Medlem
Vad föredrar NI ?

Vem tycker NI är Bäst/Billigast ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

de som handlar av datorbutiken har antagligen inte råkat ut för deras support eller returhantering

Medlem

Tänkte klaga på att Webhallen fattas, men det är en skräpbutik imo.

Medlem

Webhallen är suverän. Iaf för de som bor i stockholm. Så bra priser med ett sådant bra sortiment, och två fysiska butiker.

La min röst på Komplett. Tycker de har en bättre sida än Datorbutiken, men i övrigt upplever jag dem som ganska likvärdiga för mina behov. Jag har aldrig haft något reklamationsärende hos datorbutiken, så det kan jag inte uttala mig om, men de levererar snabbt och har bra priser.

Medlem

Komplett och Dustin / DustinHome.

Medlem

Röstade på annat.
www.itbutikken.se som är en utökning av itbutikken.dk.

/Homer_S

Medlem

Fick bonga in en röst på jme data. Alltid bra kontakt med dem sedan 4 år tillbaka. för att ta ett exempel: Beställde ett SCSI-system och allt var frid och fröjd tills jag insåg att jag beställt fel cablage, detta var en onsdag eftermiddag. Ringde säljaren och han meddelade att enligt systemet så fanns det inga på lager. Jag var lätt desperat inmför helgen och ett LAN, säljaren tog på sig att kolla lagret och återkomma då det var bråttom. Efter en timme ringde det och säljaren meddelade att saldot var slut, men att han hade hittat en uppe i verkstaden, kanske begagnat. Vi gjorde en deal och jag fick min kabel innan helgen.

Att gå så tillmötes har gjort att jag i princip alltid handlar där och än så har de inte gjort mig besviken.

Okej,nu blev det en halv historia här, men vill faktiskt slå ett slag för den firman, för de anstränger sig, som kund tycker jag det är oerhört vitkigt, man känner sig betydelsefull och omhändertagen. Vet att vissa har haft strul med dem, så felfria är de inte.

Ok , nog med spam. Röstade på jme

*Edit* Har även handlat av komplett och aldrig haft problem, så hurtillvida kundservice osv är kan jag inte säga, bara jme som gjort intryck på mig.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Komplett röstade jag på. Dom har ett stort sortiment, bra priser och jag har aldrig haft problem med leveranser eller kundsupport. Datorbutiken har jag haft vissa leveransproblem med.

En annan ruskigt bra webbutik (som dock inriktar sig mer på kringprodukter som möss, headsets, musmattor, etc) är www.maxfps.se
Riktigt bra sortiment och kundsupporten kan jag inte klaga på. Min copperhead har nämligen börjat gå sönder så jag mailade dom med en felbeskrivning osv. Dagen efter fick jag ett mail där dom frågade mig efter min adress så dom kunde skicka en ny

Medlem

Efter dåliga erfarenheter från DB så handlar jag inte där längre (har bla haft garantiärende). Tycker nog själv att dustin är att föredra (köper därifrån om farsan köper samtidigt så blir det smidigt (säger bara vad jag skall ha så är det klart sen) men komplett är nog de som jag kommer handla mest av i framtiden. Webhallen köper jag mest spel och sånt av.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Webhallen köper jag mest spel och sånt av.

Samma här


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

MFC
Medlem

Asså.. JME-data brände sina broar när min polare beställde därifrån.. vettefan om jag ska beställa från dom igen..

Har beställt från Datorbutiken och Dustin (en gång via JME Data med). Har inte haft några problem egentligen men smidigast tycker jag dock Dustin är. Proffsiga och snabba.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

öh, hajja inte själv vad jag frågade så strunta i detta.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av TixFrix:

Webhallen köper jag mest spel och sånt av.

Samma här

Visst har dom ok priser, men [http://spelbutiken.se] är klart bättre. Beställde Oblivion på en torsdag, efter klockan 16:00. Blev jäkligt förvånad när jag fick en avi i brevlådan på Fredag morgon, trodde att jag skulle behöve vänta över helgen. Webhallen är inte så snabba.

Medlem

Webhallen har klart bättre priser än spelbutiken, men mest är det just fysiska butiker som är så bra. Vill man köpa spel är ju annars play.com en väldigt bra sida. Deras priser är ibland otroligt bra. Fraktfritt, men det tar ca 1 vecka att få spelet.

Medlem

Spelbutiken har läskigt porto. Iaf sist jag köpte. De skulle ha 100:- av mig i porto när webhallen vill ha 30:- typ.


signatur
Medlem

Det verkar som Komplett är en klar vinnare:D ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Komplett har alltid varit snabba vid leverans och retur av produkter. Samt mycket bra kundsupport. Datorbutiken har varit snabba vid leverans tycker jag, men har hört många som klagat på deras support och retur. Min röst hamnade på Komplett.

Medlem

Dustinhome brukar vara billigast på det jag ska ha. sen har dom fraktfritt över 500kr.

Inaktiv

JME har grym kundservice iaf, o snabba leveranser, beställer bara från dom numera

o Webhallen om man vill köpa spel såklart!

Medlem

Word


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Komplett!! Snabba leveranser mycket i lager bra priser

Medlem

Komplett har allt, hehe


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Komplett, Webhallen eller Dustin föredrar jag att handla ifrån. Snabba leveranser och bra service har det varit för mig.
db håller jag mig borta ifrån sedan länge, pga (iaf då, nu vet jag inte alls) usla leveranstider och aldrig nåt vettigt i lager.

Händer att jag handlar på kylning.com/GTek/Overclockers om jag köper något mer specialicerat.

Inaktiv

I stort sett bara Komplett för mig.

W2k
Medlem

Handlar numera alltid på Dustin. Har även handlat hos Datorbutiken, de är billigare ibland men tar längre tid på sig att leverera och har sämre utbud. Dustin är lite dyrare men har skitbra support, levererar tokigt fort (har fått grejer samma dag några gånger), har bra utbud och krånglar inte med returer.

Försökte handla på Komplett men de tycks aldrig ha de delar jag vill ha, och på en del grejer var de dyrare än Dustin. Bättre då att handla allt från ett ställe och spara in på frakt.

Spel köper jag på Webhallen (eller Steam).


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Komplett och dustin är bra båda två.

Webhallen brukade vara riktigt bra men nu är det ingen höjdare, arrogant personal och riktigt usel service.
Kan komma in i deras butik i sumpan och det är 3 kassor öppna och 5 kunder och man får vänta över en halvtimme. Så var det inte förut när de var en "ny" kedja.
Deras framgångar verkar gått dem lite över huvudet.

Brorsan köpte en mediaspelare för 5000 som gick sönder efter tre dar, och de skulle reparera den.
två månader gick sedan hade man "slarvat bort" den och han blev erbjuden 80% av vad han betalat.
Gick givetvis inte med på det utan tjatade till sig fulla beloppet.

Har själv varit med om liknande problem, men det är mest drygheten jag spyr på, ingen känsla för kundkontakt alls.

Får dock erkänna att jag handlar där inte alltför sällan då jag bor nära en av butikerna, och som Karma sa så är en fysiskbutik faktiskt en styrka om man bara vill poppa in och plocka upp någonting.

Komplett har annars fungerat riktigt bra, perfekta leveranser.
Dustin perfekta med, ända som är uselt är att de inte kan ordna hemleverans av tex plasma tv och sånt, att man måste ordna leverans själv från tunggodsterminal.
Så deras "fritt från vårat lager" frakt är ju lite lurig

Medlem

Konstigt, jag har inte haft problem med DB även om jag har varit deras kund ofta och även varit tvungen att sända in en RMA.

Numera är det dock mest Dustin Home då de är så satans snabba, plus att deras sortiment kombinerat med prissättning är klart bäst.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hehe inte en enda röst på styggapojekn ajabaja på dem ^^


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Har köpt en hel dator, i delar, hos stygga pojken och den burken har fungerat riktigt bra. Med tiden har man däremot behövt att uppgraderat eller byta ut fläktar. Dessa varor har då inhandlats från stygga, jme, butik.it, inwarehouse.
Svårt att ha en favorit alltså.

Förresten, gå in på stygga pojken och kolla vad de skrivit under vissa produkter. (förstasidan)
http://www.styggapojken.com/

Inaktiv
1
Skriv svar