Age of Conans systemkrav släppta

Robot
Medlem
Age of Conans systemkrav släppta

Är långt över rekommenderat


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var ju inte så farligt ändå... Så kanske man kan lira utan att det laggar med andra ord


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Är långt över rekommenderat


signatur

Veni Vidi Vice

Spelet kommer med andra ord INTE bli en försäljningssucce. Bered er på "PC som spelplattform är DÖD"-uttalanden från både Funcom och andra om ett halvår.

Edit: Ha, läste lite fel eftersom rekommenderat-delen blev förskjuten när man läser från forumet Trodde GF7950GX stod som minimum...

Då var det ju iaf inte lika farligt.

Verity, rekommenderat är Core 2 Duo 2,4GHz, vilket är avsevärt snabbare än P4 3,0GHz.

Medlem

minimum 3GHz och rekommenderat 2,4 GHz, hmm

Medlem
Skrivet av Verity:

minimum 3GHz och rekommenderat 2,4 GHz, hmm

3 GHz * 1 < 2,4 GHz * 2.

Medlem

peak_performance: MMO-spel går inte att piratkopiera och är i stort sett den enda genren som håller PCn kvar, AoC kommer helt klart att sälja, det har jag inget tvivel om, det är det mest bokade PC spelet just nu förutom Wrath of the Litch king ifrån vad jag kan finna. Är dessutom bokat mer än något konsollspel på Webhallen.com.

Verity:3 GHz på en single core processor och 2,4 GHz på en dual core.

Tror för övrigt detta spel kommer bli riktigt schysst även fast det kanske inte lever upp till hypen när det släpps, kommer helt klart finnas opolerade element.

Standarden har för övrigt höjts efter Crysis så fler personer har fetare datorer än tidigare. Crysis sålde dåligt för det pushade kraven, alla spel som lägger sig strax under det bör ha en schysst chans.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

inte intresserad av spelet men vill påpeka att det ska nog så geforce 6800 eftersom att 5800 inte finns

Edit wtf finns ju visst:O


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Skönt att man har ett rekommenderat system. Bara grafikkortet som ska uppgraderas, förmodligen till sommaren då HD4780x2 kan komma(Håller tummarna). Mer minne blir det nog också.

Inaktiv

Fint fint.. blir o köpa en ny dator för 5000 Det har man ju liggandes nånstans

Medlem
Skrivet av Preed:

Standarden har för övrigt höjts efter Crysis så fler personer har fetare datorer än tidigare. Crysis sålde dåligt för det pushade kraven, alla spel som lägger sig strax under det bör ha en schysst chans.

Du tycker 1 miljon sålda kopior är dåligt?

Säkert lite mer nu.

Medlem

lirar betan på min 2,4 duo och 8800gts funkar fin fint

kör i 1680x1050 allt på max och 2xFSAA 8xAF.

Medlem
Skrivet av Oneone:

lirar betan på min 2,4 duo och 8800gts funkar fin fint

kör i 1680x1050 allt på max och 2xFSAA 8xAF.

Får jag vara din vän?

Skrivet av Preed:

peak_performance: MMO-spel går inte att piratkopiera och är i stort sett den enda genren som håller PCn kvar, AoC kommer helt klart att sälja, det har jag inget tvivel om, det är det mest bokade PC spelet just nu förutom Wrath of the Litch king ifrån vad jag kan finna. Är dessutom bokat mer än något konsollspel på Webhallen.com.

Allvarligt? Är det så efterlängtat alltså? Jag som trodde det bara var "insatta" spelare som såg fram emot det. Där ser man.

Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Preed:

peak_performance: MMO-spel går inte att piratkopiera och är i stort sett den enda genren som håller PCn kvar, AoC kommer helt klart att sälja, det har jag inget tvivel om, det är det mest bokade PC spelet just nu förutom Wrath of the Litch king ifrån vad jag kan finna. Är dessutom bokat mer än något konsollspel på Webhallen.com.

Allvarligt? Är det så efterlängtat alltså? Jag som trodde det bara var "insatta" spelare som såg fram emot det. Där ser man.

Dags att vakna. Det finns en massa Conan Fans som ser fram mot detta. Förmodligen även WoW spelare som vill ha ett mer moget spel.


signatur
Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Spelet kommer med andra ord INTE bli en försäljningssucce. Bered er på "PC som spelplattform är DÖD"-uttalanden från både Funcom och andra om ett halvår.

Ett MMO behöver inte alls bli lika stort som WoW för att gå bra. Finns många andra idag som har en handfull servrar och ändå rullar på.

Däremot så verkar intresset för Conan stort, så jag tror att det kommer sälja bra. Sen återstår ju att se hur bra spelet egentligen är. Funcom har ju stor tidigare erfarenhet från MMO, men det är ändå inte lätt att komma med ett spel nu när WoW finns som måttstock.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Preed:

peak_performance: MMO-spel går inte att piratkopiera och är i stort sett den enda genren som håller PCn kvar, AoC kommer helt klart att sälja, det har jag inget tvivel om, det är det mest bokade PC spelet just nu förutom Wrath of the Litch king ifrån vad jag kan finna. Är dessutom bokat mer än något konsollspel på Webhallen.com.

Allvarligt? Är det så efterlängtat alltså? Jag som trodde det bara var "insatta" spelare som såg fram emot det. Där ser man.

Dags att vakna. Det finns en massa Conan Fans som ser fram mot detta. Förmodligen även WoW spelare som vill ha ett mer moget spel.

Jag kan flika in med att jag inte sett fram emot ett spel så här mycket sen Diablo 2. 8)


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Själv sitter man på en:

2.80 Ghz
1GB Ram
Geforce 5900 FX

Vågar man chansa?

Inaktiv

Tror ni det flyter på någorlunda bra med följande specs:
Acer 5920G
Intel C2D T7300
2GB DDR2
8600GT 256MB


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem
Medlem

Se där ja, inte så blodigt.

Får se när jag uppdaterar min burk, i sitt nuvarande skick så klarar den inte detta.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

heli och ddly, försök komma med i betan, de släpper in hyffsad mycket folk till stress testen, så får ni se hur det flyter.
Och heli, shoppa 1 gig till minne, inte alltför dyrt.

Medlem

Generösa minimumkrav.

Medlem

Föräldraskydd är väl onödigt då minderåriga inte ens får spela det...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Verity:

minimum 3GHz och rekommenderat 2,4 GHz, hmm

3 ghz singlecore och 2,4 ghz dualcore antagligen

Medlem
Skrivet av NympH:

Föräldraskydd är väl onödigt då minderåriga inte ens får spela det...

Vi blir aldrig vuxna ur våra föräldrars synvinkel, bara äldre.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:
Skrivet av NympH:

Föräldraskydd är väl onödigt då minderåriga inte ens får spela det...

Vi blir aldrig vuxna ur våra föräldrars synvinkel, bara äldre.

Ahh, Konfucius e med i tråden

Fan, två månader på mig att fixa nytt, ngn som har en bra värdetransport på lut? Kanske skulle frågat det i flashbacks forum istället...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Är långt över rekommenderat

Kanon ju, dom flesta här har varit oroliga för din skull


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blodrädda kan glädja sig åt att Vistas föräldraskydd implementerats.

Fan vad nice om det fanns ett option in game "dont allow mother to enter room" eller "dont alow father to suddenly ask you do help him do a 2 hour work when you just menaged to get a group going after 3 hours of trying".

Givet köp isåfall

12
Skriv svar