Inaktiv
Ta isär en laptop

Ska försöka få ut hårddisken från min laptop (Acer Inspire) men jag kan inte klura ut hur jag får bort höljet? Jag har tagit bort batteriet och skruvat bort alla skruvar på undersidan men den vägrar att släppa efter helt. Det är som att något fortfarande håller fast höljet.

Hur ska jag egentligen gå tillväga för att på ett lätt o smidigt sätt få ut hårddisken?

MVH
Magnus

Medlem

Ta en slägga, eller en motorsåg........ vet jag.

(ironi)^


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vet inte hur din dator ser ut men min VAIO PCG-Z505RX sitter fast i högtalarna som är en del av burken högst upp där skärmen sitter fast. Så jag måste plocka av plasten som sitter över högtalarna för att få av bottenplattan.


signatur
Medlem

Hmm, det är ju lite konstigt att inte hddn sitter i en löstagbar vagga. Att ta isär hela datorn brukar hursomhelst vara bökigt, ofta är det massa sladdar som går mellan. Sen är det lätt att missa några skruvar också, under batteriet cdromen etc...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag kan öppna chassit lite grann, det ser ut som att något under DVD-spelaren sitter fast och vägrar släppa.. bah, blir galen på skiten, men jag måste få ut HDn på något sätt.

Medlem

hmm, tagit bort alla "plattor" på undersidan? Av de laptops jag har bytt hd på så har den alltid suttit så man lätt kommer åt den på undersidan bakom en platta. Kolla annars deras hemsida så brukar det finnas en manual som visar vart saker sitter då hd är något som man brukar få byta själv.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

ja, det var det jag menade med "vagga". om det nu inte finns någon sån ska du iaf ta bort dvd och sånt innan du försöker ta isär burken


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

annars så brukar det finnas datorbutiker som kan göra de gratis eller kräva en hutlös summa pengar runt 200 kr för de (det kan vara lite krångel och kan krävas lite våld så vill man vara säker så kan det vara värt att betala 200 kr).


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar