Fjärrkontroll till pc?

Medlem
Fjärrkontroll till pc?

Hejsan!

Kollar ganska mycket på film på min tv via min dator. Tyckte det skulle vara smidigt om man hade en fjärrkontroll att köra med så att man slapp springa fram o tillbaka till datorn när det är något man ska göra. Är det någon här som har lite tips och råd? Vad har ni köpt för något?

Tacksam för svar.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

MFC
Medlem

Jag har ett via mitt ASUS-tv-kort. Den duger.. finns även MPC-lösningar (MPC = MediaPC) fast det kan nog någon annan tipsa om..

fjärrkontrollen jag har styr även annat och inte bara tv-kortet..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

jag har tre http://www.webhallen.com/prod.php?id=53582 använder bara en men det e riktigt skönt å ha en sån funkar fint

Medlem

Oki. Nu är det så att jag vill bara köpa själva fjärrkontrollen och inte något tv-kort. Men man måste inte ha windows Media Center (eller vad det nu heter) till din fjärr istället för windows XP? Har läst att vissa kräver det.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

MFC
Medlem

Logitech har sånna lösningar.. jag menar fjärr + applikation för att styra windows.. någon som testat ?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

ja kör i win xp och har anslutit motagaren i en usb port

Medlem

Ati's Remote Wonder är perfekt.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303926

Du kan använda den till att styra datorn från andra rum. Finns massor med plugins till olika program o man kan programmera om knapparna.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Tack för era svar!

Men den produkten du länkar till heter ju "Sapphire Remote Control BOB 2 fjärrkontroll". Är det den du menar eller? Måste man ha ATI grafikkort för att kunna använda den fjärrisen du pratar om? Låter jävligt najs att den använder radio istället för IR signal i alla fall.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

Trådlöst tangentbord??

Inaktiv

Logitech har ju en "media pad" men den e bara till för media center eller vad det nu heter... men schysst endå!!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar