Rock Band 2

Inaktiv
Rock Band 2

I förrgår köpte jag Rock Band 2 till mitt älskade PS3. Stod och valde mellan det och GH: Metallica, men RB blev billigare så därför blev det det naturliga valet Här är några tankar om vad jag tycker om det hittills:

+Karriärsläget och alla challenges känns väldigt genomarbetade och skapar en väldigt stark "bara ett gig till"-känsla.
+Gillar den visuella stilen på karaktärerna bättre än Guitar Heros motsvarighet.
+Den svartvita/psykedeliska stilen på vissa låtar är rätt skön (Paramore - That's What You Get ftw).

-Dåligt kalibrerat. Var tvungen att testa ett antal olika kalibreringar innan det överhuvudtaget blev spelbart, vilket ledde till att jag failade 5 låtar i rad. Inget bra första intryck.
-Create character. Hur är det tänkt att man ska kunna skapa, säg, fyra olika karaktärer som man är nöjd med (en för varje instrument) när pengarna man tjänar är bundna till ens careergubbe? Mycket bättre med en gemensam summa som i GH:WT.
-VAR I HELVETE ÄR MINA HIGHSCORELISTOR???
Är det verkligen så att det bara finns ett highscore per låt, som man till på köpet inte vet vem det tillhör då man inte får skriva in initialer eller motsvarande?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Rock Band 2

Paramore låten är sjukt rolig att spela tycker jag. Sen gillar jag dom flesta utav Paramores övriga låtar överhuvudtaget också. Fast jag spelar dock på XB360 och inte PS3.

1
Skriv svar