Diamondback problem

Inaktiv
Diamondback problem

köpte för ungefär 4 månader sedan en diamondback magma.
Efter typ 3 veckor började vänstra musknappen att krångla, kunde inte dra och släppa saker för at den registrerade dubbelklick och trodde att jag släppte knappen hela tiden.
Problemet slutade dock efter några dagar, så jag skickade inte tillbaka den.

Nu ungefär 4 månader senare (efter att garantin har gått ut )har den börjat igen, kollat lite varstans på forum osv, enda lösningarna jag kan hitta är att:
a) böja själva knappen uppåt lite några gånger.
b) löda dit en ny microswitch.
c) köpa ny.

har provat första alternativet ett par gånger nu, och det funkar i några timmar/nån dag, sen börjas det igen.
Tänker nog inte bryta upp den och börja löda i den..

Tänker definitivt inte köpa en razer mus igen iaf, såvida inte det finns nån självklar lösning som jag har missat.

nån som vet?

Inaktiv

lite klargöring kanske är på sin plats "Tänker definitivt inte köpa en razer mus igen iaf" .

Har mest med att göra med att den är utformad så att den Aldrig ligger i ett optimalt och framförallt Bekvämt läge i handen + att jag vill nog ha en mus, inte en finger-skateboard.

annars så har prestanda och dyl varit perfekt.

Medlem

Garantin har inte gått ut efter 4 månader.

Kköpl §20a: Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnats (du köpte den) skall anses ha funnits vid avlämnandet (när du köpte den), om inte annat visas (butiken kan visa att du gått in för att förstöra den) eller är oförenligt med varans eller felets art (du kan inte reklamera en banan som är gammal).

Kontakta butiken, visa kvitto och kräv avhjälpning av fel, alternativt hävning av köpet. Det ligger inte på dig att visa att du inte orsakat felet, hur felet uppkommit eller något annat. Det ligger helt på butiken, oavsett vad de säger (en hel korkade butiksbiträden kan inte ens lagrum som gäller dem).
Jag hade en kort stund en Razer men bytte den två dagar senare. Webhallen hade inga problem med att bara ta tillbaka den. Jag hade också problem med vänster musknapp. När man läser på Razerblueprints forum får man ganska klart för sig att det inte handlar om några kvalitetsmöss. De håller inte särskilt länge och verkar öht vara ganska billiga. Bra mjukvara ger jag dem, men det är allt.

1
Skriv svar