Operation Flashpoint 2 plåtat

Medlem
Skrivet av MB?:

Tror faktiskt detta inte är concept art. kolla noga på marken och på delar i bilderna, ser formning av polygoner rätt bra där och AF på marken. tor det är in-engine bilder fast redigerade med lite blur effecter och färgjusteringar.

Japp, skulle faktiskt kunna vara ingame. Håller med. Jäkla snyggt gjort men inte mycket före CoD4 rent grafiskt och det är ju redan ute. Tror också att den realistiska ljussättningen gör väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av MB?:

Tror faktiskt detta inte är concept art. kolla noga på marken och på delar i bilderna, ser formning av polygoner rätt bra där och AF på marken. tor det är in-engine bilder fast redigerade med lite blur effecter och färgjusteringar.

Japp, skulle faktiskt kunna vara ingame. Håller med. Jäkla snyggt gjort men inte mycket före CoD4 rent grafiskt och det är ju redan ute. Tror också att den realistiska ljussättningen gör väldigt mycket.

Läs min förra post, det är inte ingame bilder(codemasters har själva sagt detta)

Går ju knappast att jämföra COD4 med OFP eller liknande spel.
COD4 är ju inte någon direkt höjdare av avancerade motorer mer än gameplay kanske.

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av MB?:

Tror faktiskt detta inte är concept art. kolla noga på marken och på delar i bilderna, ser formning av polygoner rätt bra där och AF på marken. tor det är in-engine bilder fast redigerade med lite blur effecter och färgjusteringar.

Japp, skulle faktiskt kunna vara ingame. Håller med. Jäkla snyggt gjort men inte mycket före CoD4 rent grafiskt och det är ju redan ute. Tror också att den realistiska ljussättningen gör väldigt mycket.

Läs min förra post, det är inte ingame bilder(codemasters har själva sagt detta)

Går ju knappast att jämföra COD4 med OFP eller liknande spel.
COD4 är ju inte någon direkt höjdare av avancerade motorer mer än gameplay kanske.

Jag hade läst din förra post i vilken du också skrev "tror", vilket inte direkt kan tas för sanning. Eller hur?

Fanns visst fler bilder att se för den som missat det. Jag hade i.a.f. bara 2 bilder ursprungligen att titta på om jag följde FZ länk.
http://www.pcgames.de/aid,635387/Operation_Flashpoint_2_Drago...

Medlem

bah ser ut som nåt min polare kunde ha ritat ihop
nee jag tror mer på Armed assault 2 som verkar gå tebax till rötterna och massor med förbättringar efter fansens requests.
troligtvis buggfriare också och a.i som kan kika runt hörn och göra mera avancerade moves än tidigare. probs blir väll att man kmr få fixa dual core...

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Bush:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av MB?:

Tror faktiskt detta inte är concept art. kolla noga på marken och på delar i bilderna, ser formning av polygoner rätt bra där och AF på marken. tor det är in-engine bilder fast redigerade med lite blur effecter och färgjusteringar.

Japp, skulle faktiskt kunna vara ingame. Håller med. Jäkla snyggt gjort men inte mycket före CoD4 rent grafiskt och det är ju redan ute. Tror också att den realistiska ljussättningen gör väldigt mycket.

Läs min förra post, det är inte ingame bilder(codemasters har själva sagt detta)

Går ju knappast att jämföra COD4 med OFP eller liknande spel.
COD4 är ju inte någon direkt höjdare av avancerade motorer mer än gameplay kanske.

Jag hade läst din förra post i vilken du också skrev "tror", vilket inte direkt kan tas för sanning. Eller hur?

Fanns visst fler bilder att se för den som missat det. Jag hade i.a.f. bara 2 bilder ursprungligen att titta på om jag följde FZ länk.
http://www.pcgames.de/aid,635387/Operation_Flashpoint_2_Drago...

Kommer inte ihåg vad som sas exakt men de är förrendrade.
Och dessa bilder är inte nya, flera av dem släpptes i september(dålig kvalité) och i bra kvalité släpptes alla 2007.
http://www.operationflashpoint2.info/news.php?rowstart=21

Medlem

btw en förhandstitt på Arma 2översatt på den här sidan. med bilder o info o så.

http://www.freewebs.com/tacticalgamingrefuge/armedassault2pre...

Medlem

wow är det där ingame?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

wow är det där ingame?

Om du menar flashpoint2 bilderna, så är svaret NEJ.

Medlem
Skrivet av Bush:

Kommer inte ihåg vad som sas exakt men de är förrendrade.
Och dessa bilder är inte nya, flera av dem släpptes i september(dålig kvalité) och i bra kvalité släpptes alla 2007.
http://www.operationflashpoint2.info/news.php?rowstart=21

Om de nu är förrenderade så är det inte så konstigt att jag var imponerad av ljussättningen...
Lite synd faktiskt.

Bilderna var i.a.f. nya för mig (påstod inget annat heller) men tack ändå för informationen.

Medlem

Felet med BIS är att de fan aldrig lyckas komma upp i bra kvalitetsnivå, det är fan alltid ngn del som är amatörmässigt gjord, tex ljudet i arma, det spelar ingen roll vilka nya samples tredjepartsfolk kommer upp med, själva ljudmotorn är i grunden sunkig.
De borde gå på en workshop hos Dice innan jag spelar arma 2...

Sen har vi deras problem med storylines, det finns ingen bra berättarteknik, om nu tex arma 2 handlar om ett land i politisk oro, är det ngn som vill slå vad om att spelarna INTE får vara en del av den centrala storylinen som man var i cod4?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Skrivet av simulacra:

Felet med BIS är att de fan aldrig lyckas komma upp i bra kvalitetsnivå, det är fan alltid ngn del som är amatörmässigt gjord, tex ljudet i arma, det spelar ingen roll vilka nya samples tredjepartsfolk kommer upp med, själva ljudmotorn är i grunden sunkig.
De borde gå på en workshop hos Dice innan jag spelar arma 2...

Sen har vi deras problem med storylines, det finns ingen bra berättarteknik, om nu tex arma 2 handlar om ett land i politisk oro, är det ngn som vill slå vad om att spelarna INTE får vara en del av den centrala storylinen som man var i cod4?

Nu får du la lägga av CoD spelen har inte en chans mot OFP/ARMA spelen. Förutom de stunder man vill ha korridor shooters a'la quake


signatur
Medlem

mm dem har faktiskt sagt att man ska vara en stor del av storyn igen i arma 2 till skillnad från arma 1. med andra rod back 2 the Ofp roots!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Måste bara älska utvecklare, om de nu inte kan visa något vettigt, utan bara concept art. kan de ju lika gärna ge fan i det. Rita är det ju rätt många som kan...

Sen gillar jag verkligen att codemasters skall göra en uppföljare på ett spel som enligt min mening redan fått en uppföljare. Armed Assault. jag förstår inte riktigt varför man vill göra ett spel bara för att man råkar äga rättigheterna till namnet.

Flashpoint 2 är lika lite en uppföljare till flashpoint. som farCry2 är till farcry. farcry har ju åxå fått sin "uppföljare" crysis!

Tröttsamma utvecklare som vill tjäna pengar på andras framgång på grund av att de har rättigheterna till titeln är ju nått vi gamers skulle bojkotta anser jag.

Kanske för att namnet säljer vettu.. och de som inte är insatta i vad som hänt i utveckligensvägen har ingen aning om att Operation Flashpoint 2 inte är gjord av utvecklaren av 1an.

Precis som FEAR 2 inte kommer ha något med FEAR 1 att göra...

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nu får du la lägga av CoD spelen har inte en chans mot OFP/ARMA spelen. Förutom de stunder man vill ha korridor shooters a'la quake

Läs om, läs rätt, STORYLINEN i cod4 är perfekt berättad, den eskalerar hela tiden som ett hollywoodmanus, det är aldrig tradigt eller stillastående, nästa steg är logiskt och det hela är oerhört välregisserat.

Spelmekaniken är dock en helt annan, folk verkar tro att man bara kan bedöma spel på ett sätt, svart eller vitt, trångsynthet kallas det...

Dessutom är spelet typ teknsikt perfekt (på PC), inga showstopperbuggar, få sunkiga grafikfel, prestadan är på topp och ljudet jättebra.
Arma/ofp uppfyller få av de områdena, det må vara taktiskt och realistiskt som satan, men tekniskt undermåligt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Uppföljaren till en av världens bästa spel! Räkna med mig att jag kommer köpa detta om det visar sig vara bra! MUMS! Operation Flashpoint glömmer jag aldrig!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

dom bilderna är ju så inte vad slutprodukten kommer leverera. helt meningslösa bilder imo.

Medlem

Hoppas dom fixar riktigt bra ljud också, kasst ljud gör en trött i huvet och förstör mycket av realismen/spelglädjen.

Skrivet av simulacra:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nu får du la lägga av CoD spelen har inte en chans mot OFP/ARMA spelen. Förutom de stunder man vill ha korridor shooters a'la quake

Läs om, läs rätt, STORYLINEN i cod4 är perfekt berättad, den eskalerar hela tiden som ett hollywoodmanus, det är aldrig tradigt eller stillastående, nästa steg är logiskt och det hela är oerhört välregisserat.

Spelmekaniken är dock en helt annan, folk verkar tro att man bara kan bedöma spel på ett sätt, svart eller vitt, trångsynthet kallas det...

Dessutom är spelet typ teknsikt perfekt (på PC), inga showstopperbuggar, få sunkiga grafikfel, prestadan är på topp och ljudet jättebra.
Arma/ofp uppfyller få av de områdena, det må vara taktiskt och realistiskt som satan, men tekniskt undermåligt...

Vadå las om läs rätt? Jag har spelat alla CoD spel och de slår fortfarande inte OFP spelen på fingrarna. Och kom inte och snacka om grafik etc för det har inte med saken att göra


signatur
Medlem

De slår ofp på alla sätt vad gäller singleplayerupplevekse, och det är i SP som sopelen måste utvecklas, bis har inte utvecklats ett dugg på den fronten, simple as that.
Vissa av oss är inte 15åriga twitchplayers som sitter dagaran in och ut och nöter samma spel hela tiden, vi vill ha bra singleplayerupplevelse och för det krävs mer än bara ett öppet landskap, ett gevär och ngra fiender, det har bohemia tyvärr aldrig lärt sig...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

Flashpoint 2 är lika lite en uppföljare till flashpoint. som farCry2 är till farcry. farcry har ju åxå fått sin "uppföljare" crysis!

Tröttsamma utvecklare som vill tjäna pengar på andras framgång på grund av att de har rättigheterna till titeln är ju nått vi gamers skulle bojkotta anser jag.

varför? jag älskade sof3 :D:D:D::DD: :D:=D=D P:D:D: <3

Medlem
Skrivet av simulacra:

De slår ofp på alla sätt vad gäller singleplayerupplevekse, och det är i SP som sopelen måste utvecklas, bis har inte utvecklats ett dugg på den fronten, simple as that.
Vissa av oss är inte 15åriga twitchplayers som sitter dagaran in och ut och nöter samma spel hela tiden, vi vill ha bra singleplayerupplevelse och för det krävs mer än bara ett öppet landskap, ett gevär och ngra fiender, det har bohemia tyvärr aldrig lärt sig...

Själv är man lite trött på att man alltid ska vara huvudpersonen i spel, det är lite drygt att vad det än handlar om så ska man alltid göra det själv oavsett ifall det är att plocka bananer eller skjuta tanks med bazooka.

Arma är som sagt mer utav en simulator och i ett verkligt krig så spelar det ingen roll vem fan du är, du får vissa uppgifter och andra personer får andra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

intressant... det var på tiden

Medlem

Arma blev en riktig besvikelse tycker jag! Dålig känsla, dåligt ljud mm.mm. Hoppas detta blir bättre.

12
Skriv svar