Alvarliga problem, datron stängs av efter 5 sek

Medlem
Alvarliga problem, datron stängs av efter 5 sek

Så fort jag försöker sätta på datorn så stangs den av efter ett par sekunder, och går inte att sätta på om jag inte brtyer strömförbindelsen ett littet tag.
Men om jag gör det så hander ändå bara samma sak

Någon som vet vad som kan vara problemet?

Medlem

hmm, min första tanke är att du har ett underdimensionerat nätaggregat.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Fick igång datorn efter att ha pluggat ut, och in allt. Utan lycka. Men efter att bara tagit ut floppydriven så fungerade det.

Jag upgraderade mitt nätagg för ett tag sedan så det är nog inte problemet, men grafikkortet har aggerat lite konstigt.

Medlem

Iom att det funkade när du drog ur floppyn (som drar ström) så är det nog nätagget som inte klarar av att driva datorn.


signatur
Medlem

Datorn startade när allt var i, men klagade på floppy driven så jag bara drog ut den, använder inte den ändå.

Har kört I minst en månad utan problem med det ny a nätagget. Det är bättre än mitt förra, som körde alla mina prylar i över ett år.
Dessutom blev datorn mycket stabilare efter att jag hade bytt nätagget.

Medlem

Lånar tråden lite. Har fått en dator som jag ska laga, problemet är den att när den bootar så dör den vid windowsloggan helt. Startar inte om eller nåt utan blir svart helt och så får jag stänga av. Tror på nätagget som sviktar eller vad kan det vara?


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem

Kan vara minnena

Medlem

kolla så att Din CPU är inne, hehe hände samma sak med mig en gång eftersom jag flyttar runt datorn helatiden så pluggades CPU'n ut hehe . Öppna burken och kolla så att allt är i


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

1
Skriv svar