Hjälp, hårddiskproblem

Medlem
Hjälp, hårddiskproblem

Hej.
Jag ska nu försöka beskriva mitt problem för er så gott jag kan för att kunna få största möjliga hjälp av er, ursäkta om något inte är så sammanhängande som det borde vara men vid denna tidpunkt så är jag trött, dels för att klockan är mycket och sen har jag dragit i mig några pripps

För några dagar sedan skulle jag installera w2k pro på min dator som tidigare hade xp home bara för att jag ville köra xp home på en annan dator och har bara 1 licens.

efter att det strulade med installationen på min sata disk så tänkte jag köra in den på en av mina vanliga gamla ide diskar (den största av dem) och stängde helt enkelt av sata disken (drog ur sladdarna) och slängde över min backup på den minsta ide disken, stängde sedan av den oxå (för att inte blanda ihop diskarna vid installationen av w2k.)

Installerade w2k och allt var klart, skulle dra in mina backupgrejjer från "D" då står det " disken är inte formatterad, vill du formattera den nu" ???

Hjälp! det är ju skitviktiga grejjer på den ju!

Kan det hjälpa att installera xp igen eller har det skitit sig rejält ?


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

drivrutiner till controllern?
prova något av alla de dataräddningsprogram som finns...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

windows 2000 stöder förmodligen inte en såpass stor hårddisk, installera alla service pack o uppgraderingar. Sen provar du igen. På XP funkar inte vissa större diskar innan man lagt in Service pack 2, detta är nog nåt liknande.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv
Skrivet av The Slayer:

windows 2000 stöder förmodligen inte en såpass stor hårddisk, installera alla service pack o uppgraderingar. Sen provar du igen. På XP funkar inte vissa större diskar innan man lagt in Service pack 2, detta är nog nåt liknande.

137GB eller något sådant är det väl?

Medlem

ja, på xp utan sp1 är det 137


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det gick inte med xpsp2 heller.
However så har jag använt getdataback för att få tillbaka de viktigaste filerna, det tog väl bara sådär 6 timmar all musik får jag väl rippa igen


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

problemet är att om man stoppar in disken i ett os som inte stödjer den storleken brukar det fucka upp allting, då är det försent att ångra sig. jag har varit där själv ganska nyligen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

problemet är att om man stoppar in disken i ett os som inte stödjer den storleken brukar det fucka upp allting, då är det försent att ångra sig. jag har varit där själv ganska nyligen

Fast det var bara en 40gb disk.
Och den andra (120gb) var inga problem.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

nähä, ok. jag som förutsatte för mycket då


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar