Logitech MX-1000 med mysko drivisar?

MFC
Medlem
Logitech MX-1000 med mysko drivisar?

Har kört med MX-1000 ett tag, till den får man "SetPoint" och mig veteligen har det funkerat bra tidigare men nu får jag bara två flikar i SetPoint, en med "informationsresurser" och en med "indikatorinställningar".

Jag kan inte ställa in någonting med musen längre. Under kontrollpanelen -> Mus så har jag en "SetPoint" flik men det blir bara same crap, SetPoint startar och jag har två meningslösa flikar. Vad jag kan läsa mig till ska SetPoint ha en flik till med inställningar för musen men jag får inte upp något.

Kan tillägga att jag kör XP och har av andra skäl provat formatering osv utan resultat.

Några tips eller ska det vara så?

Alla knappar funkar för övrigt utom "blädderknappen" som är mitten mellan de två andra "<- X ->" vid tummen (ni som har den förstår nog vad jag menar hoppas jag).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Jag har två "huvudflikar" i SetPoint uppe till höger som är gröna; dessa ligger horisontellt jämte varandra. Den ena heter "My Mouse" och den andra "Tools"...om jag går in i "Tools"-fliken får jag upp två flikar till vänster som är i vertikalt läge dvs under varandra. Dessa två flikar stämmer bra in på din beskrivning. Du ska nog klicka på den andra huvudfliken för att kunna ändra inställningar på din mus...om den är borta så tycker jag nog att du ska installera om drivisarna

MFC
Medlem

Jag har bara "Tools" (Verktyg), det är det som är problemet.. spelar ingen roll hur jag gör. Ska dock prova köra med engelska versionen (den du verkar ha) och se dom det funkar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av MFC:

Jag har bara "Tools" (Verktyg), det är det som är problemet.. spelar ingen roll hur jag gör. Ska dock prova köra med engelska versionen (den du verkar ha) och se dom det funkar.

Dra på trissor (och trosor)!

Det funkade. Tydligen bör Logitech fixa sin svenska version av SetPoint för den fungerar INTE. Nu kan jag ställa in allting med musen, engelska men wtf.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

nice, skulle precis föreslå att testa en annan drivare när jag uppdaterade sidan och såg att du låg steget före


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

MFC
Medlem

Ännu en gång bevisat att översättningar av mjukvara skiter sig.. på andra sätt än de grammatiska. Skitsamma, det funkar trots att det är samma version på skiten.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ville bara tacka för den hjälp jag fick av denna tråd, löste samma problem för mig på min nya MX518.
Har inga som helst problem med min MX700 vad gäller settings dock.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar