ASrock dual för AGP och PCI-express

Medlem
ASrock dual för AGP och PCI-express

Hej,
Nån som känner till om man kan snåla ett tag och köpa ett kort som klarar både AGP och PCI e?
Eller bör man uppgradera även moderkort, cpu och grafik?

Medlem

Beror ju helt på vad du har för hårdvara. Det är ingen vidare ide att snåla om du har ett 9600 t ex. Finns det ens ett moderkort som har AGP och PCI-e som klarar din processor? o s v, u s w.

Medlem

Sett endast ett mobo som stödjer både AGP & PCI-e, dock så behöver man AMD 64 för detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tack!
Det är helt rätt. Man behöver Athlon 64bits och jag har bara en vanlig AMD Athlon. Fan oxå.
Det blir som att köpa en ny dator även om man bara uppgraderar.

Inaktiv

mja, har du pc3200-minnen blir det ju bara processor, moderkort och grafikkort. om du inte går på sam2 direkt...
isf kan man ju välja en billig sempron tills vidare. och ett x1800gto eller något annat trevligt men billigt kort.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Såg ett bra kort i Allt om PC, Gigabyte GA-K8N-SLI Pro för ca 1000,
CPU Athlon 64 3500 för 1699, hmmm och ett bra grafikort kostar väl 2 loppor, det blir ju 4.700 ganska mkt och då har man bara ett mediumkort.
Har ni ngt annat förslag?
Spelar de senaste spelen, DOD S och CZ, BF2...

Inaktiv

4500kr är inte mycket pengar, och definitivt inte i närheten av vad det kostar att köpa en ny burk med diskar, skärm och alla tillbehör.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nja, problemet var från början att jag uppgraderade felaktigt med ett AGP kort för 1700 spänn, nvidia 6600. Visste inte då att jag var tvungen att gå över till Pci express och 64bitars.

Inaktiv

varför måste du det?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jag får upp frameraten som mest i 30 fps och behöver kanske litet mer för att vara effektiv i spelen.

Inaktiv

ifs kan du ju köpa ett hetare agp-kort, om resten är i ok form. vitsen med att köpa ett sånt där agp- och pci-moderkort är ju om man redan har ett trevligt agp-kort som man vill behålla ett tag till, men tycker det vore bra med en snabbare processor.

x850xt eller 7800gs borde få upp frameraten en del, om det nu är grafikkortet som behöver uppdateras.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar