Sätta i en CD = Datorn fryser

Medlem
Sätta i en CD = Datorn fryser

Sen jag laddade hem en mini image för bf2 (ja jag har köpt spelet) för att slippa ha i DVDn hela tiden så har datorn börjat låsa sig så fort en cd/dvd sätts in eller om jag på något sätt får läsaren att försöka läsa.

Har kört en full scan av datorn med norton 2006, ad-aware, prevx1, ewido anti malware, registry fix och spybot search and destroy men förgäves.

Även när jag mountar en image i deamon tools så låser sig datorn. Dock så händer detta "ibland". Trodde jag fått bort problemet då allt började funka igen efter att ha scannat men det har återvänt. Har trixat med enhetsförteckings namnen på läsarna och använt diverse "hide" program men inget hjälper.

Läste om att man borde gömma te.x deamon tools innan man mountar vissa saker för att inte bli "Blacklisted". Jag ignorerade detta med BF2s mini image, kan det vara orsaken?

Har en HP dvd740 brännare och en vanlig dvd-rom.

Edit: Om jag har CDn/DVDn i brännaren innan windows startar så kan jag köra helt normalt.

Tack i förhand

Medlem

Stäng av deamon tools när du ska sätta i en annan skiva, det var så jag löste det problemet när jag hade det


signatur

En styck signatur.

Medlem

Okej, provar nu, håller tummarna.

Medlem

provade t.o.m att avaktivera den virtuella romen men icke.

Det konstiga är att om jag låter de sitta i efter omstart (mount och cd) så funkar de prima tills jag ska byta.

Medlem

Hmm, tyvärr ;/ Kan inte hjälpa dig då. Hoppas någon annan kan


signatur

En styck signatur.

Medlem

EDit: USB funkar nu tydligen normalt.

Provade i felsäkert läge ooch då funkade allt normalt.

Försökte köra SFC /scannow men då den begärde win xp home skivan så vägrade den. Tryckte försök igen men ingen skillnad. I felsäkert läge kunde inte ens "SFC /scannow" starta.

Uppdaterade bios men hjälpte inte.

Tomma skivor funkar in och ur utan problem.

Verkar som jag får göra en formatering, men finns det inget sätt att bara installera om windows mappen i sig?

Medlem

Hm tydligen så var det en icke windows tjänst som dödade datorn.

Problem fixat

1
Skriv svar