Medlem
Warlock Talents

Tjenna, Jag har arbetat upp en liten warlock till level 21. Jag har inte satt ut en enda talent-poäng än
Jag vill ha en bra "grind-build" Inte en, "här har du en sida, sätt ut dina talents enligt bilden" För det ger mig ju ingenting, om jag ville ha det kunde jag ju lika gärna gå in på WoW-forumen och kolla. Jag vill veta vart jag ska sätta ut mina talents steg för steg så att säga, inte hur den ska se ut när den blir 60...
Alltså en Grinding-build. Får gärna ha en liten chans att överleva med, för den delen, med tanke på att jag lirar på en PvP-server.

Inaktiv

Affliction är bäst för grind och lvling

Medlem

Ok, här får du en grind-specc för lvling upp till 60
1, 2 osv är ordningen du ska sätta ut talents och hur många som du ska sätt ut står.

Affliction talents
1. Improved Corruption 5/5
2. Improved Life Tap 2/2
3. Suppression 3/5
4. Aplify Curse 1/1
5. Fel Concentration 4/5
6. Nightfall 2/2
7. Grim Reach 2/2
8. Fel Concentration 5/5
9. Siphon Life 1/1
PvP-server:
10a. 1/1 Curse of Exhaustion
11a. Improved Curse of Exhaustion 3/4
PvE-server:
10b. Supression 5/5
11b. Curse of Exhaustion 1/1
12b. Improved Curse of Exhaustion 1/4
PvE-server alternativ 2:
10c. Supression 5/5
11c. Improved Curse of Agony 3/3
12c. Curse of Exhaustion 1/1
13. Shadow Mastery 5/5
14. Dark Pact 1/1

Nu är du lvl 40. Du kan välja mellan att antingen gå Demologt först eller Destruction först. Fördelen med demology är +15% hp och stamina buffen från impen då du kommer köra med det den hela tiden. Fördelen med destruction är att du kommer snabbare ner till shadowburn. Är väl lite beroende på om du spelar på PvE eller PvP-server. Eller så kör du en mix.

Demology
15. Demonic Embrace 5/5
16. Improved Imp 3/3
17. Improved Healtstone 1/2

Destruction
18. Improved Shadow bolt 5/5
19. Bane 5/5
20. Shadowburn 1/1

Nu är du lvl 60
Antingen kan du välja att först gå Destruction ner till shadowburn och sen börja i demology eller t.ex. ta 5 i demology och sen gå till destruction för shadowburn.

Edit: Anledningen till att jag inte tar Improved Drain Life är för att den inte skalar sig med gear och ger +7 / tick vid lvl 60. Supression därmot äger. Alla spelare och mobs vid som har samma lvl som dig har 5% inbyggd resist, med 3 poäng där så har du tagit bort chansen att mobs resistar dina affliction spells(corruption, alla curse, sihpon life, drains) om du lägger 5/5 där så har du även tagit bort resist på mobs upp till 2(minns inte om det va 2 eller 3) lvls högre än dig vilket kan lämpa sig för t.ex. grinding


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Improved corruption är bra som början och sen bygga på neråt och skaffa improved life tap och drain soul. Sista talent där kan du placera i drain life och sen skaffa improved curse of agony och amplify curse. Hur vida du vill ha fel concentration är upp till dig om du känner att du vill använda drain life/mana ofta och ändå tanka själv. Curse of exhaustion känner iaf jag att det är mycket en pvp curse för att sänka runners. Nightfall skall du ha och sen siphon life och shadow mastery. Grim reach är bra båda i PvP och PvE och tillslut på level 40 placerar du en talent i Dark Pact.

