De tio mest banbrytande PC-spelen

Flakmonkey
De tio mest banbrytande PC-spelen

Jag måste erkänna att jag gillar topplistor. Många klagar på dem och påstår att de är missvisande, men de tar i min mening bara det hela på tok för seriöst. Topplistor är inte hela sanningen - inte ens när det gäller försäljningslistor eftersom de inte tar hänsyn till alla butiker och distributionsvägar - och ska inte tas som något annat än en personlig åsikt och en rolig grej.

Gametrailers kommer titt som tätt med roliga listor och den senaste i raden handlar för ovanlighetens skull om PC - närmare bestämt de tio mest banbrytande PC-spelen som släppts. Som alltid går det att ha invändningar på de val som gjorts men jag tycker allt som allt att listan är bra och jag är extra glad över valet de gjorde när det var dags att välja ett MMO.

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swfla..." id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=52509"/><param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=52509" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>

#blogg

Inaktiv
De tio mest banbrytande PC-spelen

Bra lista, inte minst då den spänner över mer än det senaste året. Måste vara kul för Carmac & Co att få in två titlar på en 10-i-top.

Medlem

Vart tog Dune 2 vägen då?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Flakmonkey
Skrivet av Zelaxe:

Vart tog Dune 2 vägen då?

#Dune 2 skulle ju kunna ingå på en sån här lista helt klart... är ju det som är så svårt med såna här listor, man måste dra gränsen någonstans eftersom det oftast är fler som förtjänar en plats än vad det finns plats till. Vilket spel skulle man isf tagit bort från listan för att göra plats till Dune 2?

Medlem

Har en känsla av att Starcraft tog dune 2's plats, personligen tycker jag dune 2 kunde tagit sim city's plats men men.

Måste säga att jag är sjukt avundsjuk på det folk som fick erfara UO i sin guld ålder.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Zelaxe:

Vart tog Dune 2 vägen då?

#Dune 2 skulle ju kunna ingå på en sån här lista helt klart... är ju det som är så svårt med såna här listor, man måste dra gränsen någonstans eftersom det oftast är fler som förtjänar en plats än vad det finns plats till. Vilket spel skulle man isf tagit bort från listan för att göra plats till Dune 2?

Starcraft, det är bara sjukt stort (i Korea), skulle inte säga att det är så banbrytande direkt, vad gjorde det som inga RTS gjort tidigare?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Flakmonkey
Skrivet av Zelaxe:

Starcraft, det är bara sjukt stort (i Korea), skulle inte säga att det är så banbrytande direkt, vad gjorde det som inga RTS gjort tidigare?

Det banbrytande är väl just i att det populariserade genren... är ju samma sak med doom, det var ju inte det första FPS:et, men det var det som öppnade flodvågen så att säga Antar att det är så de har tänkt, säger inte att det är rätt eller fel.

Medlem

Personligen tycker jag att Quake skulle ha tagits i samma som Doom.

Dune 2 är ju ett spel som skulle kunna passa in, men det finns ju en hel del spel som skulle göra det som sagt. de brukar aldrig riktigt följa ens egen uppfattning men roligt med topplistor helt klart

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Zelaxe:

Starcraft, det är bara sjukt stort (i Korea), skulle inte säga att det är så banbrytande direkt, vad gjorde det som inga RTS gjort tidigare?

Det banbrytande är väl just i att det populariserade genren... är ju samma sak med doom, det var ju inte det första FPS:et, men det var det som öppnade flodvågen så att säga Antar att det är så de har tänkt, säger inte att det är rätt eller fel.

Såvitt jag vet så var det första spelet som erbjöd tre vitt skilda sidor att spela som. Annars var det lite "röda laget mot blåa laget", utan några större skillnader mellan dem utöver uniformerna. Starcraft erbjöd tre helt olika civilisationer, med sina egna styrkor och svagheter, som var för sig gav en helt unik spelupplevelse (jämfört med varandra).

Det är åtminstone det som jag brukar höra från de som lovordar spelet, själv var/är jag inget stort RTS-fan.

1
Skriv svar