Firefox förstår inte att den är ansluten till internet

Inaktiv
Firefox förstår inte att den är ansluten till internet

Tja!

Lät tjejen vara vid datorn för länge och nu funkar den inte som de ska.. Vet inte hur hon har lyckats men...

När jag ska använda Firefox så får jag alltid ett "servern kan inte hittas" medelande men jag har inga problem att surfa med IE.

Jag har provat att ominstallera Firefox och gjort en systemåterställning men inget funkar.

Någon som har några tips man kan testa?

Medlem

Om du går till toppmenyn och klickar på 'Arkiv', är alternativet 'Arbeta nedkopplad' förbockat?

Inaktiv

haha! nej.. Som "tur" är inte problemet riktigt så basic.

Inaktiv

tools->options->connection settings


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

tools->options->connection settings

Har redan valt att den är direktansluten till internet. Vilket var orginalinställningen. Hjälper icke.

Kan inte förstå varför FF vägrar funka.

Alla förslag är välkomna.

Inaktiv

Det råkar inte vara så att en ruta där det stod nåt i sil med "allow access to internet" dykte upp och nu är vald till "no"?

Inaktiv

Mycket möjligt, tjejen kan ha klickat ja till vad som helst. Men jag har kollat både Norton och Windows brandväggen och båda ger FF full tillgång på alla portar.

Inaktiv

fråga tjejen?

Inaktiv
Skrivet av You Love Me:

fråga tjejen?

hahahaha!

Inaktiv

Jag skulle gjort en sökning efter spywares och dyligt också. Jag råkade en gång ut för att min webbläsare slutade fungera efter att jag satt - vad den nu hittade - i karantän. Webbläsaren ville bara fungera om jag släppe lös allting fritt på hårddisken igen... Vad som helst verkar kunna vara felkällor numera

1
Skriv svar