Resterande kan jag rekommendera att du bygger destruction för att få shadowburn, bane, destructive reach, devastation och intensity. Improved shadowbolt kan du ta där som första oxå. Funkar bra i grunden men folk vill ofta ha andra talents så detta är bara en av flera builds du kan köra på. Testa lite själv och tänk efter om du tex använder drain life/mana/soul innan du placerar talents i fel concentration tex.


signatur
Medlem

Tänk på att Drain Soul är buggad.
Eller, buggad å buggad, men för att få regen så krävs det att drain soul får finishing blow, dvs dödar moben, och eftersom man har 3 dots + immolate + drain som tickar på moben så är det inte så lätt att få drain soul att få final blow

Edit: Menar Talenten Improved Drain Soul. Inte själva spellen Drain Soul. Märkte att jag va lite luddig...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Oooh ! Tackar tackar ! Väldigt generöst av er att hjälpa till. Sån här sorts proffsigt hjälp får man banne mig inte på WoW-forumen. Jag ska skynda mig att logga in och sätta ut mina poäng på stört !

Medlem

En till liten fråga, just nu så växlar jag pet efter behov. men Mest kör jag voidwalker som får tanka åt mig medans jag slänger allt jag äger och har på mobben och send wandar tills nära död, sen souldraina. Men går det fortare att ha sin Imp eller succubus uppe måntro?

Medlem

Jag har kört med succu sen jag fick henne och jag älskar henne. Dels för att hon ger så mycket mer skada och dels för att hon är ovärderlig i PvP.


signatur
Medlem
Skrivet av Zhane:

En till liten fråga, just nu så växlar jag pet efter behov. men Mest kör jag voidwalker som får tanka åt mig medans jag slänger allt jag äger och har på mobben och send wandar tills nära död, sen souldraina. Men går det fortare att ha sin Imp eller succubus uppe måntro?

Både ja och nej
Om du kör succubus så blire det mer DPS men du tar även mer skada. Så länge du inte är främmande för att använda life tap + bandage går det nog bättre med succubus, men voidwalkern är bra tank i början. Det är en mer "safe" spelstil. Hur man spelar beror helt på hur man själv tycker passar bra. Impen kan man t.ex. använda för att "bolla" moben mellan sig och petet utan att ta skada.

När du väl dingat 40 och fått dark pact så är impen petet å köra med. Han regenar mana i en oerhörd takt som gör att du nästan aldrig får slut på mana.

Edit: du kan även köra med Succubus när du fått dark pact, men med alla spells avstängda, dock så är det inte lika effektivt som att köra med impen, men ger ett övertag i pvp-situationer


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Hade lite åsikter att lägga till på vissa talents här

Improved Drain Soul, till exempel, är ingen direkt höjdare för en Warlock, när allt kommer omkring. (Bortsett från det som Rincewind redan sagt) Regeneration baseras på Spirit, vilket är långt ifrån en prioriterad stat hos oss. Visst skadar det väl inte om man har poäng över, men det kommer långt ner på listan. Bättre att lägga de surt förvärvade poängen någon annanstans.

...sedan har vi ju Demonic Embrace, som minskar vår Spirit i vilket fall som helst. Stamina-boosten är dock jättemysig att ha, men den lönar sig egentligen inte förrän det att man kommit upp sig lite "i åren" och värdena på föremålen börjar bli högre.

Vill du spara poäng någonstans så kan du skaffa dig samma effekt som Suppression ger, via föremål med +% chance to hit och sådant där. Dock fiffigt grej att ha, i vilket fall, om man väljer att satsa på Affliction-trädet.

Personligen tycker jag heller inte att Improved Healthstone är något att ha. En hel poäng bara för att få ytterligare 120 HP från kraftigaste sortens sten? Har man en sista poäng man inte vet var den ska göra av så kanske, men inte i annat fall.

Nu har jag mest varningsflaggat känns det som, så jag kan ju häva ur mig lite positiva saker om några andra förmågor

Improved Corruption och Lifetap, till exempel, är helt underbara grejer och bör snabbt införskaffas av varje tappert krigslås.
Själv är jag även svag för Imp Imp (heh) - att få en femhundring HP till samtidigt som han själv och hans eldbollar blir bättre känns minsann inte dumt... och grupper kommer att älskar dig!

