Svartvit tvout 7800GTX

Inaktiv
Svartvit tvout 7800GTX

Har ett problem, när jag kör tvout på min tv med ett av mina 7800 gtx så blir det svartvit på tvn. Någon som vet vad felet är? Jag har provat bägge scart utagen på tvn och lurat grafikorterna med kompisit istället för svd utan resultat.

Inaktiv

Testa att ändra video utgången till Pal-B... Gå in där du väljer clone för att få bild på din tv. Sen så högerklickar du på den lilla tv bilden som kommer upp bredvid datorskärmen. Här ska du nu kunna ändra till pal-b.

Medlem

beror på vad du kör för inport på TV:n också.
Om det är S-video/scart eller whatnot.

I den ena av min TV:s båda scartingångar får jag bara svart/vitt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

För att den inte har RGB i en av kontakterna. Problemet kan också uppstå då man kör s-vhs och sedan stoppar den i en scart. Tydligen så leker inte pal så bra med det, så antingen kör man komponent eller så får man ha s-vhs kontakt i TVn.

Man kan även öppna sin scartkontakt och löda om en kontakt, men det är nog inte värt besväret för de flesta.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Man kan även öppna sin scartkontakt och löda om en kontakt, men det är nog inte värt besväret för de flesta.

låter spännande, hur gör man?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Man kan även öppna sin scartkontakt och löda om en kontakt, men det är nog inte värt besväret för de flesta.

Eller bara sticka in en liten mejsel, stiften går att lossa på


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

men hur och var *hoppar upp och ner*


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Man kan även öppna sin scartkontakt och löda om en kontakt, men det är nog inte värt besväret för de flesta.

Hur då? Jag menar det tar 5 min att löda en kabel, vilken kabel är det då? Jag har en förstörd scart som är öppnad. Hälften fixxat

JB
Medlem

LOL Löda? hålla på med mejlsel?

Nvidia's settings för olika PAL versioner är en finne i röven att pilla med, för det är så idiotiskt svårt navigerat.

I alla fall, skit i hårdvaran, och fortsätt pilla tills du kommer fram till massa olika PAL du kan välja mellan. Om inte PAL-G eller B blir färg för dig, så prova alla andra PAL till du får färg!

Medlem
Skrivet av JBRAA:

I alla fall, skit i hårdvaran, och fortsätt pilla tills du kommer fram till massa olika PAL du kan välja mellan. Om inte PAL-G eller B blir färg för dig, så prova alla andra PAL till du får färg!

snicksnack, det kan säkert funka för nån stackare som inte testat det redan, men det löser inte allas problem.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

JB
Medlem

Jo jag förstår vad du säger Hwergelmer. Men att komma till just den menyn där man kan prova mellan kanske 10st olika PAL versioner, är som att hitta the holy grail. Dvs det är ganska svårt. Men den menyn finns där i nvidia settings. Jag kan tyvärr inte hjälpa till att förklara steg för steg hur man kommer dit, för det är lika jobbigt varje gång de gånger sladdar har dragits ur, så man måste ställa in det igen.

Medlem

jo jag vet, har varit där minst 10 ggr och det är lika bökigt att hitta varje gång. men jag streamar allt genom xboxen iaf så jag har slutat försöka


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

JB
Medlem

ok

Jag slutade med sladd och köpte en dvd spelare som klarar divx/xvid och rena .mpg filer brännda i data-disc format, dvs utan att behövs bränna musikvideos-mpg filer som vcd disk

Inaktiv
Skrivet av JBRAA:

Jo jag förstår vad du säger Hwergelmer. Men att komma till just den menyn där man kan prova mellan kanske 10st olika PAL versioner, är som att hitta the holy grail. Dvs det är ganska svårt. Men den menyn finns där i nvidia settings. Jag kan tyvärr inte hjälpa till att förklara steg för steg hur man kommer dit, för det är lika jobbigt varje gång de gånger sladdar har dragits ur, så man måste ställa in det igen.

Så nub är jag ju inte så jag in te hittar den men har tästat ALLA pal i den. Tillochmed Tyska Haha men jag orkar inte hålla på, så jävla drygt att man behöver speciell kablars osv... Har redan köpt 2 nya kablar och en ny skart men det funkar inte. Måste nog köpa en tv med super vhs eller vad det heter. Då blire ju bara plug and play YMCA!

1
Skriv svar