Grafikkort till HL2 - Episode 1?

Inaktiv
Grafikkort till HL2 - Episode 1?

Tjena!
Jag är ny på forumet och är helkass på hårdvara. Jag undrar om någon här kan rekommendera ett schysst PCI express-kort för att få Halflife 2, Episode 1 att se bra ut? Jag har läst om "motion blur" och HDR och allt vad det heter men vet inte vart jag ska börja någonstans..

Mitt nuvarande kort är ett GeForce 6200 PCI Express 16x 256 MB som sitter i en burk tillsammans med Pentium 4, 3GHz samt 1GB RAM.

Några idéer någon? Jag behöver inte det senaste värstingkortet men något som är vassare än mitt nuvarande i alla fall skulle sitta fint.

Tack på förhand!:up:

(hoppas jag ställt frågan i rätt forum nu)

Medlem

Jorå, du har ställt den i rätt forum, men för att verkligen kunna hjälpa dig vore det bra om vi fick reda på i vilken prisklass vi ska röra oss.

Inaktiv

mitt 6800GT orkar med det spelet kanonbra i 1280x1024, HDR, 2xAA, 16xAF

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Jorå, du har ställt den i rätt forum, men för att verkligen kunna hjälpa dig vore det bra om vi fick reda på i vilken prisklass vi ska röra oss.

Jag tror jag maxar på runt 2500 kr ungefär men om det finns något kort runt 1500 så är ju det förstås intressant.

Medlem

x1800gto för 1,600:-skulle jag rekommendera. Du får förvisso lite hetare kort för 2,500. Men jag tycker inte att de är värda det om du inte har några högre krav. De är inte så mycket bättre.
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=319064&view=detailed

Medlem
Skrivet av Jinx:

mitt 6800GT orkar med det spelet kanonbra i 1280x1024, HDR, 2xAA, 16xAF

Ville bara påpeka att 20 fps inte är kanonbra.
(Såvida du inte kör low/medium på allt annat)


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Sergej:
Skrivet av Jinx:

mitt 6800GT orkar med det spelet kanonbra i 1280x1024, HDR, 2xAA, 16xAF

Ville bara påpeka att 20 fps inte är kanonbra.
(Såvida du inte kör low/medium på allt annat)

Enligt THG så ska man med de inställningarna klara 60+FPS, såvida inte han nu har en skitkass CPU.

Medlem

Men kräver EP1 mer än Lost Coast för det kan jag spela utan problem i 1280 med allt på förutom AF och AA har jag nog 4x.

Och just det , jag har ett 6800GT med 2 GB ram och AMD 3000+.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tveksamt om det skulle kräva mer. Allt beror ju lite på miljöerna. Vissa kräver mer andra minne. Det är väl möjligt att de har petat in lite mer i Ep1, men knappast till den grad att det skiljer sig så markant att man helt plötsligt måste byta kort om det flöt på bra i HL2.

Medlem

jag har ett 9800pro kör allt max, men utan aa å af


signatur

R.I.P The_maxx

M89
Medlem

Kolla in erbjudandet på Komplett.se ett 7900GT för 2500kr

Inaktiv

7900gt helt klart. Det mest prisvärda kortet på marknaden och det kommer få hl2 ep1 att flyta på som en dröm.

Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319014

kanske?
har det själv, hl2 esp1 går gallant med allt på =D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kolla in 7300GT korten, ligger på strax under tusen spänn och smiskar på grymt bra för pengarna.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Kolla in 7300GT korten, ligger på strax under tusen spänn och smiskar på grymt bra för pengarna.

hmm... DDRII och passiv kylning, funkar det verkligen bra med HDR och dylikt i höga upplösningar?

Medlem

HDR och höga upplösningar tillsammans med 7300GT är kanske inget man kör direkt, men passiv kylning har jag aldrig hört fungera bra på ett 3d grafikkort.

1
Skriv svar