Skulle kunna fortsätta mala här ett bra tag, fast jag kände precis att jag kanske borde hamra på min B-uppsats istället... ehum

Medlem

Det var ju bättre respons än jag hade räknat med Tack så mycket allihop Jag håller på och kör för fullt. Ska testa succubusen med. Se om det går nått fortare !

Medlem

Det var bra tips i denna tråden även för mig som ganska nyligen startade en warlock(lvl30 atm). Det som jag har haft mest funderingar över är användandet av pet. Har mest använt voidwalkern som tank för att slippa bli avbruten i min spellcasting, även om inte detta funkar hundraprocentigt. Impen plockar jag mest fram i instanser för att alla ska dra nytta av bloodpact och där det dessutom finns minst en tank i gruppen ändå. Succubus har jag inte kört med mycket alls, och felhuntern har jag precis fått så den har jag knappt testat. Kom gärna med lite fler tips på vilka pets man ska använda i vilka situationer.

Medlem

Jag måste säga att jag var inte så förtjust i Succubusen alls, Jag tycker jag är tvungen att använda så mycket mana när jag har henne framme. Har jag voidwalker behöver jag ju bara slänga DOTsen, sen wandar jag ju ihjäl dom, kör alltid med bästa möjliga blåa wand. Men när jag kör succubus så måste jag ju hela henne, hela mig, skaffa mer mana. leecha liv för att få igen manan igen..... ja, typ bara en massa extra jobb. Voidwalker blir ju aldrig skadad och bara tanka tanka tanka tills jag loggar, behöver ju aldrig nån paus för att regenerera eller nått.
Jag antar att det är helt upp till ens egen spelstil vad man gillar

Medlem
Skrivet av Zhane:

Jag måste säga att jag var inte så förtjust i Succubusen alls, Jag tycker jag är tvungen att använda så mycket mana när jag har henne framme. Har jag voidwalker behöver jag ju bara slänga DOTsen, sen wandar jag ju ihjäl dom, kör alltid med bästa möjliga blåa wand. Men när jag kör succubus så måste jag ju hela henne, hela mig, skaffa mer mana. leecha liv för att få igen manan igen..... ja, typ bara en massa extra jobb. Voidwalker blir ju aldrig skadad och bara tanka tanka tanka tills jag loggar, behöver ju aldrig nån paus för att regenerera eller nått.
Jag antar att det är helt upp till ens egen spelstil vad man gillar

När jag kör (dvs med succu) så skickar jag fram henne. Slänger 2 dots och sen shadowbolt tills moben är död. Nuke nuke nuke. Sen om jag behöver mana så tapar jag upp min hp och sen slänger på ett bandage och kör vidare. Rince nämde det oxå tidigare att man kan köra så och det måste man nästan göra.


signatur
Medlem
Citat:

folk som pratar om succubus

För egen del så låter jag min Voidwalker knalla fram och ta aggro, medan jag dottar. Han håller dock i regel så pass bra aggro att den tredje shadowbolten gör att mobben vänder sig mot mig, men en Conflagrate samt en Shadowburn (bara vid behov) gör att den aldrig hinner fram, utan dör på vägen. Mycket effektivt

Jag använder dock succubusen mot humanoids med lägre level, grön con t.ex, och det brukar gå finfint och snabbt som attan.

Medlem

Beror lite på vad för sorts mob men succ och dot spam funkar bra tycker jag
Kör voiden mot + mobs och risk för adds då kör jag safe..

Inte speccat destruction alls som lvl60 warlock,undviker shadowbolt förutom enstaka instant cast som man kan skicka iväg som proccar efter viss dot spam,
Inte ultimat i pvp men kör mest grind nu men visst det funkar o köra pvp med.

Undviker dock 1on 1 dueller så mycket som möjligt inte min grej.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Grejjen e lite också att om man bara "lär" sig att spela med voidwalker kommer man få problem i end game.

Även om man sätter ut 3 talents i improved voidwalker så kommer han inte kunna hålla aggro när man börjar samla på sig +dmg gear vid lvl 52-55 å uppåt.

