Topp 5 - Jag blir tokig-spel

Medlem
Topp 5 - Jag blir tokig-spel

Klurig titel idag, va? Det är faktiskt ganska enkelt, nedan listar jag fem spel som fått mig så arg att jag brukat våld på min omgivning - och på mig själv. Det är antagligen mer en terapisession än en riktig lista. Men ni är ju snälla, det unnar ni mig. Kom bara ihåg - don't try this at home, kids!

Topp 5 - Jag blir tokig-spel

5. Ninja Gaiden

Minns ni de där gangbangande ninjorna som kastade exploderande shuriken? Det var de som gjorde det. Som triggade mig. Som satte mig på spisen och kokade mig till trehundra grader, tillsammans med en ettrig ekorre som inte kunde sluta att klösa mig i ansiktet. Det såg säkert väldigt roligt ut.

4. Mega Man

Ice Mans bana. Sektionen med de försvinnande plattformarna. Liv som försvinner. Länge, mycket. Till slut - triumf. Lättnad. Lemmar som slappnar av. Då: fruktansvärd tandvärk, ett direkt resultat av tjugo minuters käk-smulande.

3. Stuntman

Minns inte riktigt. Vill inte minnas. Det var kanske fjärde banan. Femte, säg. Jag har inte klarat den än. Jag gav upp. Men först hoppade jag upp och ner, som en furie, som en arg Kalle Anka, som en schablon på semester i klichéland. Upp och ner, till synes utan slut. Tills syret i huvudet började svikta och jag bittert segnade ner i soffan och begravde ansiktet i en kudde. Och försvann.

2. Sonic Riders

Jag har hört om folk. Som slänger kontroller i väggen. Gör dumma saker som de får ångra. Jag har aldrig varit en sådan. Nå, tills Sonic Riders då. Till mitt försvar kastade jag kontrollen i marken. Den gick inte sönder. Men ett ögonblick där drabbades jag av en faslig ångest så stark att jag än idag kan känna smaken av den.

1. Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest

Jag var kanske tretton. Och krävde inget annat än perfektion av mig själv. Speciellt så när jag spelade ett spel som inte var svårt. Varje misslyckande, varje tappat liv, belönades därför med ett hårt slag på låret, så hårt att ett rött märke genast uppenbarades tillsammans med en gnolande smärta som genomsyrade hela benet. Och, för er som undrar, aga visade sig fungera alldeles utmärkt för mig.

Bubblare: Street Fighter IV

Slutbossen Seth. Ändlöst skrikande.

#blogg

Medlem
Topp 5 - Jag blir tokig-spel

Spelat "I wanna be the guy"?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Heh. Bra lista, Jonas!

Men: Stuntman! Jag ÄLSKADE det spelet. Och hatade det. Men klarade det till slut!


signatur

Vincere vel mori.

ScoopZ: Som tur är, nej. Det verkar jobbigt.

Tommy: Brrr.


signatur

Kittens are for real!

Tokfan!

Tips till nästa gång: skriv ihop Stunt och Man, annars tror man att det är en Mega Man-boss till (det kanske det var?!)!

Ber så mycket om ursäkt, blandade ihop stavningen på filmen Stunt Man med spelet Stuntman. Detta ska inte hända igen! Så länge jag lever!

Men sen, då jävlar...


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Hoppas Sigma 2 blir lite lättare på Normal än 1:an.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Skrivet av Jonas Högberg:

Ber så mycket om ursäkt, blandade ihop stavningen på filmen Stunt Man med spelet Stuntman. Detta ska inte hända igen! Så länge jag lever!

Men sen, då jävlar...

OFÖRLÅTLIGT!!!!

Medlem

Plats 5 och 1: Word.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Plats 1: Demon's Souls


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv

Jag har aldrig sett svårigheten med just Ice Mans bana. Finns svårare banor med försvinnande block.

1
Skriv svar