DICE om Battlefield Heroes systemkrav

Medlem

Ska bli kul att testa. ^^

Medlem

Man får vad man betalar för, eh, hur har dom tänkt finansiera detta???
På något vis skall ju detta betala för sig.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Jag hoppades lite lätt på en macversion... det hade varit kul att ha ett litet trevligt spel för LAN på jobbet eller när man sitter på laptopen.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Man får vad man betalar för, eh, hur har dom tänkt finansiera detta???
På något vis skall ju detta betala för sig.

EAs nya Play 4 Free modell:

Citat:

Play 4 Free" model, which will see the game released for free with revenue generated from advertising and micropayments.

Advertisements will appear on the website and the 'front-end' of the game although none will appear in-game, while micropayments may be made for additional items to customize the appearance of players' avatars without any gaming advantage.

Medlem

Så micropayment är lite som Hellgate Londons månadskostnad, lite snyggare grejer men annars samma förutsättningar.

ja ja, hoppas det blir bra, det ser skoj ut.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Avstängd

IronHide: Skulle det inte vara en massa reklam eller något i spelet? Kommer inte ihåg.

Medlem

Vet inte ifall folk har missat att vissa grejor i spelet kommer att kosta pengar. Det är dock inte nödvändigt att köpa dessa för att kunna spela.


signatur

//Schmoo

Medlem

Sitter det en gubbe på messersmithens (högra planet) vänstra vinge?
(Bilden i vänsta hörnet)

Medlem
Skrivet av KrejzY:

IronHide: Skulle det inte vara en massa reklam eller något i spelet? Kommer inte ihåg.

Dice påstår att reklamen finns runt spelet, webbsidor, laddningssekvenser o dyl. men inte i själva spelsessionerna.(inga posters med pampersreklam på väggarna eller pansarvagnar)

Skrivet av Wobbler!:

Sitter det en gubbe på messersmithens (högra planet) vänstra vinge?
(Bilden i vänsta hörnet)

Om du titta på premiärfilmtrailern så ser du att det sitter folk på bägge vingarna!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Skrivet av IronHide:

Om du titta på premiärfilmtrailern så ser du att det sitter folk på bägge vingarna!

Haha, det är sån inställning man ska ha när man gör spel! Skit i vad som är realistiskt - om det dyker upp ett "fel" som visar sig vara roligt så ska man jobba vidare på det, inte ta bort det!

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Apkatt:

Gb = gigabit, Mb = megabit

Folket på Dice borde ju känna till detta...

Med Gb el. Mb menas oftast Gigabyte, Megabyte.

När man pratar om bit skriver man oftast ut "bit"
t.ex. Mbit el. Kbit, eller när man pratar om hastighet skrivs det som Mbps/Kbps. Då är det också "bit" som benämns.

Det är banorna man bör tänka i, även om det korrekta sätten att förkorta benämningarna egentligen är t.ex:

KB el. kB = Kilobyte
kb el. k = Kilobit

Javisst, det slarvas överallt. Inte äns MB är egentligen rätt (MiB, GiB osv.). Men just "Mb" betyder inget annat än just "megabit" även om utvalda delar av branschen skiter i det.

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

Så micropayment är lite som Hellgate Londons månadskostnad, lite snyggare grejer men annars samma förutsättningar.

ja ja, hoppas det blir bra, det ser skoj ut.

Nej, micro payments är för att köpa nya utseenden till karaktärerna.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Skrivet av Apkatt:

Inte äns MB är egentligen rätt (MiB, GiB osv.).

"MB" är megabyte, "MiB" är mebibyte jue.
http://en.wikipedia.org/wiki/Byte

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Apkatt:

Inte äns MB är egentligen rätt (MiB, GiB osv.).

"MB" är megabyte, "MiB" är mebibyte jue.
http://en.wikipedia.org/wiki/Byte

Ja, men när vi skriver MB så menar vi ju MiB.

Medlem
Skrivet av Apkatt:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Apkatt:

Inte äns MB är egentligen rätt (MiB, GiB osv.).

"MB" är megabyte, "MiB" är mebibyte jue.
http://en.wikipedia.org/wiki/Byte

Ja, men när vi skriver MB så menar vi ju MiB.

The mebibyte is closely related to the megabyte ( MB ), which can be a synonym for mebibyte, or refer to 106 bytes = 1,000,000 bytes, or even refer to 1,000 times 1,024 bytes (e.g. the 1.44 MB floppy disk), depending on context (see binary prefix for background). The three numbers are relatively close together, but mistaking the three has nonetheless led to consumer confusion and even legal disputes. There are times when it is necessary to know the exact size of a file, for example, or exactly how much space remains on a storage device.

The unit was defined by the International Electrotechnical Commission (IEC) in December 1998. Use of mebibyte and related units is endorsed by IEEE and CIPM in contexts where use of a binary prefix makes sense, in order to protect the unambiguous decimal meaning of the "mega" prefix. The binary unit is in wide use by the consumer software industry, but the use of the "mebi-" prefixes is not. This leads to confusion where 220 (1,048,576) bytes is displayed as 1 MB instead of 1 MiB. For example, Windows XP will show a file of 220 bytes as "1.00 MB" in the properties dialog. Likewise, a file of 106 (1,000,000) bytes is reported as "976 KB".

EDIT : Typos

Skrivet av Apkatt:

Ja, men när vi skriver MB så menar vi ju MiB.

Mjo, men om tillräckligt många missförstår en term så tycks ju missförståndet tillslut bli den korrekta betydelsen. Annars skulle det inte funnits någon poäng med att introducera "MiB" i efterhand...

Lite samma begreppförbistring som dataspel/datorspel. Hur länge ska "dataspel" behöva vara ett accepterat ord i det svenska språket innan vi som är griniga besserwissrar erkänner det?

Medlem

Trailern och förhandstitten får mig att tro att spelet är rätt lovande

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av darkthunder:

Älskade BF:H trailern:

- You don't go to the shop
- You don't enter your credit card details
- You don't download it from Bittorrent (gratisreklam ThePiratebay)

Har de lagt in nått som direkt refererar till piratebay i trailern eller (Vilket jag gissar att de inte gjort, duh)? För jag förstår inte varför det skulle vara gratisreklam för just ThePiratebay för att de nämner bittorrent vilket är ett PROGRAM som används till hur många torrentsidor som helst.

Nu har jag varit petig nog. Hoppas det blir ett trevligt spel iaf

De visar en bild på Piratebay och säger " You don't download it from Bittorrent ".

Medlem

Fan vilken diskussion det blev av MB, GB, Kb osv. Hehe.
Alla vet ju att när vi pratar om datamängd så tolkar vi alltid Kb, Mb osv alltid som Megabyte, Kilobyte, oavsett versaler och gemener.

Pratar man om hastighet, Mbit/Mbps eller Kb/s etc. så är det alltid Megabit, Kilobit osv.

End of story.

Medlem

Bra, då kan fler spela det

Inaktiv

Jag tycker att det här är en skitbra idé. Låga systemkrav och spelet är gratis, ingen månadskostnad men tex vapen och säkert olika skins kostar pengar. Vad innebär detta för konsumenten? jo man kan prova spelet gratis och laglydigt utan att behöva uppgradera för 10k kr. Är det bra köper man sina vapen skins osv och bekostar utvecklingen av spelet samt drift. De som förlorar på detta är de som gör hypade skitspel.

Även om det här kommer bli värska skitspelet kommer jag lägga mist 500 spänn på lullull för att visa mitt stöd till idén och visa att det finns ekonomiska underlag för detta. Hoppas att vi PC-gamers kommer sluta upp till detta och pynta lite så det kommer mer kvalitétsgratisspel! Vem är med mig!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

Jag tycker inte att höga systemkrav automatiskt är samma sak som bra grafik. Får skillja lite på den konstnärliga biten (media) och den tekniska (kod/prestanda).

Medlem
Medlem

Fyfan vad jag längtar efter det här :O!
Ska bli kul att äntligen få någon anvädning för laptopen i skolan (Alla har vars en laptop och just nu sitter vi mest och spelar skitspel)!

Medlem

bara det inte blir att man behöver betala för att skapa egna servers


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Inaktiv
Skrivet av Master_johan:

bara det inte blir att man behöver betala för att skapa egna servers

varför skulle det vara så hemskt. Det är ju knappast gratis att utveckla mjukvaran och man kan ju alltid ta betalt(garanterade slots) eller ha serverreklam.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Hehe...kommer inte bli värsting spel men kommer bli säkert kul...

Medlem

Detta är rätt väg att gå. Jag tror detta har potential att bli något riktigt stort. Helt klart givet att jag ska testa det.

Medlem

Lyckas DICE med det här kommer de att få en rejäl goodwill-boost.

Medlem
Skrivet av Master_johan:

bara det inte blir att man behöver betala för att skapa egna servers

Vad jag förstår så kommer man inte kunna sätta upp egna servrar. Däremot ska man kunna skapa en grupp (clan) som har förtur och garanterad plats på en "egen server"

Från http://planetbattlefield.gamespy.com/View.php?view=Gameinfo.D...

Citat:

Possibility of a clan feature with a micro transaction to ?hire a server? where they would have preference on and be guaranteed to have a spot

123
Skriv svar