Succubus är krävande att spela med, men då använder man sig av alla medel man har tillgängligt och man lär sig spela sin warlock

Felhuntern är inte direkt "imba" vid lvl 30, men helt klar användbar om man grindar caster-mobs. Dels p.g.a att felhuntern har sjuk resist ock kan enkelt tanka caster-mobs själv + att paranoia är trevlig mot rogues och druider

Jag lvlade 40-60 med 95% impen ute. Lär er Fear-kitening, grymt trevligt sätt att grinda på, speciellt med dark pact. Glöm inte att Curse of Recklessness gör att moben kommer tillbaka även om de har fear på sig. På så sätt kan man enkelt undvika adds

Edit: Men som sagt, det är helt beroende på spelstil och vad man känner sig bekväm med. Jag gillar å ha många bollar i luften, därav succubus/felhunter nu när jag lvlar med min andra lock. Visst det går åt bandage och reagent, men det är ju det de är till för


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Edit: Men som sagt, det är helt beroende på spelstil och vad man känner sig bekväm med. Jag gillar å ha många bollar i luften, därav succubus/felhunter nu när jag lvlar med min andra lock. Visst det går åt bandage och reagent, men det är ju det de är till för

Jag håller helt med

Warlock är förmodligen den klass vars spelare, generellt sett, utnyttjar dess potential minst. Det finns en herrans massa magier och förmågor att trixa och ha sig med, men man har i regel alltid någonting att sätta in i varje tänkbar situation - oavsett om det är PvE eller PvP. Ett tips är dock att binda saker och ting till knappar på tangentbordet så att man har allting lättillgängligt. Jag har fyra rader med grejer uppe hela tiden och allting har ett kortkommando på tangentbordet.

Lek och lär, testa olika varianter att sätta ut talangpoängen på och... ja, ha roligt

Inaktiv

SM/RUIN +Succu, det är bara jätte ruuuligt.

Inaktiv

Om du inte använder vw så ska du feara dota sen wanda och om moben inte dör så ska du bara feara igen, och om du vill ha en end specc ska du gå för sm/ruin ;>

Medlem

End-game: DP > all ;p
MD/Ruin är en grym variant också, likaså SM/Ruin, men det är en annan disskution, en annan tråd, en annan dag kanske


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

hehe, naa kan ta på samma tråd

Medlem

Affliction all the way. Lägg improved imp i demonlogy och improved healthstone. Annars resten affliction. Äger totalt i både pvp och pve!

Medlem

eller bara dotta spam som en tok nackdelen är att man pinkar mana som ett fullo

Mixar man upp det med ett bra enhands svärd plus fire sten eller spell sten så kan man hålla ner mana suget plus hålla upp liv.

Blir lite bollandet men gillar man o hoppa in i smeten så är det kul


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fasen, har bara lärt mig void och imp hittils.. Dags att börja lära sig den nya felhuntern och succubus också

Några som har lite pointers för användade av felhunter?

Medlem
Skrivet av zAjben:

Fasen, har bara lärt mig void och imp hittils.. Dags att börja lära sig den nya felhuntern och succubus också

Några som har lite pointers för användade av felhunter?

Beroende på lvl, så är caster-mobs de bästa mobsen att lvla på med felhuntern ute.
Låt han tanka upp mobsen lite, dotta på å draina samtidit som du skickar felhuntern på nästa mob osv.

Så fort man får devour magic till felhuntern blir den typ självgående då den kan heala sig på att äta upp magic buffs och debuffs


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Synd att inte locks har counterspell av något slag bara! Tack för info!

Medlem
Skrivet av zAjben:

Synd att inte locks har counterspell av något slag bara! Tack för info!

Felhuntern har en spell som heter Spell Lock. Silencear motståndaren och låser dem från att kasta spells från samma School.

Så nära counterspell man kan komma, lägg på en CoT på casters å silenca så är de rökta


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

mjo, spell lock kan vara minst lika irriterande som counterspell


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Spelllock lär ha kortare cooldown än Counterspell...eller?

12
Skriv svar