Inaktiv
Nytt bios

Tja, Jag är inte tappad bakom en sten när det gäller datorer men nu hade jag tänkt uppdatera bios på mitt moderkort (Asus A8N32-SLi Deluxe) och jag har aldrig behövt göra det förut så jag har aldrig lärt mig heller Någon som kan beskriva lite i stora drag bara hur man gör? Har laddat senaste drivern förståss. Sen hur är det med inställningarna som är gjorda på CPU och Minnen? Detta gjorde nämligen datorbutiken åt mig, tog cpu montering


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Kör Asus program för bios updatering, den tankar hem den nyaste och installerar automatiskt, sen är det bara att starta om datorn och det är klart.


signatur
Inaktiv

ok låter ju hur nice som helst, tack


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

du förresten hur blir det med inställningarna? känner mig inte alltför pigg på att hålla på o konfigurera cpu o minnestimings då jag aldrig gjort det förut


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem
Skrivet av The Slayer:

du förresten hur blir det med inställningarna? känner mig inte alltför pigg på att hålla på o konfigurera cpu o minnestimings då jag aldrig gjort det förut

Det blir standardinställningar på allt, om du inte pillat i ditt gamla bios så får du samma inställningar ungefär.

Men gör ingen uppdatering ifall du inte upplever något problem med datorn, det är aldrig riskfritt att uppdatera bios.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

ok ska nog skita i det då för allt är inställt perfekt av datorbutiken


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

1
Skriv svar