Medlem
Ang. Ageia

Tjoo, jag sitter just nu och funderar på om det är värt att skaffa ett sånt här kort:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320531

Vad jag har hört så kan det sänka prestandan på nuvarande kort, stämmer det? är det någon som kanske har ett och har något att tillägga ang kortet?

Medlem

Jag vill tillägga att det är ett grymt pris att betala för att få uppleva lite roligare effekter i (än så länge) ett fåtal spel.

Inaktiv

... och dessutom behöva stå ut med ännu mer fläktsurr.

vilket är det nuvarande kortet det skulle dra ner prestandan på menar du?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

har ett XFX 7900GT EE just nu. Men vill inte gå miste om minsta prestandan

QRT
Medlem

Jag tycker inte att du ska köpa kortet. Mycket pengar för en så liten skillnad i effekter. Men det är upp till dig.

Medlem

kolla de jämförelsefilmer som finns ute, om skillnaden i effekter för Ghost Recon (vilket verkar vara det enda spelet just nu som använder sig av kortet).

Kan inte påstå att jag är imponerad, eller att effekterna ens tillför något.

Ser mer fram emot grafikkortstillverkarnas egna lösning om att låta fysikberäkningar utföras av grafikkorten själva.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

jag tror att enda tillfällena där du "sänker prestandan" är när du kör Ghost Recon med fysikeffekterna aktiverade, då detta belastar systemet mer även med ett Fysikkort som tar hand om det mesta så kan det nog resultara i lite lägre fps...

Medlem

Tja, det kortet kan vara bra ifall du vill lira Cellfactor, vilket nog är det enda spelet som utnyttjar dess effekter till fullo och har en funktion i gameplayet. I GRAW så är det ju bara menat som en snygg effekt, i Cellfactor så kan du ju manipulera saker i omgivningen till din fördel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

helt värdelöst då ati redan har den tekniken och de hävdar också 6 gånger bättre prestanda än ageia så lägg pengarna på något vettigt istället.

Medlem

Jag tycker det är så himla löjligt med allt sånnt här nu för tiden! Det är ju lika bra att grafikkorts tillverkarna bygger in sånna här saker i korten istället för att man ska köpa ett SVINDYRT extra kort som endast ca 5 spel har använding för:P blir nästan förbannad!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jag tycker det är så himla löjligt med allt sånnt här nu för tiden! Det är ju lika bra att grafikkorts tillverkarna bygger in sånna här saker i korten istället för att man ska köpa ett SVINDYRT extra kort som endast ca 5 spel har använding för:P blir nästan förbannad!

Så sa folk om 3dkort till att börja med också.

Men nej, skulle aldrig köpa första kortet som kommer ut med en ny teknik, vänta lite och se vad som händer.

1
Skriv svar