vad hette funktionen man kunde avaktivera?

Medlem
vad hette funktionen man kunde avaktivera?

Jo innan FZ gjordes om fanns det en tråd upp där de som hade bredbandsbolagets adsl kunde avaktivera en funktion och på så sätt få bättre ping i spel. Min fråga är vad heter den funktionen? Ska nämligen ringa kundsupport på bbb och testa om det blir någon skillnad i spel om denna funktion är avaktiverad.

//redmac


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är det QoS du syftar på?
"Quality of Service"

Medlem

vet inte, låter någorlunda bekant. Vad gör QoS?

För funktionen som jag letar efter ska vara aktiverad av BBB för att den ska stabilisera någonting. Har för mig att det var så det låg till, men detta försämrar hastigheten.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Undrar precis samma sak.

Fick BBB ADSL idag och jag pingar 38 (!) till svenska qw servrar samt över 50 till utländska.

Fick rådet att ringa deras support och ta bort någon spärr men snubben på supporten sa att det inte gick?

Plz help!

Medlem

ahh, då är det inte QoS. QoS är en tjänst i windows som ser till att vissa tjänster får prioriterad nät access. normalt så är det runt ungefär 10% av din totala bandbredd.

det du söker efter är något som BBB gör på sin del, kommer inte heller ihåg vad det hette. den topicen ligger på det gamla forumet.

Inaktiv

"interlay" heter funktionen , har ringt BBB och pingen ska nu vara bättre efter att dom har "sänkt" den.

Ska bli intressant, ska testa så fort jag kommer hem, blir det problem lär ni höra av mig i denna tråden igen

Inaktiv

Har även för mig att det kallades något i stil med "korrigeringsskydd".

Medlem

Får tacka för alla kloka svar, ska genast ringa till supporten och se till att förbättra min ping, kan inte ligga efter i bf2:s intensiva strider.

btw. tror det också hette något i stil med korrigeringsskydd...ska testa att fråga med det. tack för tipset.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Varsågod Tala om hur det går bara!

Inaktiv

har du kollat upp det här ännu? Är ganska nyfiken på om det blir nån skillnad.

d0e
Medlem
Skrivet av sirdanne:

"interlay" heter funktionen , har ringt BBB och pingen ska nu vara bättre efter att dom har "sänkt" den.

Ska bli intressant, ska testa så fort jag kommer hem, blir det problem lär ni höra av mig i denna tråden igen

Det har gått 1 månad nu föfan danne. Säg hur det funkar =P

Inaktiv

Japp, det funkade, har nu 24 ms på svenska servrar och pingar 12 till sunet, mot 30 (!) förut.

Så har ni dålig ping med bbb's adsl linor och inte har testat detta alternativ, så gör det!

1
Skriv svar