Inaktiv
Förslag på dator

Har funderat på en ny dator, tänkte att nån kanske kunde ge lite förslag.
Det är tänkt att den ska klara allt idag och ungefär ett år framåt, hade tänkt att skaffa en "värsting" men iom att Vista inte kommer förrän nästa år kommer jag att vänta med "kanondatorn":)
Mao, det ska inte vara det dyraste som finns, men heller inget skit, se det som en övergångsdator.
Om någon vill kolla lite så är det intressant med både färdiga system och byggsatser.
Vet inte vad man ska sätta för prisklass, 8-12000 kanske, plus minus något om bra argument finns Har 2 krav dock:

Amd processor och Nvidia grafikkort. Har dåliga erfarenheter av Intel och Ati.

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Kompressor:

Har funderat på en ny dator, tänkte att nån kanske kunde ge lite förslag.
Det är tänkt att den ska klara allt idag och ungefär ett år framåt, hade tänkt att skaffa en "värsting" men iom att Vista inte kommer förrän nästa år kommer jag att vänta med "kanondatorn":)
Mao, det ska inte vara det dyraste som finns, men heller inget skit, se det som en övergångsdator.
Om någon vill kolla lite så är det intressant med både färdiga system och byggsatser.
Vet inte vad man ska sätta för prisklass, 8-12000 kanske, plus minus något om bra argument finns Har 2 krav dock:

Amd processor och Nvidia grafikkort. Har dåliga erfarenheter av Intel och Ati.

Tack på förhand!

Kolla på komplett.se, har några kompisar som köpt färdiga datorer där och dom är jättenöjda, finns färdiga paket där som man kan konfigurera själv om man vill lägga till/ta bort något.
http://www.komplett.se/k/cl.asp?bn=10627


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

Suktar efter den där nere...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Suktar efter den där nere...

Heje, jo. Det är farligt att börja kolla på sånt där


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

Om man skulle välja Kompletts A20, något ni tycker man bör byta ut/ta bort? Grafikkortet tex, 256 eller lägga till o få ett 512? Eller något helt annat?

Inaktiv

det ska inte köpas någon dator innan den 23 juli...att ingen förstår

för övrigt vill du ha en intel nu när de överger netburst

Medlem
Skrivet av Kompressor:

Om man skulle välja Kompletts A20, något ni tycker man bör byta ut/ta bort? Grafikkortet tex, 256 eller lägga till o få ett 512? Eller något helt annat?

Den duger som den är enl. mig.

Du skulle ju bara ha den något år sade du?
Den kan du spela alla spel på med hyggligt höga inställningar på grafiken.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv
Skrivet av Jinx:

det ska inte köpas någon dator innan den 23 juli...att ingen förstår

för övrigt vill du ha en intel nu när de överger netburst

När väl de processornerna har kommit så kommer det ju att komma ännu bättre efter ett tag, så när ska man handla egentligen?
Och jag vill inte ha Intel, dom fungerar säkert jättebra, men har du en gång haft ett system som inte funkar så vill du nog prova att byta iafl. Ungefär som om du köper en bil som inte funkar, inte fasen köper du en av samma märke nästa gång du byter?

Över till min egentliga fråga, ja, det är bara för ett år ungefär. A20:n bör klara det bästa idag o ca ett år framåt som den är då? Crysis o diverse kommande behöver man väl egentligen inte tänka på, då dessa väl är DX10 exklusiva?

Inaktiv

AMD sänker priserna med 50% också
gör som du vill, det är dina pengar

jag märker att du inte är så påläst om Core 2 Duo...

Inaktiv

Får du procent per såld processor? Låter nästan så. Hur som helst så kommer det alltid att komma något bättre runt hörnet. Man måste helt enkelt bestämma sig för att det vill jag eller det vill jag inte ha. Det går inte att vänta på att allt det bästa ska komma. Men jag har heller inte sagt att jag kommer att köpa en IDAG, eller en nästa månad. Om du läst rubriken står det förslag på dator, inte vilken dator ska jag beställa imorgon. Jag vill ha lite koll på va man kan få nu, e det nåt konstigt? Jag tycker iafl inte det.

Medlem

Det bästa vore nästan om man kunde hyra en dator med det senaste, och sen byta upp sig var 3:e månad!
Att sen hitta ett skäligt pris man är beredd att betala varje månad för den utrustning du hyr kan ju diskuteras


signatur

Meep!

Inaktiv

Ja, det hade varit något... Starta eget kanske?

Inaktiv

då får du nog anställa någon som tar hand om din budget

Inaktiv

Du är för rolig.... Funderat på nöjesbranschen?

Inaktiv

om du skrattar dig lycklig av att betala mer än du behöver...fine by me

http://ve3d.ign.com/articles/712/712158p1.html

Inaktiv

Det är inte det det gäller, självklart e det väl bra att handla billigt, men om hela budgeten hänger på att processorn blir säg 40% billigare, då ska man nog inte köpa någon dator.

Inaktiv

http://datorbutiken.com eller http://jmedata.se
Hade jag varit som du hade jag byggt min egen dator själv igenom någon av dessa två sidorna så vet du vad där är exakt för grajor i den och får du en prisvärdig och en extremt bra dator..

----------------------------------------------------------------

Do you hear it?
Soon you will.
I can hear it in the wind.
I can smell it in the trees

Inaktiv
Skrivet av Pioneer2:

http://datorbutiken.com eller http://jmedata.se
Hade jag varit som du hade jag byggt min egen dator själv igenom någon av dessa två sidorna så vet du vad där är exakt för grajor i den och får du en prisvärdig och en extremt bra dator..

stryk den första butiken

prisvärd är ett ord som imo har en dålig klang...det ordet får man alltid höra om man ska handla på onoff, elgiganten, power etc...

Inaktiv

Får återkomma med detta, då jag kommer att invänta den kommande prissänkningen.
Grejen var Jinx, att jag ville ha lite tips på vad som var värt att skaffa i dagsläget, inte köpa en på momangen. Jag har inget emot att vänta på en sänkning, då kan man lägga de pengarna på nåt annat. Jag gör nu som du säger och väntar så hoppas vi att det blir en fin sänkning. Sedan kan vi snacka seriös datorinhandling ;).
Tyckte att du i en del inlägg var närmast otrevlig, men alla tar saker på olika sätt. Jag hoppas att det inte finns några hard feelings och att vi kan återuppta detta när "det" har skett.

1
Skriv svar