Fryshackningar i source spel

Medlem
Fryshackningar i source spel

När jag spelar source baserade spel så börjar det fryshacka oavsett hur låg grafik jag har på. Det händer t.o.m i menyerna ibland.

Var på LAN nyss och datorn välte i bilen under transporten och innan dess hade jag inte detta problem. Hade kört igenom hela HL2 ep1 utan något liknande.
Jag har försökt att hitta något som sitter löst eller har lossnat men förgäves. Någon som vet mer precist vart problemet kan tänkas sitta?

Jag har även stängt av en massa icke microsoft tjänster då jag hade problem med att datorn frös när en cd sattes i, som slutade när jag stängde av tjänsterna.

BF2 och Oblivion har inte samma problem men BF2 verkar köras sämre än förr generelt.

3,6ghz HT, 2gb ram 533mhz, 7800gtx gfx kort

Medlem

öhm, testa byt ut minnena.
bara ett wildcard, men kan vara nåt sånt. väldigt känsligt för stryk (läs onådig behandling)

Inaktiv

man byter inte saker på måfå. man testar dem först. tror dock inte det handlar om hårdvaruproblem.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Oj hade helt glömt bort tråden då jag trodde att den var död.

Jag har kört en formatering och allt flyter på bättre än någonsin

Medlem

En dator brukar tåla rätt mycket stryk. Har tappat den i asfalten ett antal gånger, även ner för en trappa. *yikes* Men den klarade det fint

Inaktiv

det var chassit du tappade.
tappa datorn som den är utan någon plåtburk så skavi se.

Medlem
Skrivet av ranz00:

det var chassit du tappade.
tappa datorn som den är utan någon plåtburk så skavi se.

Eh? Jag tror inte han menar att han tappade ett tomt chassi...

Inaktiv

diskar tål definitivt inte att tappas hur som helst, och moderna kylanordningar tycker inte heller om stora krafter. vad detta nu hade med tråden att göra...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nea, han sa att lådan välte i bilen och trodde nåt gick sönder. Jag har aldrig slått sönder nåt innuti datorn genom transport eller tappning. Bara chassit som fått skador. Tunga KF's kan väl skada CPU gissar jag, men jag har av erfarenhet lärt mig att en dator tål mer än man kan tro.

På tal om att tappa grejer hur som helst i asfalten. Jag körde en barnvagn med skärmen i, och när jag körde ner för en trottoar flög den i backen. Den klarade sig fint, använder den än idag. Det är dock ingen vacker syn.

Inaktiv

vad man kan tro är högst individuellt, och min erfarenhet är precis den motsatta.
även när det gäller observationer av andras troende...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar