Tips på trådlös "gamermus"?

Medlem
Tips på trådlös "gamermus"?

Jag fixade just trådlöst tangentbord + mus så jag kan lira på lcdtvn, tangentbordet är jag jättenöjd med men musen är helt värdelös, den laggar och är bara allmänt äcklig, får köra med usb musen så länge.
Undrar om någon kan tipsa om någon schysst trådlös mus som funkar bra, det viktigate är att den laggar så lite som möjligt, antal knappar och så är inte så intressant bara den har två knappar + scrollhjul är jag nöjd:)

Medlem

Logitechs Mx1000 och G7 är väl de som är bäst då.

Medlem

What he said


signatur

En styck signatur.

Medlem

Hur är en mus som är "äcklig"?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag har logitech mx900 och gillar den, vissa kan tycka att den är lite stor/tung för gaming, men passar bra för mig.


signatur

I never hate in plural.

MFC
Medlem

MX1000 rockar!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Logitech FTW! Jag anser att MX1000 är den skönaste gaming mus som jag själv någonsin använt. Stor, tung och robust. Av alla sladdlösa möss jag ägt så har Logitech slagit de andra med hästlängder.

Medlem

jepp.. MX1000 är skön och bra


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Den är "äcklig" för att den laggar och har otroligt dålig precision:)
Kollat runt en del och det står mellan mx1000 och G7, tycker G7an är snyggare:)

Tror jag plockar upp en mx1000 imorrn, den varkar ju fått bra i alla tester:)

MFC
Medlem

ordet "snygg" existerar inte när jag väljer mus.. allting hänger på känslan

vidhåller att MX1000 är den bästa musen!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ska plocka upp den imorgon på eftermiddagen och se om jag håller med..:P

Medlem

Jag hänger på här på den här tråden (tack för svaret om hur en mus är "äcklig").
Jag är intresserad av att börja använda trådlöst eftersom jag flyttar till lägenhet där jag ska koppla datorn till projektorn. Men den är ca 10m bort, luftvägen genom en vägg.
Hur gör jag smidigast för att kunna ta med mig tangentbord och mus när jag vill sitta i soffan och titta på datorn via projektorn? Finns det någon USB-förlängare som tar emot signalen från tangentbord/mus och sen för det vidare till datorn? Gissar att 10m är för långt för trådlöst?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Fixade musen idag och är helt nöjd, den är helt överlägsen den gamla trådlösa och nästan samma precision som den med sladd jag hade innan.
Klart godkännt:)

Måste införskaffa en musmatta dock, det är inte så lyckat att försöka köra den på ett soffbord av glas..:)

Föresten vad har ni för inställningar på musen?

1
Skriv svar