varit skeptisk till eftersom jag hatar rogues som kommer upp och gankar skiten ur mig - men samtidigt är det någon form av hatkärlek att spela en rogue. Det är kul! Man gör bra med damage och kan stealtha. Däremot är det för min del någonting som inte riktigt klaffar och vad anledningen till detta är kan jag inte riktigt svara på, men det är med största sannolikhet att en rogue i pvp inte är särskilt eftertraktat - vi har konstant rogues som söker sig till min guild, och de som är med i guilden har vi nästan i överflöd. Det är tråkigt eftersom det är en riktigt kul klass, men tyvärr faller den på att det är så svårt att komma med i en vettig guild - vilket är någonting jag verkligen vill kunna göra. I övrigt så verkar det vara riktigt kul att spela rogue om man väl är med i en bra guild, men för min del räcker det inte hela vägen. Däremot kanske det hade varit ett bra nästa val!

Jag har även börjat spela en del på en Troll Shaman, och även om jag varit en hel del skeptiskt till denna klass (av samma anledning som rogues, jag hatar när dem spöar skiten ur mig ) så är det enormt kul att spela. Det bästa med en shaman är att den är så annorlunda att spela, mycket eftersom jag annars är alliance, men det är riktigt kul. Här kan man använda en del spells, göra bra meleedamage, och samtidigt heala. Har en kompis med en level 60 shaman som är riktigt tuff, och han kan med sin unstoppable force göra riktigt bra med damage. Hurvida Shamans är i PVE och endgame instancer kan jag inte riktigt svara på, det verkar som att det är mest fokusera på healing, vilket jag tycker är tråkigt. Däremot har jag kollat igenom en del endgame loot och det verkar vara ganska mycket +dmg and healing hellre än +healing bara som det är för druider och präster etc. Det verkar båda för att även om man åker på healing uppgift i instanser, så kan man mycket väl använda samma utrustning för healing som för pve utanför instanserna när man questar eller liknande. Det är kul! För en feral druid som ska göra damage går det knappt att använda de set som finns i t.ex. MC/BWL, det verkar man kunna göra med en shaman?

Många tankar och tycken här, men nu har jag i alla fall testat en hel del, och fy fasen vad det här spelet är kul, även om det var ett å ett halvt år sedan jag började

Gärna med fler tips, jättekul att läsa! Gärna mer info om shamans och om att levla warlocks också!

Jag tänkte också passa på att fråga; Vilken klass tror ni går fortast att levla upp till 60?

Medlem

Shaman kul att spela? Tycker det är en av de mest trista klasserna som finns, precis som paladin. Oftast står man bara och väntar på en windfury procc, eller slösar all mana för att kunna ha ihjäl en enda fiende. Och shamaner är igentligen så nära värdelös man komemr i endgame raiding, då dem igentligen inte tillför mycket pga det något idiotiska totem systemet som funkar bra i 5manna instanser, men är helt värdelöst i en raid eller om man har en grupp som rör sig fort.

Nej vill man ha det riktigt kul och kunna bestämma lite själv över sin karaktär så ska man undvika allt vad hybrid klasser heter. Vill man göra skada så är det Hunter/Rogue/Mage/Warlock som gäller.

I PvP är det lite annorlunda då stabil dps inte betyder ett skit mot burst damage och crowd control, där funkar shamaner bra, speciellt 1 on 1 om man är bra, men även där så är shamaner bäst som healers tillsammans med paladins.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar